• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Joline84
    Mamma till Rasmus skrev 2017-01-17 17:04:27 följande:
    Nej jag blev erbjuden det eftersom vi har det sa bm. Det var inget jag blev erbjuden med sonen men då kanske det inte fanns heller. Jag är 32 år och hon sa att det inte hade med åldern utan att det erbjöds till alla då det som sagt finns på plats. Bor i Nyköping.
    Jaha. Det kanske skiljer sig då, bor i Eskilstuna. Trodde det var lika i hela landstinget. Men det är ju bra.
  • Treansresa

Nu har jag varit "farlig". Har precis beställt en doppler att lyssna på hjärtljuden med. Hoppas jag har nerver att vara kall om jag inte hittar hjärtljuden direkt, är väldigt orolig av mig. Skulle inte köpa en pga det men vill höra då de känns så långt att vänta 5-6 veckor till ul utan att få bekräftat att de lever där inne!

• Lady K
    Leeandra skrev 2017-01-17 21:08:18 följande:

Det är klart du kan hänga här. 3 dagar är ju ingenting, du kan lika gärna få en julibebis ändå .

Treansresa skrev 2017-01-17 21:21:00 följande:

Du är så välkommen att stanna:)

Tack goa ni! Då fortsätter jag hänga här med er!
  • Wooden

Hur mår alla nu för tiden? Många med illamående som håller i sig? Eller mår dom flesta som jag rätt bra?

Jag har varit relativt symptomfri hela graviditeten och det håller i sig fortfarande. Går in i vecka 14 imorgon. Blir galen på att jag inte kommer ihåg hur jag mådde i början på första graviditeten. Har ju gjort ultraljud som visade pickande hjärta och välmående foster, men ändå kan man inte låta bli att ändå vara liiiite orolig att nåt skulle vara fel. Att man inte bara kan slappna av!! 

• FrökenMp

Jag mår ganska bra nu faktiskt. Hade några veckor där i början fram till vecka 9 som jag mådde fruktansvärt illa och spydde varje morgon. Konstant trött.

Nu spydde jag senaste för två veckor sedan. Mår inte illa längre men känner fortfarande avsmak för en del mat och även kaffe.

Har börjat få huvudvärk och när jag reser mig ur sängen eller soffan snurrar det till i några sekunder. Hjärtat slår väldigt fort och hårt också. Någon som känner igen sig? En gång mätte jag pulsen på 94 slag i minuten!! Visserligen låg jag inte och vilade men hade bara gått för att hämta vatten. Det är väl ändå sjukt högt?! Haha.

Sen känner jag av magen väldigt mycket nu. Det stramar jämt där livmodern sitter.

• FrökenMp
    Treansresa skrev 2017-01-17 22:04:41 följande:

Nu har jag varit "farlig". Har precis beställt en doppler att lyssna på hjärtljuden med. Hoppas jag har nerver att vara kall om jag inte hittar hjärtljuden direkt, är väldigt orolig av mig. Skulle inte köpa en pga det men vill höra då de känns så långt att vänta 5-6 veckor till ul utan att få bekräftat att de lever där inne!

Åh!! Jag är så sugen på en sån jag med. Kan du inte berätta sen om du hittade några hjärtslag eller inte:D
  • babydreams
    Wooden skrev 2017-01-18 10:24:28 följande:

Hur mår alla nu för tiden? Många med illamående som håller i sig? Eller mår dom flesta som jag rätt bra?

Jag har varit relativt symptomfri hela graviditeten och det håller i sig fortfarande. Går in i vecka 14 imorgon. Blir galen på att jag inte kommer ihåg hur jag mådde i början på första graviditeten. Har ju gjort ultraljud som visade pickande hjärta och välmående foster, men ändå kan man inte låta bli att ändå vara liiiite orolig att nåt skulle vara fel. Att man inte bara kan slappna av!! 

Allt är säkert jättebra med bebisen <3

Själv har tröttheten försvunnit rejält, förr var jag trött hela tiden men nu bara ibland (som innan jag blev gravid). Är också i vecka 14 nu men illamåendet sitter i sig fortfarande. Spyr inte längre men jag får fortfarande frukost på sängen varje morgon av min sambo så jag "hinner" inte spy, annars hade jag nog gjort det. För går jag upp på morgonen utan att äta så spyr jag. Är riktigt less på detta illamående nu och önskar bara att det kan försvinna! Annars är jag extremt svullen just nu om magen och väldigt gasig. Tycker synd om sambon ;)
  • Delilah2001
    Wooden skrev 2017-01-18 10:24:28 följande:

Jag mår bra. Måste kissa ofta, särskilt på natten. Annars inget!

Är trött, men har varit sjukskriven pga utbrändhet nyligen, så tröttheten hänger kvar.

Jag minns att jag mådde fortfarande illa med tvåan vid den här tidpunkten, mycket illamående den graviditeten.

Med ettan mådde jag bra rakt igenom (förutom ständiga uvi), men aldrig något illamående alls.

Jag känner också lite oro ibland! Gjorde ultraljud för en vecka sen och då såg allt perfekt ut, men jag vill ju känna att det finns något därinne!

Längtar sååå tills man känner foster rörelser varje dag! Jag tycker mig ha kännt sen lite sen några veckor tillbaka, men det är sällan och kan gå åtskilliga dagar emellan.
  • Majsannn

Jag har mått riktigt bra fram till denna vecka. Är 14+4. Nu mår jag jätteilla, konstant huvudvärk, yrsel o ingen matlust... Första barnet så jag har dålig koll på vad som är "normalt". Liten bula på magen men ingen viktuppgång, snarare gått ner ett par kilo. Men måste äta som en häst för att mildra illamående och huvudvärk. Knas

• Haiduchi

Jag mår också riktigt bra, 16+2 idag.

Men har ju min foglossning som jag är sjukskriven för och inne på andra omgången uvi..... får jag det en gång till så blir jag nog satt på penicillin kur tills jag fött. Vill inte det. Men annars mår jag bra! :) känner barnet med nästan varje dag. Kul :)

Svar på tråden BF Juli 2017 ny