BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Kub gick jättebra, minimal risk för något kromosomfel. Fick se bebisen hicka, gapa och göra kullerbyttor. Är i v.13+3 men bm sa att det var för tidigt för att se kön :(
Fick tid för rul 24/2
Jag mår sådär. Äter nästan maxdos av öergigan. Har tagit bort 2 tabletter om dagen. Mår ganska illa i perioder under dagarna men äter lite mer stabilt nu.
Kissar ofta om nätterna.
Yr och har lågt blodtryck plus den j*vla nästäppan. Men annars mår jag bra ????
Magen växer på och jag tror att jag känt fladder just där bebisen ligger. Fick det bekräftat på kub.
Är i v.14 nu.
Har alltid känt tidigt vid alla 3 graviditet och har det på film från v15 med grabben men då var jag smalare.
Har även en bakåtlutad livmoder så ser Förhoppngsvis sparkarna utanpå tidigare.
Vi diskuterar här hemma om vi ska ta reda på könet. Har inte gjort det innan men är lite nyfiken nu. :)
Spelar ingen roll mest att jag tycker ty det att set är kul.
Vi har en flicka som tyvärr dog i v25. En pojke och detta blir vårt sista barn.
Hade varit kul med en flicka men mest tacksam är jag såklart för ett friskt och levande barn.
Många här har Donkeyn och är väldigt nöjda. Min sambo tyckte att liggdelen var så låg så att han fick vika sig dubbel för att lägga i barnet i vagnen då den är ganska låg. Jag gillade inte handtaget.
Stokke är hög om man föredrar det och passar nog bra till långa människor.
Jag hade en joolz som var supersnygg men var också för långa människor och jag är kort ( var min sambo som valde den då den matchade hans stil).
Nu ska vi köps en Britax go big för jag älskar handtaget :)
Man måste nog provköra lite olika för att se vad man vill ha och hur det känns osv.
Jag har också hört mycket bra om donkeyn men det är just som du säger att liggdelen är så himla låg och det känns lite jobbigt eftersom min sambo är 194 cm lång. Hur lång är din sambo??
Jag är ju rätt kort, bara 164 så för mig skulle det säkert gå bra. Men jag tycker att stokken är så otroligt fin!! Har du provkört den?:)
En kompis till mig har köpt britax go faktiskt och dom älskar också den:)
Känner att jag bara behöver skriva av mig någonstans så gör det här.:( vart dock långt.
Alltså jag känner mig ensam:( är en ny känsla som jag inte vet hur jag ska förklara. Jag flyttade från en stor stad till en liten håla för några år sedan. Har aldrig riktigt byggt upp någon ny vänskapskrets här på nya stället. Är mest arbetskamrater och ge gubbens kompisars fruar.
När jag var gravid med båda mina andra hade jag en hel drös med bekanta och vänner som skaffade barn samtidigt. Vi var ett kompisgäng på 4 personer som var gravid samtidigt och vi alla fick sedan barn inom 16 dagar. Det fanns alltid någon där att skicka ett sms eller meddelande till när man kände något speciellt, behövde prata symtom, oro, glädje eller bara ha någon där.
Nu har jag min gubbe, även om han lyssnar väldigt bra så är det inte samma sak. Går inte att prata om allt på samma sätt som med någon som går igenom samma sak och är kvinna.
Har pratat med mvc om detta och även fast jag är omföderska så ska ja få gå på gravidgruppen för att lära känna människor. Dock börjar de i v 32 här.
Saknar så mycket att bara kunna skicka ett sms eller mail till någon som förstår och är i samma:(
Förlåt för svamlet, men behövde få ur mig det:(
Känner att jag bara behöver skriva av mig någonstans så gör det här.:( vart dock långt.
Alltså jag känner mig ensam:( är en ny känsla som jag inte vet hur jag ska förklara. Jag flyttade från en stor stad till en liten håla för några år sedan. Har aldrig riktigt byggt upp någon ny vänskapskrets här på nya stället. Är mest arbetskamrater och ge gubbens kompisars fruar.
När jag var gravid med båda mina andra hade jag en hel drös med bekanta och vänner som skaffade barn samtidigt. Vi var ett kompisgäng på 4 personer som var gravid samtidigt och vi alla fick sedan barn inom 16 dagar. Det fanns alltid någon där att skicka ett sms eller meddelande till när man kände något speciellt, behövde prata symtom, oro, glädje eller bara ha någon där.
Nu har jag min gubbe, även om han lyssnar väldigt bra så är det inte samma sak. Går inte att prata om allt på samma sätt som med någon som går igenom samma sak och är kvinna.
Har pratat med mvc om detta och även fast jag är omföderska så ska ja få gå på gravidgruppen för att lära känna människor. Dock börjar de i v 32 här.
Saknar så mycket att bara kunna skicka ett sms eller mail till någon som förstår och är i samma:(
Förlåt för svamlet, men behövde få ur mig det:(
Min sambo är 185 och jag är 155. Är man över 160 så funkar nog alla vagnar :) har inte provkört stollen då jag såg att den var för hög för mig.
Det är bara när donkeyn är i liggdel som den är låg så som sittvagn är det inte så.
Kul att din kompis är nöjd med Britax go :)
Jag hade mycket huvudvärk för några veckor sen! Var ev rätt mycket pga stress. Det slutade typ samtidigt som jag var på ul i v10. Men det kanske återkommer. Sambon säger att jag hade mycket huvudvärk förra graviditeten också. Har nog förträngt det :p