BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Jag mår också riktigt bra, 16+2 idag.
Men har ju min foglossning som jag är sjukskriven för och inne på andra omgången uvi..... får jag det en gång till så blir jag nog satt på penicillin kur tills jag fött. Vill inte det. Men annars mår jag bra! :) känner barnet med nästan varje dag. Kul :)
Hur mår alla nu för tiden? Många med illamående som håller i sig? Eller mår dom flesta som jag rätt bra?
Jag har varit relativt symptomfri hela graviditeten och det håller i sig fortfarande. Går in i vecka 14 imorgon. Blir galen på att jag inte kommer ihåg hur jag mådde i början på första graviditeten. Har ju gjort ultraljud som visade pickande hjärta och välmående foster, men ändå kan man inte låta bli att ändå vara liiiite orolig att nåt skulle vara fel. Att man inte bara kan slappna av!!
Jag mår också riktigt bra, bara några små dippar ibland med illamående och den mesta maten smakar bra igen ( förutom söta saker som frukt, det är äckligt sött ). Köpte lite mammakläder på rean idag och känner nästan att jag aldrig vill gå i något annat! Så skönt efter alla veckor med trånga byxor och för korta tröjor . Enda problemet är att jag ser ruskigt gravid ut och det äg lite tidigt ( v. 14 ).
Jag mår också rätt hyfsat. Illamåendet är så gott som borta, vilket är skönt! Foglossningen är däremot värre, vilket är som förväntat. Sätter upp delmål för hur länge jag ska orka jobba ... sportlovet är första målet att nå. Magen syns tydligt och folk har börjat fråga. Har haft en och annan smärtsam sammandragning också, hade det tidigt med dottern också. En aning oroande. Känner av bebisen emellanåt, mysigt! Imorgon blir det en tidig glukosbelastning (bläää) och på måndag är det äntligen dags för KUB. Är i v12+2 idag.
Är det någon som har erfarenhet av stokke (speciellt stokke trailz) eller bugaboo donkey??
Jag är så sugen på nån av de vagnarna och det är ju rätt mycket pengar så vill gärna höra åsikter. Ni kanske känner nån som har såna vagnar?
Var på läkarbesök idag och hon sa att nu sätter man gravida på penicillin till bf redan efter andra uvi? Men kanske missuppfattade, hon kanske menade mig som har problem med njurarna men jag trodde hon menade generellt?
Jag.hoppas verkligen inte jag får mer (har haft en uvi denna graviditet) för jag hatade verkligen de tabletterna :/
Mår faktiskt lite bättre nu i vecka 15. Sista veckan har illamåendet varit mindre. Blir fortfarande helt sänkt om jag inte äter ordentligt, då är det omöjligt att äta.
Magen svullnar fram mot em och jag har så mkt gaser. Ser ut som en fotboll. Och gaserna gör
att jag mår illa osv. Har också huvudvärk emellanåt, sover lite sämre.
Ibland känns det som jag blir alldeles andfådd fastän jag knappt rör mig. Känns som pulsen slår fortfarande.
Efter att ha lämnat två ungar på olika ställen och sen stressat iväg till jobbet är jag rätt mör.
Fattar inre hur jag ska orka i fem månader till!
Men igår drog jag faktiskt och simmade efter jobbet! Hoppas på att orka med det ett tag framöver.
Jag mår fortsatt rätt ok, har ju haft ganska milda symptom hela tiden. Dock väldigt känslig för vissa lukter, det har hängt i stadigt sen v.9. Ensilaget (konserverat, lite sötluktande gräs) på jobbet ger mig kväljningar varje dag. Men har väldigt svårt för att spy i vanliga fall så har inte gått längre än kväljningar och ulkningar...
Var också nojig över bristen på symptom tidigare, men efter att ha sett den lilla i magen på kub-ultraljudet igår så känns det lugnare.
Jag mår sådär. Äter nästan maxdos av öergigan. Har tagit bort 2 tabletter om dagen. Mår ganska illa i perioder under dagarna men äter lite mer stabilt nu.
Kissar ofta om nätterna.
Yr och har lågt blodtryck plus den j*vla nästäppan. Men annars mår jag bra ????
Magen växer på och jag tror att jag känt fladder just där bebisen ligger. Fick det bekräftat på kub.
Är i v.14 nu.
Har alltid känt tidigt vid alla 3 graviditet och har det på film från v15 med grabben men då var jag smalare.
Har även en bakåtlutad livmoder så ser Förhoppngsvis sparkarna utanpå tidigare.
Vi diskuterar här hemma om vi ska ta reda på könet. Har inte gjort det innan men är lite nyfiken nu. :)
Spelar ingen roll mest att jag tycker ty det att set är kul.
Vi har en flicka som tyvärr dog i v25. En pojke och detta blir vårt sista barn.
Hade varit kul med en flicka men mest tacksam är jag såklart för ett friskt och levande barn.
Är det någon som har erfarenhet av stokke (speciellt stokke trailz) eller bugaboo donkey??
Jag är så sugen på nån av de vagnarna och det är ju rätt mycket pengar så vill gärna höra åsikter. Ni kanske känner nån som har såna vagnar?