BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Mysigt värre! Tror att väntan är värst nu, nu när vädret är trist. Våren kanske ger en lite glädje och energi? Kanske man får tiden att gå mer då?
Fast då kommer man ju vara stor och tung haha.
Jag har också börjat köpa kläder, det är roligt iaf! Men känns ju som man varit gravid så länge nu. Och när folk frågar och jag svarar "halvtid! 20 v kvar!" Så tänker jag själv att huuu vad lång tid!
Hur mår ni tjejer? Är det någon här som sprack ordentliges och skadades vid sin förra förlossning?
Jag har fortfarande men och stora problem i slidan. Har fått sprutor direkt i ärret vid mellangården men inget hjälper. Behöver opereras men detta görs inte göränn efter förlossningen.
Är ganska rädd för hur det kommer kännas att föda igen eftersom att det gör så ont där. Min läkare tror inte att jag kommer spricka på samma ställe men inget är ju säkert.
Undrar bara om någon annan har det som mig. Känner mig lite ensam med detta problem.
Ja det är riktigt roligt:) sedan gillar jag inte neutrala kläder, så då vi inte ska kolla kön så blir det både rosa, blått,små klänningar och jeans:) haha blir kul o rensa bort hälften sedan!
Hur mår ni tjejer? Är det någon här som sprack ordentliges och skadades vid sin förra förlossning?
Jag har fortfarande men och stora problem i slidan. Har fått sprutor direkt i ärret vid mellangården men inget hjälper. Behöver opereras men detta görs inte göränn efter förlossningen.
Är ganska rädd för hur det kommer kännas att föda igen eftersom att det gör så ont där. Min läkare tror inte att jag kommer spricka på samma ställe men inget är ju säkert.
Undrar bara om någon annan har det som mig. Känner mig lite ensam med detta problem.
Haha, ok så du handlar dubbelt? Har du någon favvoaffär?
Tycker förresten också att det är låååångt till juli men nu har jag precis passerat 5m kvar till BF.
Nån skrev om gravidträning förresten. Vet inte riktigt vad det är men min bm sa att man inte skulle träna magen. Jag försöker åka skidor en till två gånger i veckan de senaste tre veckorna. Oftast med barn upp till 9 år och där många av dem åker fortare än mig. Absolut dålig kondis just nu efter att ha vart ganska tränad före graviditeten :p igår lyckades jag åka en mil med första tredjedelen typ utan fäste i uppförsbackar som var skitdjupa med snö att saxa i. Jag kände mig såååå duktig. Kanske finns ett hopp om tjejvasan trots allt även om det kan va helt annorlunda om tre veckor. Gör tex ont i ljumskar och ena axeln ibland när jag åker och det oavsett vilken åkstil. Skate kan kännas bra/dåligt. Klassiskt kan kännas bra/dåligt.
Usch känner igen det där. Ingift klumpig släkting gratulerade på julafton så 13 åringen hörde, 3 timmar av julafton va sen kaos för henne och för oss. Mormor och moster fick försöka medla lite. Men när kunskapen väl sjönk in så lugnade hon sig. Fick ta ett familjeråd i soffan när vi kom hem. De små blev glada men alla 3 undrade ju varför vi inget sagt. Förklarade så gott det gick med veckor och risker. Småttingarna är fortfarande glada (8,9) stora tjejen som bott här på heltid över ett år vill nu bo vv hos pappa igen. Är väldigt tydlig med att hon inte vill behöva höra barnskrik mm. Men det kommer klart lugna sig det med. Klart det är en omställning. Att här just nu är ett renoveringskaos på tonåringens rum gör antagligen inte heller att hon tycker det är så kul just nu, men är ju för hennes skull! Lovade trycka in lite extra isolering så hon ska få det lugnt med :)