BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Alltså jag har börjat längta. Något så innerligt mycket, efter när bebisen ska komma ut och vi får träffas! Ligger i sängen nu, har känt flera små puffar i magen varav en kändes på utsidan! Åh att det är så lång tid kvar! Hur ska man stå ut ända till i sommar?
Idag är jag nervös! Vi ska troligen berätta för två av barnen idag. Vi har försökt komma på hur vi ska berätta för alla och gubben ska ta med grabbarna på skotertur och berätta för dom där ute, jag och tjejerna ska på "spa" och då kommer jag måsta berätta pga storleken på magen, och spat är idag. Antingen blir det bra upplevelser eller hemska :) tänkte vänta till rul men har börjat få frågor på stan så vågar ej dölja de längre för barnen
Å känslan som uppstår efter att man varit på toaletten efter ca 1 veckas förstoppning, har inte ens behövt börja med järntabletter ännu?! Fasar för att börja stoppa i mig dem! Nån mer med problem? Sånt man inte gärna pratar om men fy vad besvärande det är! :/
Å känslan som uppstår efter att man varit på toaletten efter ca 1 veckas förstoppning, har inte ens behövt börja med järntabletter ännu?! Fasar för att börja stoppa i mig dem! Nån mer med problem? Sånt man inte gärna pratar om men fy vad besvärande det är! :/
Fått svar från Nipt testet och jag ska få en frisk Pojk ????
Idag är jag nervös! Vi ska troligen berätta för två av barnen idag. Vi har försökt komma på hur vi ska berätta för alla och gubben ska ta med grabbarna på skotertur och berätta för dom där ute, jag och tjejerna ska på "spa" och då kommer jag måsta berätta pga storleken på magen, och spat är idag. Antingen blir det bra upplevelser eller hemska :) tänkte vänta till rul men har börjat få frågor på stan så vågar ej dölja de längre för barnen
Berättade ni? Hur gick det i så fall?
Vi har inte berättat för barnen ännu, inte för min familj heller. Tänkte vänta till efter rul. Ser inte fram emot att berätta, då det inte kommer bli positiva reaktioner.
Jag har kunnat dölja graviditeten bra hittills, men nu har det rasslat till plötsligt; en bekant som jag mötte idag på Ica Maxi frågade mig om jag var gravid, och sambons familj och vänner vet redan...
Jag känner exakt samma! Jag börjar bli lite för ivrig. Allt som finns i huvudet är bebis och saker till den. Förstår inte heller hur man ska orka vänta ända tills i sommar! Är ju riktigt långt dit!!
Jag är lite tokig så har redan börjat handla massa kläder, och nu vill jag bara fixa en garderob och tvätta upp det! Börja göra plats åt bebisen!
Tack för tipset :)
Längtar med, samtidigt mycket vi vill hinna klart innan. Badrummet uppe ska renoveras och tonåringens rum bli klart. Tycker tiden går ömsom sakta ömsom fort :) har fått mina andra i v 38 så räknar kallt med att jag inte går 40 veckor men vem vet. Är dessutom koniserad nu vilket jag inte var med de andra. Gör mig lite nervös inför förlossningen, den kan visst gå fortare då? De andra tog 30 timmar på sig att komma ut så lite fortare hade kanske ändå inte skadat :) just nu längtar vi till rul, och sen börjar nedräkningen, går hem 1 juni! Känner av bebisen lite då å då, inga puffar på utsidan än dock.