• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • sobrio88
    Delilah2001 skrev 2017-02-01 20:33:46 följande:

Tack!

Hoppas bara slippa någon idiotkommentar från omgivningen om att det är synd att det blir en pojke, en del folk verkar ta för givet att man vill ha flicka efter två pojkar. Jag kunde inte bry mig mindre! Jag är lycklig över att det ens blivit ett barn efter många försök och två missfall. En pojke blir toppen! En massa kläder att ärva av storebrorsorna också

Har faktiskt köpt barnvagn nu, lite väl tidigt kanske, men hittade en som verkade bra till mycket nedsatt pris; 1999 kr! Skönt att ha det avklarat. Skulle det hända nåt så är inte största bekymret att vi köpt en barnvagn, känner jag...

Grattis till lilla pojken :) här har vi redan tjatet om att NU måste det väl ändå komma en tjej (både bonus och gemensamma är pojkar samt kusin och blivande kusin..). Till och med sambon är inne på den linjen, suck... Jag är den enda som hoppas (fast det spelar absolut ingen roll!) att det är en pojke. Dels väldigt praktiskt med kläder och sånt och dels 2 pojkar i ungefär samma ålder (+kusin som föds i maj) som kanske får samma intressen när de blir större.vilket utbyte dom kommer få av varandra :)

Vi har också köpt barnvagn, en dubbelvagn samt att vi har enkelvagn till 2-åringen fortfarande så det blir arvegods. Om något skulle gå dåligt får man väl helt enkelt sälja vagnarna en dag. Den dagen, den sorgen.
  • GrönaDruvan
    Delilah2001 skrev 2017-02-01 20:33:46 följande:

Tack!

Hoppas bara slippa någon idiotkommentar från omgivningen om att det är synd att det blir en pojke, en del folk verkar ta för givet att man vill ha flicka efter två pojkar. Jag kunde inte bry mig mindre! Jag är lycklig över att det ens blivit ett barn efter många försök och två missfall. En pojke blir toppen! En massa kläder att ärva av storebrorsorna också

Har faktiskt köpt barnvagn nu, lite väl tidigt kanske, men hittade en som verkade bra till mycket nedsatt pris; 1999 kr! Skönt att ha det avklarat. Skulle det hända nåt så är inte största bekymret att vi köpt en barnvagn, känner jag...

Grattis till pojken!
    Känner också att omgivningen har svårare att acceptera att man får en till pojk.
    För oss är det också helt perfekt. Massa kläder och grejer.
    Vi beställde en syskonvagn som vi skulle hämtar nu förra veckan, men då allt hände med tvillingarna så kändes det inte så kul att behöva hämta den...
    Skrev till företaget om situationen och de var väldigt förstående och hjälpsamma och vi behövde inte hämta och de stod även för returfrakten. Skönt att slippa tänka på det mitt i allt. Jag ångrar ändå inte att vi beställde en vagn, för skulle vi fått tvillingarna så hade det varit så mycket mer att fixa med och det stressade mig. Det vet ett moment mindre...
    Nu däremot ska jag inte förbereda ett dugg innan jag vet att detta barnet klarar sig. Eller så fixar vi allt när han är här. Vi har ju redan alla grejer egentligen, så det går ju fort att göra iordning även när han är här.
    Tappade liksom lusten att förbereda nåt, vill inte ens titta på bebiskläderna som jag lagt fram för att tvätta..
  • Beebii
    Leeandra skrev 2017-02-01 21:26:33 följande:

Folk är knäppa. När jag väntade mitt tredje barn frågade folk varför vi ville ha en till när vi redan hade en av varje? Som att det var könet och inte barnet som var viktigt, jag blev så trött på alla knäppa kommentarer. Har två decemberbarn också, då fick vi höra vilken fruktansvärt dålig planering vi hade! Då brukade jag säga att det var ju tänkt att ett barn skulle komma i augusti men jag fick missfall, då hade de iaf vett att se skamsna ut.

Vi har två flickor sen innan och för oss spelar det absolut inte någon roll vad barn nummer tre blir! Men vi känner båda två att va enkelt och skönt det skulle vara med en till flicka! Haha ja folk har inte vett att vara tysta om någonting som inte angår dom. Som att man bara beställer ett barn? "Kryssa för vilket datum och vilket kön bara så får du det!"
  • Wooden
    GrönaDruvan skrev 2017-02-01 21:46:49 följande:
    Grattis till pojken!
    Känner också att omgivningen har svårare att acceptera att man får en till pojk.
    För oss är det också helt perfekt. Massa kläder och grejer.
    Vi beställde en syskonvagn som vi skulle hämtar nu förra veckan, men då allt hände med tvillingarna så kändes det inte så kul att behöva hämta den...
    Skrev till företaget om situationen och de var väldigt förstående och hjälpsamma och vi behövde inte hämta och de stod även för returfrakten. Skönt att slippa tänka på det mitt i allt. Jag ångrar ändå inte att vi beställde en vagn, för skulle vi fått tvillingarna så hade det varit så mycket mer att fixa med och det stressade mig. Det vet ett moment mindre...
    Nu däremot ska jag inte förbereda ett dugg innan jag vet att detta barnet klarar sig. Eller så fixar vi allt när han är här. Vi har ju redan alla grejer egentligen, så det går ju fort att göra iordning även när han är här.
    Tappade liksom lusten att förbereda nåt, vill inte ens titta på bebiskläderna som jag lagt fram för att tvätta..
    Förstår dig att du känner nu att du inte vill förbereda något. Såklart det känns lite avslaget och osäkert hur det ska bli, även om det verkar som ni har goda förutsättningar att gå hela vägen! Och det är ju ändå en skön vetskap. 

Förutom vid speciella händelser som GrönaDruvans tycker jag inte man ska tänka så mycket på att det är "för tidigt" för saker och ting. Precis som flera sagt är ju kanske det minsta problemet att man köpt en vagn/kläder osv om något går fel med ens graviditet. Dessutom kan ju tyvärr något hända under hela graviditeten eller under/efter förlossningen och fram tills dess vill man kanske inte vänta med allt. Sen behöver man ju nödvändigtvis inte köpa hel garderob, vagn och inreda hela barnrummet medan missfallsrisken är som störst. Men det gör ju faktiskt alla precis som dom vill! :)

Vi köpte dubbelvagn när jag var i vecka 10! En Donkey som är lätt att bli av med om den inte skulle komma till användning. Har inte köpt något annat än.
  • Bimbim79

Nu har jag pratat med chefen, hon har ju vetat sen innan jul pga rekryteringar mm tänkte det är mest schysst att iaf säga till henne. Men vi bestämde att jag går hem 1 juni, om det behövs får jag sjukskriva mig innan. Vi får gå 2 månader innan är aldrig några problem med det, vet inte varför det är sån skillnad?
    Vagn o bilstol har vi ju tjuvkikat på, maken är skrockfull? ( visste jag inte ens innan detta ) ville inte ens prata om namn osv förrän tidigast nu. För vår del spelar det ingen roll vilket kön, även om syskonen gärna vill ha en bror, så nåt har vi gjort rätt iaf. Har flicka pojk flicka i nuläget dessutom blir detta en liten sladd så det finns bara nån enstaka mössa kvar i gömmorna. Planerar att köpa vagnen i maj, samma med spjälsäng skötbord mm. Å nåt litet kit med kläder. Bebis kommer ju mitt i högsommaren så lite svårt att veta vad vi ska ha, mina tidigare är födda i december och grabben i september. Ska iaf bli skönt att slippa va stortjock hela sommaren, sommaren jag skulle ha pojken va det åskvärme o hett som f-n i slutet. Svullnade upp som en vattenballong. De flesta runt oss har inte nämnt nåt angående könet, bara att det är kul att vi väntar bebis, klart lite chockat för x maken och några andra runt som vet att jag både kände mig klar och är steriliserad ;) men det får stå för dem. Har redan börjat med mamma kläder de är bekvämare att röra sig i. På jobbet klarar jag mig med en storl större i uniformsbyxor än iaf :)

• Wooden

Måste bara skriva av mig lite. Är såååå besviken! Förra graviditeten var vi på ett fantastiskt ställe med en underbar barnmorska som gjorde ett ul i vecka 28, primärt för att kolla kön men själva ultraljudet var en väldigt noggrann genomgång av bebisens anatomi. Kändes verkligen som en bonus då vi förväntade oss något i stil med rutinultraljudet som inte var någon speciell upplevelse för oss. Sen vi åkte därifrån i juni 2015 har vi båda längtat tills det skulle bli dags för syskon så vi kunde åka dit för samma kontroll igen! Men nu har dom slutat med sin mödravård så det kan inte bli nåt besök! Är så himla besviken över detta. 

Så nu vill jag ha tips! Antar att det får bli i Stockholm, dit vi har okej avstånd. Är det någon som varit eller vet någon som varit på privat ultraljud i Stockholm där det varit väldigt bra och värt pengarna? 
    Missförstå mig rätt, för SJÄLVKLART är det viktigast att bebisen är frisk osv, men primära anledningen till ett ultraljud till är att vi vill kolla kön, men skulle jättegärna vilja att själva ultraljudet är väl genomfört och med en rejäl genomgång av hur bebisen har det där inne :) 

• Sosozo
    Wooden skrev 2017-02-03 08:29:26 följande:

Måste bara skriva av mig lite. Är såååå besviken! Förra graviditeten var vi på ett fantastiskt ställe med en underbar barnmorska som gjorde ett ul i vecka 28, primärt för att kolla kön men själva ultraljudet var en väldigt noggrann genomgång av bebisens anatomi. Kändes verkligen som en bonus då vi förväntade oss något i stil med rutinultraljudet som inte var någon speciell upplevelse för oss. Sen vi åkte därifrån i juni 2015 har vi båda längtat tills det skulle bli dags för syskon så vi kunde åka dit för samma kontroll igen! Men nu har dom slutat med sin mödravård så det kan inte bli nåt besök! Är så himla besviken över detta. 

Så nu vill jag ha tips! Antar att det får bli i Stockholm, dit vi har okej avstånd. Är det någon som varit eller vet någon som varit på privat ultraljud i Stockholm där det varit väldigt bra och värt pengarna? 

Missförstå mig rätt, för SJÄLVKLART är det viktigast att bebisen är frisk osv, men primära anledningen till ett ultraljud till är att vi vill kolla kön, men skulle jättegärna vilja att själva ultraljudet är väl genomfört och med en rejäl genomgång av hur bebisen har det där inne :) 

Jag har ett tips faktiskt! På Mama Mia i city, Karlavägen så finns det en UL-barnmorska som jag tror hett Karin. Hon är magiskt duktig! Hon tar sig verkligen tid och går igenom allt och är mycket kunnig och skarpsynt. Man kan även få både bilder och filmer från UL digitalt. Tror själva UL kostar typ 500:-. Ring och kolla med dem om du är intresserad. Mkt bra.
  • marriew

Hej, hoppar också in i gruppen.

Är i vecka 15+0 idag med mitt andra barn. Har en son sen innan som föddes i maj 2015.

Hoppas vi alla här får bra graviditeter och att alla mår bra :)

• Wooden
    Sosozo skrev 2017-02-03 10:58:43 följande:
    Jag har ett tips faktiskt! På Mama Mia i city, Karlavägen så finns det en UL-barnmorska som jag tror hett Karin. Hon är magiskt duktig! Hon tar sig verkligen tid och går igenom allt och är mycket kunnig och skarpsynt. Man kan även få både bilder och filmer från UL digitalt. Tror själva UL kostar typ 500:-. Ring och kolla med dem om du är intresserad. Mkt bra.
    Tack snälla för tips :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny