BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Tack!
Hoppas bara slippa någon idiotkommentar från omgivningen om att det är synd att det blir en pojke, en del folk verkar ta för givet att man vill ha flicka efter två pojkar. Jag kunde inte bry mig mindre! Jag är lycklig över att det ens blivit ett barn efter många försök och två missfall. En pojke blir toppen! En massa kläder att ärva av storebrorsorna också
Har faktiskt köpt barnvagn nu, lite väl tidigt kanske, men hittade en som verkade bra till mycket nedsatt pris; 1999 kr! Skönt att ha det avklarat. Skulle det hända nåt så är inte största bekymret att vi köpt en barnvagn, känner jag...
Tack!
Hoppas bara slippa någon idiotkommentar från omgivningen om att det är synd att det blir en pojke, en del folk verkar ta för givet att man vill ha flicka efter två pojkar. Jag kunde inte bry mig mindre! Jag är lycklig över att det ens blivit ett barn efter många försök och två missfall. En pojke blir toppen! En massa kläder att ärva av storebrorsorna också
Har faktiskt köpt barnvagn nu, lite väl tidigt kanske, men hittade en som verkade bra till mycket nedsatt pris; 1999 kr! Skönt att ha det avklarat. Skulle det hända nåt så är inte största bekymret att vi köpt en barnvagn, känner jag...
Folk är knäppa. När jag väntade mitt tredje barn frågade folk varför vi ville ha en till när vi redan hade en av varje? Som att det var könet och inte barnet som var viktigt, jag blev så trött på alla knäppa kommentarer. Har två decemberbarn också, då fick vi höra vilken fruktansvärt dålig planering vi hade! Då brukade jag säga att det var ju tänkt att ett barn skulle komma i augusti men jag fick missfall, då hade de iaf vett att se skamsna ut.
Någon som pillat på den nya Emmaljunga NXT90? :)
Nu har jag pratat med chefen, hon har ju vetat sen innan jul pga rekryteringar mm tänkte det är mest schysst att iaf säga till henne. Men vi bestämde att jag går hem 1 juni, om det behövs får jag sjukskriva mig innan. Vi får gå 2 månader innan är aldrig några problem med det, vet inte varför det är sån skillnad?
Vagn o bilstol har vi ju tjuvkikat på, maken är skrockfull? ( visste jag inte ens innan detta ) ville inte ens prata om namn osv förrän tidigast nu. För vår del spelar det ingen roll vilket kön, även om syskonen gärna vill ha en bror, så nåt har vi gjort rätt iaf. Har flicka pojk flicka i nuläget dessutom blir detta en liten sladd så det finns bara nån enstaka mössa kvar i gömmorna. Planerar att köpa vagnen i maj, samma med spjälsäng skötbord mm. Å nåt litet kit med kläder. Bebis kommer ju mitt i högsommaren så lite svårt att veta vad vi ska ha, mina tidigare är födda i december och grabben i september. Ska iaf bli skönt att slippa va stortjock hela sommaren, sommaren jag skulle ha pojken va det åskvärme o hett som f-n i slutet. Svullnade upp som en vattenballong. De flesta runt oss har inte nämnt nåt angående könet, bara att det är kul att vi väntar bebis, klart lite chockat för x maken och några andra runt som vet att jag både kände mig klar och är steriliserad ;) men det får stå för dem. Har redan börjat med mamma kläder de är bekvämare att röra sig i. På jobbet klarar jag mig med en storl större i uniformsbyxor än iaf :)
Måste bara skriva av mig lite. Är såååå besviken! Förra graviditeten var vi på ett fantastiskt ställe med en underbar barnmorska som gjorde ett ul i vecka 28, primärt för att kolla kön men själva ultraljudet var en väldigt noggrann genomgång av bebisens anatomi. Kändes verkligen som en bonus då vi förväntade oss något i stil med rutinultraljudet som inte var någon speciell upplevelse för oss. Sen vi åkte därifrån i juni 2015 har vi båda längtat tills det skulle bli dags för syskon så vi kunde åka dit för samma kontroll igen! Men nu har dom slutat med sin mödravård så det kan inte bli nåt besök! Är så himla besviken över detta.
Så nu vill jag ha tips! Antar att det får bli i Stockholm, dit vi har okej avstånd. Är det någon som varit eller vet någon som varit på privat ultraljud i Stockholm där det varit väldigt bra och värt pengarna?
Missförstå mig rätt, för SJÄLVKLART är det viktigast att bebisen är frisk osv, men primära anledningen till ett ultraljud till är att vi vill kolla kön, men skulle jättegärna vilja att själva ultraljudet är väl genomfört och med en rejäl genomgång av hur bebisen har det där inne :)
Måste bara skriva av mig lite. Är såååå besviken! Förra graviditeten var vi på ett fantastiskt ställe med en underbar barnmorska som gjorde ett ul i vecka 28, primärt för att kolla kön men själva ultraljudet var en väldigt noggrann genomgång av bebisens anatomi. Kändes verkligen som en bonus då vi förväntade oss något i stil med rutinultraljudet som inte var någon speciell upplevelse för oss. Sen vi åkte därifrån i juni 2015 har vi båda längtat tills det skulle bli dags för syskon så vi kunde åka dit för samma kontroll igen! Men nu har dom slutat med sin mödravård så det kan inte bli nåt besök! Är så himla besviken över detta.
Så nu vill jag ha tips! Antar att det får bli i Stockholm, dit vi har okej avstånd. Är det någon som varit eller vet någon som varit på privat ultraljud i Stockholm där det varit väldigt bra och värt pengarna?
Missförstå mig rätt, för SJÄLVKLART är det viktigast att bebisen är frisk osv, men primära anledningen till ett ultraljud till är att vi vill kolla kön, men skulle jättegärna vilja att själva ultraljudet är väl genomfört och med en rejäl genomgång av hur bebisen har det där inne :)
Hej, hoppar också in i gruppen.
Är i vecka 15+0 idag med mitt andra barn. Har en son sen innan som föddes i maj 2015.
Hoppas vi alla här får bra graviditeter och att alla mår bra :)