BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Han fyller 9 i sommar och har längtat länge efter syskon och hoppas redan på fler. Tyvärr är vi några av dom som det inte går så lätt för utan har fått ta hjälp bägge gångerna så han kommer kanske inte få fler för det är lite kostsamt. Men man vet ju aldrig :)
Tror det är väldigt spännande för blivande storasyskon när de är gamla nog att förstå. Mkt tankar i huvudet om allt möjligt ;)
Vår dotter fyller 6 i mars och har längtat i flera år efter syskon. Blev överlycklig när vi berättade, ännu mer nu hon vet det är en lilla syster. Precis som ert så mycket funderingar och spännande samtal inför det nya barnet. Är nästan lite avundsjuk på henne att hon får känna den längtan och kommer minnas detta som väldigt positivt. Jag var inte ens tre när min syster kom och minns inget öht om mammas graviditet eller om någon längtan, förväntan. Men minns tydligt vad som hände dagarna då min syster kom. Typ mina tidigaste minnen.
Är väldigt tacksam att kunna ge denna upplevelse till bår dotter.
Ursäkta äcklig fråga...men är nån av er förstoppad och vad gör ni åt det?
Det är hemskt jobbigt och åt massa Katrinplommon och drack katrinplommon juice igår, men hjälpte inte. Tog precis microlax och det hjälpte lite, men det är mer som måste ut!!
Det är hemskt jobbigt och åt massa Katrinplommon och drack katrinplommon juice igår, men hjälpte inte. Tog precis microlax och det hjälpte lite, men det är mer som måste ut!!
Fast om du redan har tagit microlax och inte tycker att det hjälpt så kanske dulcolax och frukt&fiber är för svagt. :P Du kan ju testa Movicol, om det är okej för gravida-
Det finns också ändtarmsmedlen för att lösa upp avföringen så att den passerar lättare. Jag har inte använt det själv, men vi använde det på äldreboendet där jag jobbade när några av brukarna var hårda i magen.
Vad är det för nåt? Finns det på apotek?