BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Vi har samma problem med glada miner, kommer bli kaos. Har samma problem att nu syns det.
Jo tjejerna vet, men höll på att bli kaos då hon i receptionen är en bekant som mitt i allt kläckte ur sig att vad kul med utökning! Som tur är hörde ej tjejerna.
Ena tjejen sa inte så mycket, frågade vilken vecka, om vi vet kön, om vi bestämt namn, och vilka som ska få dela rum. (hon har massa syskon på mammas sida) min dotter däremot sa inte så mycket just då men på kvällen kom det. Hon är väldigt att hon vill ha mig för sig själv så hon ville inte ha ett syskon. Då vill hon flytta till pappa.. Så nu får vi ta det därifrån. :(
Det blev en lite jobbig situation på Ica, då båda mina barn stod bredvid och hörde allt. Jag var tyvärr tvungen att ljuga och svara nej och skoja lite om all julmat. Mest pinsamt blev det väl för den stackars bekanta, som nog ville sjunka genom jorden. Hon var ju verkligen inte helt fel ute, då jag har en riktig gravidmage. Men jag kunde inte låta mina barn få veta på det sättet, särskilt inte 15-åringen, som jag vet kommer reagera väldigt negativt...
Hur gammal är din dotter? Jobbigt med en sådan reaktion, men förhoppningsvis kommer det bli bättre när beskedet fått landa lite! Jag hoppas och tror att alla som kommer reagera negativt nu, kommer ändra sig under resans gång, inte minst när bebisen är född.
Ngn mer som oroar sig mer den här graviditeten? Just nu är jag inne i en fas då jag inte riktigt kan glädjas. Har fått två fina barn utan komplikationer. Det måste liksom vara dags nu.... ngt kommer hända.
Dessa tanker blev nog större när jag fått glukosbelastning inbokat pga högt socker. Nu tänker jag att fostret fått skador pga av det.
Just nu har vi sjukstuga här hemma. Båda barnen ligger med hög feber, hosta och kräk. Då tänker jag på hur det kommer vara sen med tre! Vojne Vojne :). Jag vet att allt funkar, men snart ska man in i karusellen igen. Våra barn är ju allt mer sällan sjuka nu. Minns hur det var när de var 1-2 år.
Vi har ju planer på att dela upp oss lite, så shopping med mig bio osv fortsätter. Min 13 åring har ju haft mig och min man väldigt mycket för sig själv. Passar ju på när de små är hos pappan å göra sånt de inte alltid kan va med på. Blir utflykter bio restaurang besök mm. Färga hår fixa naglar mm, sånt lillasyster kanske gärna vill va med på men inte riktigt har åldern för. Hon hade samma utbrott när nuvarande maken flyttade in, kommer en "jävla gubbe" å stjäl hennes mamma? Men då tog han de små och helt plötsligt insåg hon ju att han va rätt bra, hon fick mer tid med mig och dessutom va han hemma när jag jobbade så man kunde få skjuts mm även när mamma är upptagen! Hon älskar barn men klart de e skillnad på att ha en bebis hemma än låna mosters lilla några timmar. Fokus får ju vara att de är prioriterade ändå! Och hon ska med å köpa grejer till bebisen sen (har hon själv bestämt) de är ju klart rädda för att bli lite bortglömda, å med den åldersskillnaden så är det nog lätt att man utan att tänka ber dem passa när man bara ska köpa mjölk mm :/
Ngn mer som oroar sig mer den här graviditeten? Just nu är jag inne i en fas då jag inte riktigt kan glädjas. Har fått två fina barn utan komplikationer. Det måste liksom vara dags nu.... ngt kommer hända.
Dessa tanker blev nog större när jag fått glukosbelastning inbokat pga högt socker. Nu tänker jag att fostret fått skador pga av det.
Just nu har vi sjukstuga här hemma. Båda barnen ligger med hög feber, hosta och kräk. Då tänker jag på hur det kommer vara sen med tre! Vojne Vojne :). Jag vet att allt funkar, men snart ska man in i karusellen igen. Våra barn är ju allt mer sällan sjuka nu. Minns hur det var när de var 1-2 år.
Riskerar nog inte att föda tidigare, däremot kontrollerar de tappen tätare fr.o.m. V 32. Det kallas konisering när de tar bort yttersta biten av tappen pga cellförändringar. Skalan är 1,2,3 vid 1 tar de nytt cellprov efter en viss tid 2 koniseras direkt och 3 har man vad jag förstått det utvecklad "cancer" jag hade typ 1 men de valde att konisera ändå, antagligen eftersom jag jobbar inom sjukvården själv, de visste jag skulle bli gravid osv man har väl lite "gräddfil" i sådana lägen har jag förstått på kollegorna :/
Hahaha Japp här blir de dubbelt. Gubben vägrar kolla kön och jag har varit extrem med färger på mina barn och är fortfarande. (skäms lite för de, men har accepterat att ja är sådan) Jag sa till honom att om vi inte kollat så kommer de bli lite dubbelt och de var okej. Men nu börjar han fundera på att kolla kön hahaha.
Jag har fastnat för newbie från kappahl. Så söta o mjuka kläder. Jag handlar dock mycket newbie på tradera. Tycker mycket 50/56 ser helt nytt ut som jag fått hem och bra priser. :)
*Att färgerna är viktiga för dig skulle det stå