• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Haiduchi
    FrökenMp skrev 2017-02-05 21:31:48 följande:

Ser ni lilla snoppen? Hah:D

Haha klockrent! Såg också vårt barn I den vinkeln flera ggr och såg minsann ingen snopp eller pung öht! Så sa ganska direkt till bm att det är en flicka va? Och det var det ju! Haha
  • Bimbim79
    Treansresa skrev 2017-02-05 21:28:25 följande:

Här hemma har hon varit lugnare idag. Vi har varit som vanligt. Dock var hon fundersam på vart garderoben skulle vara (2 tjejer har 3 just nu) så jag visade att det blir en annan o det var bra. Då började vi prata galgar ( vi hänger alla tröjor) att vi inte har nå små. Så idag har tjejerna tillverkat små galgar av stora ikeagalgar. Får se hur hon är imorgon :)

Skönt. Klart det kommer ju som en bomb, å ni har undanhållit detta, varför fick inte hon veta mm. Är ju tusen tankar och varje ny sak växer ju enormt i deras huvuden. Barn reagerar ju ofta negativt på sånt de inte kan ta in riktigt, här har det varit viktigt att tala om när vi ska t bm, att de fick veta direkt när vi fick svaren på nipt, både att bebben är frisk o vilket kön. De ville absolut inte ha en syster så vi hade ju tur! ;) det blir ju mest rättvis med samma antal flickor o pojkar i hemmet! Marsvinet ser vi för enkelhetsskull som könslöst! :)
    Mycket funderingar på vart bebisen ska sova osv, sa på skämt att små bebisar tar inte så mycket plats, de kan typ sova i en byrålåda om det behövs. Lilltjejen blev skitsur å tyckte den får sova i hennes rum då! :)
  • FrökenMp
    Haiduchi skrev 2017-02-05 21:54:34 följande:

Haha klockrent! Såg också vårt barn I den vinkeln flera ggr och såg minsann ingen snopp eller pung öht! Så sa ganska direkt till bm att det är en flicka va? Och det var det ju! Haha

Haha, ja, det måste vara bästa vinkeln att se könet på iallafall. Så himla kul! :D
  • Joline84

Nån mer som fortfarande håller det hemligt? Jag har två veckor till rul och tänker inte säga nått innan det. Det börjar bli svårt att hålla in magen nu. På jobbet går det bra att dölja under arbetskläderna, men på gymmet är det värre! Tips på mat som inte får magen att svälla upp så mycket?
    Låg i badet ikväll med händerna på magen o kände små puffar mot händerna. Helt overkligt men så mysigt och speciellt. Har inte känt några tydliga rörelser tidigare, bara lite diffust. Kommer säkert bada varje kväll nu!

• Beebii
    Joline84 skrev 2017-02-06 22:07:17 följande:

Nån mer som fortfarande håller det hemligt? Jag har två veckor till rul och tänker inte säga nått innan det. Det börjar bli svårt att hålla in magen nu. På jobbet går det bra att dölja under arbetskläderna, men på gymmet är det värre! Tips på mat som inte får magen att svälla upp så mycket?

Låg i badet ikväll med händerna på magen o kände små puffar mot händerna. Helt overkligt men så mysigt och speciellt. Har inte känt några tydliga rörelser tidigare, bara lite diffust. Kommer säkert bada varje kväll nu!

Ja jag har gjort lite tvärtom men alla utom dom på jobbet vet! Känns så himla jobbigt att berätta om att man ska ha barn som tjej. Det innebär ju att man uteblir från jobbet i ca 1 år! Mannen har dock berättat där han jobbar vilket råkar vara samma arbetsgivare (men olika avdelningar) så jag bara väntar på att ryktet ska föregå mig haha! Har lovat att jag ska försöka ta tag i det i veckan för har ca 2v kvar till rul och känner mig rätt gravid, tjock och grinig!

Har senaste dagarna kunnat förnimma liiiite rörelser i magen men inte så det syns utåt än iaf!
  • Treansresa
    Joline84 skrev 2017-02-06 22:07:17 följande:

Vi har precis berättat för barnen, men ingen annan. Eller jo flera har sett och grattat på stan. Nu känner vi att de får spridas som rykten till resten o vara beredd på terror med hemska samtal!
  • narie24

Jag har berättat för alla på jobbet nu. Blev tvungen när jag fick flera frågor från kollegor som jag inte ens jobbar speciellt nära. Känns som magen vuxit massor sista veckan.

Berättade för chefen förra veckan och han sa det man ska säga som chef, även om jag vet att jag ställer till det en del.

Jag har inte berättat för klassen än, eller föräldrarna (lärare), hade tänkt vänta till RUL 22/2. Men det blir allt svårare att dölja även där.

Men det ska bli skönt sen när man kan vara helt öppen.

• Sosozo
    Treansresa skrev 2017-02-06 23:49:20 följande:

Vi har precis berättat för barnen, men ingen annan. Eller jo flera har sett och grattat på stan. Nu känner vi att de får spridas som rykten till resten o vara beredd på terror med hemska samtal!

Nej men fy, terror ska ni inte behöva stå ut med! Bit tillbaks! Jag tycker det är superdålig stil om folk ska försöka grusa er lycka med deras egna åsikter. Stå på er!
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-02-07 06:39:36 följande:

Jag har berättat för alla på jobbet nu. Blev tvungen när jag fick flera frågor från kollegor som jag inte ens jobbar speciellt nära. Känns som magen vuxit massor sista veckan.

Berättade för chefen förra veckan och han sa det man ska säga som chef, även om jag vet att jag ställer till det en del.

Jag har inte berättat för klassen än, eller föräldrarna (lärare), hade tänkt vänta till RUL 22/2. Men det blir allt svårare att dölja även där.

Men det ska bli skönt sen när man kan vara helt öppen.

Skönt att kollegorna vet iaf!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny