• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Bimbim79

Berättade för chefen innan jul, de har ju rekryteringar i januari för sommar personalen, och hade jag inte varit beräknad då hade de ju kallt räknat med att man gärna tar sommarpaketet och finns tillgänglig som personal då. Kollegorna som jag jobbar närmst vet, jobbar som ssk natt och vi är en rätt liten grupp på natten, men pga cytostatika behandlade patienter, behov av röntgen tunga lyft mm så känns det bäst att mina uskor vet samt de närmaste som kanske måste ta nån uppgift jag inte ska genomföra nu. Hade dessutom tur, en usk på dagen är gravid en vecka efter mig, och hon kan inte dölja det så nu har alla fullt upp att spekulera runt henne. :) har förvisso gått upp i vikt men man kan ju inte ta föregivet att alla som lagt på sig 7 kg är gravida. Va underviktig för 1,5 år sedan 60 kg, blev gravid när jag vägde 67, nu står vågen på 71 så. Ssk uniform är ju rätt förlåtande dessutom ;)
    Har nu ringt min kirurg som reducerade mina bröst för 5 år sedan. Behöver veta om jag kan amma med det eller inte. Fick frågan när jag skulle göra operationen om jag skulle ha fler barn, vilket jag inte skulle, så nu får han kolla journalen om det ens är möjligt utan stora problem med bröstbölder mm, annars får jag nig be om tabletter så jag slipper stockning mm.

• FrökenMp

Vi berättade för våra familjer i vecka 8 och en av sambons bröders ex fick reda på det av sin dotter som spred det vidare på nån fest. Jag blev riktigt sur och ledsen eftersom jag själv inte hade berättat för någon kompis vid den tidpunkten. Det är så himla dålig stil tycker jag att förstöra något så fint för andra.

Nu i vecka 20 bryr jag mig inte. La till och med ut en video på lillplutten på Facebook när han gäspar haha:)

• Treansresa