• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Bimbim79

Berättade för chefen innan jul, de har ju rekryteringar i januari för sommar personalen, och hade jag inte varit beräknad då hade de ju kallt räknat med att man gärna tar sommarpaketet och finns tillgänglig som personal då. Kollegorna som jag jobbar närmst vet, jobbar som ssk natt och vi är en rätt liten grupp på natten, men pga cytostatika behandlade patienter, behov av röntgen tunga lyft mm så känns det bäst att mina uskor vet samt de närmaste som kanske måste ta nån uppgift jag inte ska genomföra nu. Hade dessutom tur, en usk på dagen är gravid en vecka efter mig, och hon kan inte dölja det så nu har alla fullt upp att spekulera runt henne. :) har förvisso gått upp i vikt men man kan ju inte ta föregivet att alla som lagt på sig 7 kg är gravida. Va underviktig för 1,5 år sedan 60 kg, blev gravid när jag vägde 67, nu står vågen på 71 så. Ssk uniform är ju rätt förlåtande dessutom ;)
    Har nu ringt min kirurg som reducerade mina bröst för 5 år sedan. Behöver veta om jag kan amma med det eller inte. Fick frågan när jag skulle göra operationen om jag skulle ha fler barn, vilket jag inte skulle, så nu får han kolla journalen om det ens är möjligt utan stora problem med bröstbölder mm, annars får jag nig be om tabletter så jag slipper stockning mm.

• FrökenMp

Vi berättade för våra familjer i vecka 8 och en av sambons bröders ex fick reda på det av sin dotter som spred det vidare på nån fest. Jag blev riktigt sur och ledsen eftersom jag själv inte hade berättat för någon kompis vid den tidpunkten. Det är så himla dålig stil tycker jag att förstöra något så fint för andra.

Nu i vecka 20 bryr jag mig inte. La till och med ut en video på lillplutten på Facebook när han gäspar haha:)

• Treansresa

Jag är så lycklig! Vi har börjat se solen på ett helt annat sätt igen! En riktig försmak på vad som kommer nu i mars/april/maj! Har varit ute och knatat på isen och haft solen i ansiktet!

En bild från Vårat kök idag:) äntligen sol!!

• Joline84
    Beebii skrev 2017-02-06 23:25:29 följande:
    Ja jag har gjort lite tvärtom men alla utom dom på jobbet vet! Känns så himla jobbigt att berätta om att man ska ha barn som tjej. Det innebär ju att man uteblir från jobbet i ca 1 år! Mannen har dock berättat där han jobbar vilket råkar vara samma arbetsgivare (men olika avdelningar) så jag bara väntar på att ryktet ska föregå mig haha! Har lovat att jag ska försöka ta tag i det i veckan för har ca 2v kvar till rul och känner mig rätt gravid, tjock och grinig!

Har senaste dagarna kunnat förnimma liiiite rörelser i magen men inte så det syns utåt än iaf!
    Okej. Samma känsla som jag har angående att berätta för chefen. Hon kommer inte tycka det är lyckat om man ser till verksamheten. Men förväntar mig att bli respektfullt bemött iallafall.
    Härligt med rörelser. Då kommer det säkert tydligare snart!
  • Joline84
    Treansresa skrev 2017-02-06 23:49:20 följande:
    Vi har precis berättat för barnen, men ingen annan. Eller jo flera har sett och grattat på stan. Nu känner vi att de får spridas som rykten till resten o vara beredd på terror med hemska samtal!
    Usch då! Jag förväntar mig också terror från ett håll när det blir offentligt. Därför bla att jag vill dra ut på det. O dels för jag inte bor med pappan, så det kommer bli mycket snack om jag ska ha barnet själv antar jag. Och ärligt så vet jag inte det själv än hur det kommer att bli, då han inte ville behålla det. =\
  • Lady K

Vi har berättat för alla våra närmsta vänner under senaste veckan, sen är det väl mer ytligt bekanta som inte vet än och sen de flesta på jobbet förutom chefen. Kommer nog berätta för övriga på jobbet nu i dagarna, för känns som det är skönt att vara öppen med det då jag också har ett jobb där jag framöver ska undvika vissa arbetsmoment.

Blev extra uppenbart idag när jag fick hjälpa två kor att kalva inom loppet av en timme...Jisses vad man får ta i och dra i kalven då alltså! Ger inte mersmak inför egen förlossning om man säger så, haha...Sen kände jag efteråt att det stramade och drog runt bäckenet, så ska nog vara försiktigare med att kötta på och ta i, som jag hittills bara gjort av gammal vana.

• Beebii
    Joline84 skrev 2017-02-07 16:30:42 följande:

Okej. Samma känsla som jag har angående att berätta för chefen. Hon kommer inte tycka det är lyckat om man ser till verksamheten. Men förväntar mig att bli respektfullt bemött iallafall.

Härligt med rörelser. Då kommer det säkert tydligare snart!

Ja då är det värre förstås, min chef är super så han kommer nog inte bli sur alls! En kollega fick barn i december dock och vi är inte så många som kan jobbet så det ställer ju till det lite. Dock är ju livet det som pågår utanför jobbet och jobbet är bara ett jobb.

Jag är glad för den lilla och borde inte bry mig så mycket i resten men så är det väl moralen som pockar på...
  • Mamma till Rasmus

Vi har berättat för närmsta vännerna och min mans syskon och mitt jobb. Ingen annan vet, ska berätta för min familj och sonen efter rul 24/2.
    Min chef tog det jättebra, blev förvånad. En kollega sa nåt i stil med att ja nu får du mer bekymmer och chefen sa då direkt nej nej absolut inga bekymmer med tanke på hur många det var som sökte o höstas när vi hade en tjänst ute. Så det är skönt.

• Joline84
    Bimbim79 skrev 2017-02-07 08:27:18 följande:

Berättade för chefen innan jul, de har ju rekryteringar i januari för sommar personalen, och hade jag inte varit beräknad då hade de ju kallt räknat med att man gärna tar sommarpaketet och finns tillgänglig som personal då. Kollegorna som jag jobbar närmst vet, jobbar som ssk natt och vi är en rätt liten grupp på natten, men pga cytostatika behandlade patienter, behov av röntgen tunga lyft mm så känns det bäst att mina uskor vet samt de närmaste som kanske måste ta nån uppgift jag inte ska genomföra nu. Hade dessutom tur, en usk på dagen är gravid en vecka efter mig, och hon kan inte dölja det så nu har alla fullt upp att spekulera runt henne. :) har förvisso gått upp i vikt men man kan ju inte ta föregivet att alla som lagt på sig 7 kg är gravida. Va underviktig för 1,5 år sedan 60 kg, blev gravid när jag vägde 67, nu står vågen på 71 så. Ssk uniform är ju rätt förlåtande dessutom ;)
    Har nu ringt min kirurg som reducerade mina bröst för 5 år sedan. Behöver veta om jag kan amma med det eller inte. Fick frågan när jag skulle göra operationen om jag skulle ha fler barn, vilket jag inte skulle, så nu får han kolla journalen om det ens är möjligt utan stora problem med bröstbölder mm, annars får jag nig be om tabletter så jag slipper stockning mm.

Förstår att när man har ett sånt jobb, där man bör undvika saker, så känns det nödvändigt att berätta. Jag arbetar som uska i hemtjänsten, och det största problem för mig nu är om jag kommer in till någon som just rökt inne. Annars klarar jag mig nog rätt bra ett tag framöver. Det är inte så tungt just nu och vi har ingen som uppträder våldsamt.
  • Joline84
    FrökenMp skrev 2017-02-07 08:31:30 följande:

Vi berättade för våra familjer i vecka 8 och en av sambons bröders ex fick reda på det av sin dotter som spred det vidare på nån fest. Jag blev riktigt sur och ledsen eftersom jag själv inte hade berättat för någon kompis vid den tidpunkten. Det är så himla dålig stil tycker jag att förstöra något så fint för andra.

Nu i vecka 20 bryr jag mig inte. La till och med ut en video på lillplutten på Facebook när han gäspar haha:)

Så trist när någon måste sprida det vidare. Så gulligt att se en gäsp där innefrån! =)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny