• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Joline84
    Beebii skrev 2017-02-07 18:45:47 följande:
    Ja då är det värre förstås, min chef är super så han kommer nog inte bli sur alls! En kollega fick barn i december dock och vi är inte så många som kan jobbet så det ställer ju till det lite. Dock är ju livet det som pågår utanför jobbet och jobbet är bara ett jobb.

Jag är glad för den lilla och borde inte bry mig så mycket i resten men så är det väl moralen som pockar på...
    Så skönt för dig. Känner igen mig med moralen. Jobbigt för ensjälv när man är lite för plikttrogen och bekymrar sig för hur det ska gå på jobbet. Vi har ju nog privat att tänka på nu inför det som kommer!
  • FrökenMp
    Joline84 skrev 2017-02-07 20:03:41 följande:

Så trist när någon måste sprida det vidare. Så gulligt att se en gäsp där innefrån! =)

Ja, jag tycker att det är fruktansvärt respektlöst att sprida vidare nånting som verkligen inte är deras grej att berätta.

Ja, det var så sjukt gulligt:D
  • FrökenMp

Nu har både jag och sambon känt första sparkarna i magen på utsidan!!! Helt sjukt vilken magisk känsla.

Jag låg i sängen och kände att plutten sparkade hejvilt där inne så provade att trycka handen emot och jag kände tydligt sparkarna.

Ropade på sambon som kom springandes och väldigt exalterad. Han lyckades också känna några sparkar. Så himla overkligt!

• Aioli

Jag väntar mitt andra barn 1:a juli. Mitt första barn kommer då vara 19 månader.
    Var på ultraljud i fredags. Allt såg bra ut, till min glädje Jag minns att moderkakan ligger i framvägg.
    Jag kände rörelser inifrån redan i vecka 15 denna gång. Utanpå magen är det inte lika lätt att känna. är i vecka 20 nu och puffarna kommer till och från, men lägger jag handen på magen så är det sällan jag känner de. Är det pga att moderkakan ligger i framvägg kanske?

• KaffeOchHybris

Jag är i vecka 20 nu med första barnet och jag *tror* jag har känt fosterrörelser senaste veckan. Det är svårt att veta eftersom jag inte vet hur det ska kännas. Jag har hört en del beskrivningar om att det ska kännas som "en liten fisk som sprattlar" eller "luftbubblor som spräcks", men det jag skulle beskriva det som är ungefär känslan av att känna sin egen puls inombords när hjärtat slår riktigt hårt... fast i magtrakten och naturligtvis inte regelbunden. Men typ den styrkan. 

• Bimbim79

Har ingen aning hur moderkakan legat på någon av mina 3 andra, vet inte på denna heller än. Men känner igen rörelserna, första på Alla 3 innan har varit i v 14-15 denna v 15-16 nånting. Nu är det ganska starka puffar, lite som om barnet sträcker på sig segdragna. Ingenting på utsidan än, men tog stetoskopet och lyssnade och då hör man ju puffarna och hjärtljud även om han flyttar runt så man får jaga honom lite ;) första rörelserna kändes som fladder som fjärilsfladder lätt och snabbt, sen blir det mer fisksprattel. :) om några veckor önskar man barnet kunde sova när man lägger sig, svårt att sova när nån övar boxning på de inre organen :)

• Joline84
    KaffeOchHybris skrev 2017-02-07 21:42:56 följande:

Jag är i vecka 20 nu med första barnet och jag *tror* jag har känt fosterrörelser senaste veckan. Det är svårt att veta eftersom jag inte vet hur det ska kännas. Jag har hört en del beskrivningar om att det ska kännas som "en liten fisk som sprattlar" eller "luftbubblor som spräcks", men det jag skulle beskriva det som är ungefär känslan av att känna sin egen puls inombords när hjärtat slår riktigt hårt... fast i magtrakten och naturligtvis inte regelbunden. Men typ den styrkan. 

Jag tycker din beskrivning låter väldigt likt upplevelsen. Jag har också associerat det med pulsslag. Ibland när jag haft händerna på magen har det känts som att något skruvar på sig därinne. Ungefär som
    när man pressar en apelsin för hand och svagt kan känna pressaren genom apelsinskalet. Det finns säkert många sätt att beskriva det på. Tycker det är nu i början när det är lite svagt som det känns så gulligt, när den småpuffar lite. Drömde föresten att jag såg en kontur av en liten fot tryckas upp mot skinnet på magen, haha!
  • Joline84
    acinnaleh skrev 2017-02-08 07:14:39 följande:
    Det där med apelsinen tycker jag var en bra beskrivning. Jag tror att jag känner samma sak ibland. Hoppas iaf att det är det. Ibland känner jag nämligen inget alls heller när jag känner på magen, tex igår kväll och nu på morgonen. Ikväll är det äntligen dags för RUL, längtar och hoppas samtidigt så klart att det verkligen är så att bebisen som jag tror jag kännt mår bra där inne. 19+0 idag, dvs inne i v20.

Det sonen längtar mest till av alla saker är 4 juli (för då kommer bebisen). Alltså inte Sälen på sportlovet, sommarlov eller den egna födelsedagen. Han berättar hur han längtar varje dag och det är härligt. Men jag vill helst ha bebis lite tidigare så vi får väl se när den kommer. Kan ju bli senare också. ;)
    Spännande med rul! Håller tummarna att det ser bra ut. Jag får vänta två veckor till!
    Så kul med sonen. Hur gammal är han? Mina barn vet inget än. Men dottern på fem har tjatat väldigt mycket på senaste om en lillasyster. Så hon lär bli glad.
  • Wooden
    Aioli skrev 2017-02-07 21:12:16 följande:

Jag väntar mitt andra barn 1:a juli. Mitt första barn kommer då vara 19 månader.
    Var på ultraljud i fredags. Allt såg bra ut, till min glädje Jag minns att moderkakan ligger i framvägg.
    Jag kände rörelser inifrån redan i vecka 15 denna gång. Utanpå magen är det inte lika lätt att känna. är i vecka 20 nu och puffarna kommer till och från, men lägger jag handen på magen så är det sällan jag känner de. Är det pga att moderkakan ligger i framvägg kanske?

Jag väntar också mitt andra barn, men 26/7 så är några veckor efter dig. Har inte rul förrän om två veckor. Förra gången hade jag moderkakan i framvägg och jag hade det relativt lugnt med sparkar hela graviditeten. Visst kändes dom mycket emellanåt och man kände på utsidan och kunde tom se ibland. Men inte lika mycket som på vissa andra, och är rätt säker på att det berodde på moderkakan. Om några veckor kommer det säkert känna mer på utsidan också! 
    Vecka 20 förra gången hade jag knappt känt bebisen ordentligt inifrån heller, haha. Nu i v 16 (17 imorgon) har jag bara känt lite fladder någon gång även fast det är andra graviditeten. Hoppas det drar igång snart. :)
  • Joline84
    acinnaleh skrev 2017-02-08 08:46:13 följande:

Han fyller 9 i sommar och har längtat länge efter syskon och hoppas redan på fler. Tyvärr är vi några av dom som det inte går så lätt för utan har fått ta hjälp bägge gångerna så han kommer kanske inte få fler för det är lite kostsamt. Men man vet ju aldrig :)

Tror det är väldigt spännande för blivande storasyskon när de är gamla nog att förstå. Mkt tankar i huvudet om allt möjligt ;)

Jaha, då har han hunnit längta ett tag då. Jobbigt för er med så mycket tid och jobb för en graviditet. Jag har väl haft turen att det gått lätt för mig. Nu var ifs detta oplanerat, så det var kanske inte den bästa timingen, då jag bor själv osv. Men man får göra det bästa av det!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny