BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Så trist när någon måste sprida det vidare. Så gulligt att se en gäsp där innefrån! =)
Nu har både jag och sambon känt första sparkarna i magen på utsidan!!! Helt sjukt vilken magisk känsla.
Jag låg i sängen och kände att plutten sparkade hejvilt där inne så provade att trycka handen emot och jag kände tydligt sparkarna.
Ropade på sambon som kom springandes och väldigt exalterad. Han lyckades också känna några sparkar. Så himla overkligt!
Jag väntar mitt andra barn 1:a juli. Mitt första barn kommer då vara 19 månader.
Var på ultraljud i fredags. Allt såg bra ut, till min glädje Jag minns att moderkakan ligger i framvägg.
Jag kände rörelser inifrån redan i vecka 15 denna gång. Utanpå magen är det inte lika lätt att känna. är i vecka 20 nu och puffarna kommer till och från, men lägger jag handen på magen så är det sällan jag känner de. Är det pga att moderkakan ligger i framvägg kanske?
Jag är i vecka 20 nu med första barnet och jag *tror* jag har känt fosterrörelser senaste veckan. Det är svårt att veta eftersom jag inte vet hur det ska kännas. Jag har hört en del beskrivningar om att det ska kännas som "en liten fisk som sprattlar" eller "luftbubblor som spräcks", men det jag skulle beskriva det som är ungefär känslan av att känna sin egen puls inombords när hjärtat slår riktigt hårt... fast i magtrakten och naturligtvis inte regelbunden. Men typ den styrkan.
Har ingen aning hur moderkakan legat på någon av mina 3 andra, vet inte på denna heller än. Men känner igen rörelserna, första på Alla 3 innan har varit i v 14-15 denna v 15-16 nånting. Nu är det ganska starka puffar, lite som om barnet sträcker på sig segdragna. Ingenting på utsidan än, men tog stetoskopet och lyssnade och då hör man ju puffarna och hjärtljud även om han flyttar runt så man får jaga honom lite ;) första rörelserna kändes som fladder som fjärilsfladder lätt och snabbt, sen blir det mer fisksprattel. :) om några veckor önskar man barnet kunde sova när man lägger sig, svårt att sova när nån övar boxning på de inre organen :)
Jag är i vecka 20 nu med första barnet och jag *tror* jag har känt fosterrörelser senaste veckan. Det är svårt att veta eftersom jag inte vet hur det ska kännas. Jag har hört en del beskrivningar om att det ska kännas som "en liten fisk som sprattlar" eller "luftbubblor som spräcks", men det jag skulle beskriva det som är ungefär känslan av att känna sin egen puls inombords när hjärtat slår riktigt hårt... fast i magtrakten och naturligtvis inte regelbunden. Men typ den styrkan.
Jag väntar mitt andra barn 1:a juli. Mitt första barn kommer då vara 19 månader.
Var på ultraljud i fredags. Allt såg bra ut, till min glädje Jag minns att moderkakan ligger i framvägg.
Jag kände rörelser inifrån redan i vecka 15 denna gång. Utanpå magen är det inte lika lätt att känna. är i vecka 20 nu och puffarna kommer till och från, men lägger jag handen på magen så är det sällan jag känner de. Är det pga att moderkakan ligger i framvägg kanske?
Han fyller 9 i sommar och har längtat länge efter syskon och hoppas redan på fler. Tyvärr är vi några av dom som det inte går så lätt för utan har fått ta hjälp bägge gångerna så han kommer kanske inte få fler för det är lite kostsamt. Men man vet ju aldrig :)
Tror det är väldigt spännande för blivande storasyskon när de är gamla nog att förstå. Mkt tankar i huvudet om allt möjligt ;)