• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • narie24
    Delilah2001 skrev 2017-04-19 11:51:40 följande:

Tyckte inte heller glykosbelastningen var så farlig, men blev trött. Fick ligga i ett vilrum, och somnade en stund.

På tal om sova, sover inte alls bra, vaknar och är kissnödig flera gånger varje natt. Och ligga på rygg är obehagligt, får liksom sura uppstötningar.

Har massor att göra idag här hemma, men är så sjukt trött att jag måste sova en stund nu...

Fick du ligga ner? Åh vad skönt! Jag fick sitta på

en hård stol i väntrummet :(.
  • Delilah2001
    narie24 skrev 2017-04-19 16:08:50 följande:

Fick du ligga ner? Åh vad skönt! Jag fick sitta på

en hård stol i väntrummet :(.

Ja, det blev en positiv överraskning att jag fick ligga i ett eget rum de två timmarna

Trodde det var väntrummet som gällde...
  • Joline84
    GrönaDruvan skrev 2017-04-19 13:08:52 följande:
    Ja, skriv pm till mig så kan jag lägga till dig om du vill!
    Tack! Har skickat pm!
  • Joline84
    Sosozo skrev 2017-04-19 15:59:18 följande:
    Ja, mycket skumt händer! Kanske därför det är så svårt att läsa av kroppen och vad det är som pågår eg. Ska prova omeprazol. Tar du det fortfarande?
    Jag tar det bara vid behov. När jag känner av det i övre magen.
  • Sarus85

Lider med er som måste göra belastningen.
    Och vad det skiljer sig från vilket län man bor i. Vi har flyttat från Skåne till Öland. I Skåne görs belastningen på rutin och här gör man inte det.

Rätt skönt att slippa ;).

V 28+0 idag! Bara 5 veckor kvar att jobba! Kändes som igår jag plussade!

• Joline84
    Sarus85 skrev 2017-04-20 07:27:29 följande:

Lider med er som måste göra belastningen.
    Och vad det skiljer sig från vilket län man bor i. Vi har flyttat från Skåne till Öland. I Skåne görs belastningen på rutin och här gör man inte det.

Rätt skönt att slippa ;).

V 28+0 idag! Bara 5 veckor kvar att jobba! Kändes som igår jag plussade!

Ja fy. Jag har gjort det en gång, o skulle inte göra det igen. Fick nästan ångest över den sockerchock barnet måste ha fått.
    Jag har också 5 veckor kvar att jobba nu. Känns så underbart att få bli ledig lagom tills det blir varmt ute. Längtar massor. Tycker också att tiden hit har gått så fort. Hur har du mått hittills?
  • 78elle
    GrönaDruvan skrev 2017-04-19 13:08:52 följande:

Ja, skriv pm till mig så kan jag lägga till dig om du vill!

Jag går gärna också med i den gruppen om OK, så skickar också pm snart! :)

Hemma och sjukskriven för högt blodtryck. Någon annan som har det här?

Var på vanlig rutinkontroll hos BM i tisdags förra veckan, v 25 då, och blev beordrad att stanna hemma från jobbet, så snopet och sååå långtråkigt att vara hemma! Menmen, huvudsaken är att bebisen verkar må bra!
  • Sarus85
    Joline84 skrev 2017-04-20 07:59:19 följande:
    Ja fy. Jag har gjort det en gång, o skulle inte göra det igen. Fick nästan ångest över den sockerchock barnet måste ha fått.
    Jag har också 5 veckor kvar att jobba nu. Känns så underbart att få bli ledig lagom tills det blir varmt ute. Längtar massor. Tycker också att tiden hit har gått så fort. Hur har du mått hittills?
    Jag har mått illa och kräkts fram till v 19 men sen släppte det och fick foglossning istället. Men mår ändå ok. Du då?

Håller med ska bli så skönt att vara ledig och hoppas verkligen bra väder!
  • Sarus85

Någon mer med en väldigt lugn bebis?

Den här lille/a bjuder inte på många sparkar. Bör jag bli orolig? Jag känner bebis varje dag men det är nån gång om dagen och ganska svagt. V 28+0 och så har det varit sen jag börja känna bebis.

• sobrio88
    Sarus85 skrev 2017-04-20 10:59:00 följande:

Någon mer med en väldigt lugn bebis?

Den här lille/a bjuder inte på många sparkar. Bör jag bli orolig? Jag känner bebis varje dag men det är nån gång om dagen och ganska svagt. V 28+0 och så har det varit sen jag börja känna bebis.

Alla barn är ju olika, min första var sån så jag fick nästan anstränga mig för att känna honom. Den här är allt annat än lugn så jag skulle bli orolig om det inte sparkade.. Bara bebisen följer sitt mönster ska det inte vara nån fara men prata med din BM om du är orolig :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny