BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Så fina magar ni har! En fråga tjejer... Kom gärna med råd.
Det är så att vi tänkt och bokat hus på Gotland 1 till 8 juli (bf 29juli) och jag kommer då vara i v 36/37 är det helt galet att åka? Orkar man?
Med mina tjejer 7 och 9 år då mådde jag bra, var kanske lite trött och så. Mina tjejer är födda bf+3 och bf+5 så bm tror denna bebis kommer ungefär samtidigt. Har dock lite högt blodtryck denna gång 130/87 hon sa att när undertrycket kommer vid 90 så måste jag på fler koller.
Vi hyr ett hus av en familj som bor precis brevid stugan I hyrt. Dom har barn i våra barns ålder och kvinnan verkar super trevlig. Är mest rädd vad vi gör om det startar och vi verkligen ska föda.. vart gör vi av med våra tjejer.. dom kan ju inte vara själv och följa med till förlossningen går ju inte.. i sånt fall blir det nog så att jag får föda själv.. sen vet jag inte hur förlossningen är på gotland? Kan dom neka en fast man föder? Vad händer då? Min sista förlossningen tog 3 timmar från början till slut
Vet verkligen inte hur vi ska göra??!! Vad skulle du gjort?
Urs för gravidkrämpor! I veckan var jag jos en läkare och kollade upp det myom som hittades vid ett ul i min livmoder. Det är storlek tennisboll och sitter delvis för utgången, i vägen för bebis utfart alltså. Så det blir snitt och hade blivit det oavsett min tidigare önskan om det. Läkaren frågade om jag hade mycket ont av det. Fick förklaringen till varför jag får så ont när jag är kissnödig eller går. Men nu! Har bebisen vänt sig och huvudet är fastkilat bredvid myomet. Aj! Konstant mensvärk speciellt när jag sitter upp. Och vaknar flera ggr/ natt av kramp så att jag knappt kommer ur sängen för att kissa. Måste väcka mannen dom får rulla upp mig ibland. Snaaark, låt dessa sista veckor gå fort!
Urs för gravidkrämpor! I veckan var jag jos en läkare och kollade upp det myom som hittades vid ett ul i min livmoder. Det är storlek tennisboll och sitter delvis för utgången, i vägen för bebis utfart alltså. Så det blir snitt och hade blivit det oavsett min tidigare önskan om det. Läkaren frågade om jag hade mycket ont av det. Fick förklaringen till varför jag får så ont när jag är kissnödig eller går. Men nu! Har bebisen vänt sig och huvudet är fastkilat bredvid myomet. Aj! Konstant mensvärk speciellt när jag sitter upp. Och vaknar flera ggr/ natt av kramp så att jag knappt kommer ur sängen för att kissa. Måste väcka mannen dom får rulla upp mig ibland. Snaaark, låt dessa sista veckor gå fort!
Snurrade till det lite med helgdagar och allt, och gick inte alls in i vecka 35 igår, utan idag, hihi
Jobbigt för er med alla krämpor...är ju verkligen olika hur man mår.
Jag har senaste tiden haft extremt svårt att gå. Det spänner, drar och gör ont i magen. Min energi är borta och har ingen direkt matlust. Det ända jag känner för är typ frukostmat och frukt...och godis... middagsmat och lunchmat är jag inte alls sugen på. Någon mer som känner så?
Är i vecka 31 + några dagar nu. Är mindre än när jag vänta sonen men är kraftigt överviktig innan graviditeten, med sonen var jag bara lätt överviktig/normalviktig. Kan fortfarande ha merparten av alla kläder utan problem. Har mamma leggings men de börjar bli lite för varma i denna värme. Men kan fortfarande ha mina shorts och vanliga leggings. Det jag har köpt har mest varit några leggings en lite rymligare tjocktröja, ett par amningsbehåar och en vårjacka. Trodde jag skulle behöva investera i en helt ny garderob nästan.
Har dock haft mer problem med ryggen och bäcken denna gång. Behöver gå upp och kissa några gånger på nätterna.
Blä, känner mig helt svag och klen nu för tiden. Hur ska man orka med en förlossning när man är såhär? Sover som en kratta.
Sorry för gnäll, men vissa dgr alltså...
Snurrade till det lite med helgdagar och allt, och gick inte alls in i vecka 35 igår, utan idag, hihi
Jobbigt för er med alla krämpor...är ju verkligen olika hur man mår.
Jag har senaste tiden haft extremt svårt att gå. Det spänner, drar och gör ont i magen. Min energi är borta och har ingen direkt matlust. Det ända jag känner för är typ frukostmat och frukt...och godis... middagsmat och lunchmat är jag inte alls sugen på. Någon mer som känner så?
Stackare :( mitt ryggonda när jag är i sängen känns så fjuttigt i jämförelse :( jag har ju inga kramper som hindrar rörelser eller nåt! Mitt sätt att lösa det ryggonda verkar vara att lägga en liten kudde under magen och ligga på sidan. Att ligga på rygg gör ont... Då protesterar inte bebisen heller... det gör den om jag inte har en kudde där så innan det ryggonda och upptäckten med kudden låg jag på rygg.
Usch vad det låter jobbigt!
Men har du fått tid för snitt så du vet hur länge du måste stå ut? Att inte få sova och ha konstant ont sliter verkligen på en, så jag hoppas du upplever tiden få fort för dig iaf.