• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • narie24
    Treansresa skrev 2017-05-21 12:52:53 följande:

Är nu hemkommen från förlossningen. Ett kärl som har spruckit och när hon undersökte började det blöda igen. Så var ingen fara! Huvudet låg neråt, tappen stängd och lång:)

Ctg tog dock ett tag då sammandragningarna drog igång och dom ville se så det lugnade sig. Tror dom kom pga promenaden på sjukhuset.

Tack för alla fina ord inatt! Nu blir det inge mer sex! Haha

Skönt att höra! Hade ju varit lite för tidigt.

Jag hade två blödningar runt v 20, berodde också på sköra slemhinnor. Hade haft sex två dgr innan.
  • Wooden

Är det fler/många här som har sporadiskt eller inget sex under graviditeten? För vår del har det pågått under lång tid och tycker det är frustrerande för jag saknar bekräftelsen det ger liksom. Sonen är 20 månader och sista delen av den graviditeten hade vi väldigt lite sex, kanske 2 gånger sista trimestern. Sen tog det kanske 4 månader innan vi hade sex när bebis kommit och sen har det liksom inte riktigt tagit fart, blir kanske nån/ett par gånger i månaden. Hur jag blev gravid i höstas vet jag knappt, då bodde vi hos mina föräldrar pga en flytt och renovering. Tidigare i år har det väl funkat okej med nån gång i veckan eller kanske varannan men nu när jag börjar bli höggravid är det sällan igen.

Ville bara skriva av mig lite. Vi har varit ihop i 10 år och förstår att sexlivet går upp och ner. Särskilt med graviditeter och småbarn "i vägen".

• Treansresa
    Wooden skrev 2017-05-21 20:15:33 följande:

Är det fler/många här som har sporadiskt eller inget sex under graviditeten? För vår del har det pågått under lång tid och tycker det är frustrerande för jag saknar bekräftelsen det ger liksom. Sonen är 20 månader och sista delen av den graviditeten hade vi väldigt lite sex, kanske 2 gånger sista trimestern. Sen tog det kanske 4 månader innan vi hade sex när bebis kommit och sen har det liksom inte riktigt tagit fart, blir kanske nån/ett par gånger i månaden. Hur jag blev gravid i höstas vet jag knappt, då bodde vi hos mina föräldrar pga en flytt och renovering. Tidigare i år har det väl funkat okej med nån gång i veckan eller kanske varannan men nu när jag börjar bli höggravid är det sällan igen.

Ville bara skriva av mig lite. Vi har varit ihop i 10 år och förstår att sexlivet går upp och ner. Särskilt med graviditeter och småbarn "i vägen".

Känner igen mig. Vi hade inte sex första 12 veckorna. Sedan vart det 2-3 gånger fram till rul då fogarna började kännas. Och sedan dess första gången häromdagen. Förut hade vi alltid 3-5 gånger u veckan iallafall. Efter gårdagen kommer jag inte våga ha sex heller och det blir så Tomt! Hoppas ni kommer igång snart igen med sexet<3
  • Treansresa
    narie24 skrev 2017-05-21 14:33:17 följande:

Skönt att höra! Hade ju varit lite för tidigt.

Jag hade två blödningar runt v 20, berodde också på sköra slemhinnor. Hade haft sex två dgr innan.

Just ja det minns jag! Man blir ju så rädd då man set blod också. Har ni haft sex sedan dess om man får fråga?
  • narie24
    Treansresa skrev 2017-05-21 20:23:09 följande:

Just ja det minns jag! Man blir ju så rädd då man set blod också. Har ni haft sex sedan dess om man får fråga?

Efter det vågade jag inte alls. Inte förrän förra veckan. Ju närmare bf desto säkrare tänker jag.
  • narie24
    Treansresa skrev 2017-05-21 20:23:09 följande:

Efter det vågade jag inte alls. Inte förrän förra veckan. Ju närmare bf desto säkrare tänker jag.
  • GrönaDruvan

Vi har inte haft sex sedan jag blev gravid...alltså sedan slutet på september eller nåt!!!
    I början ville jag inte ha sex och sedan när jag mådde så sjukt illa ville jag absolut inte...sedan kom operationen och allt det....vågade inte ha sex.
    Dock har jag varit sjukt sugen senaste veckorna men det blir inget ändå. Mannen tycker det känns konstigt. Blir ju helt knäpp kan jag säga.

Kan dock påpeka att det är denna biten vi alltid har "bråkat" om. Jag har stort sexbehov och bekräftelsebehov och han hade kunnat leva utan sex... vi matchar inte varandra direkt.
    I vanliga fall kanske vi har sex 1 gång i månaden om ens det. När vi försökts bli gravida har vi bara sex runt äl, då blir det rätt intensivt och sen tycker han det räcker på ett tag.
    Själv skulle jag önska att vi hade sex varje dag och att han tog initiativet och att han var mer nyfiken och ville experimentera. Men vi får liksom acceptera att vi är så olika. Trist.
  • Treansresa
    narie24 skrev 2017-05-21 20:31:45 följande:

Ja jag hoppas man ska börja våga om ett tag igen:)
  • Haiduchi

Vi har som standard rätt sällan sex när man inte är gravid, har typ intensiva sex perioder, men vi är båda nöjda med det och tycker det är bra när vi väl har det, haha.

De första 12 veckorna hade vi inget då jah blödde lätt vid samlag. Sen var där en period i trimestrer 2 som vi var sjukt sugna, hihi. Men nu var det ett tag sen. Funkar bra trots foglossningen, är som smärtan tar paus medan vi är igång.

Idag blev det dock en spontan snabbis när jag och dottern kom hem efter en helg iväg.

Men hoppas på en hel del färdknäppar i juni månad, haha.
  • narie24

Vi hade knappt sex första tredjedelen då jag mest mådde illa och var så trött. Sen blev det halvdant där i mitten tills jag började blöda. Sen har det bara blivit ngn gång nu på sistone. Jag saknar närheten och kan känna mig sugen. Men har ont på diverse ställen, och när barnen somnat har jag bara orkat med lite tv och sen sova. Känner lite ågren över att vi inte är så nära, det är viktigt för relationen. Efter bf kommer det ju dröja igen...

jag vet att vår relation är stark och klarar det, men allt känns så mkt härligare när vi har den närheten. Men orkar inte...

Svar på tråden BF Juli 2017 ny