• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • sobrio88
    Summerchild skrev 2017-05-22 14:32:52 följande:

Sätt på en barnfilm till ungarna och sen en vuxenfilm till gubben och så lägger du dig i ett bubbelbad och skiter i allt. Haha... finns inga lätta lösningar. Man kan ju säga vad som helst å inte följa sina egna råd.

Haha det ska jag göra :D
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-05-22 14:35:11 följande:
    Du är ju förståndig bimbim. Sant att går det för långt tid är det som att sex är glömt. Ush vad tragiskt.
    Haha man måste ju jobba lite för att vilja igen å komma igång, annars hade ju folk bara haft ett barn ;)
  • GrönaDruvan

Jag tänkte inte snacka sex här, precis haft världens gräl med mannen om detta...suck.

Var hos läkaren idag. Lillemans uppskattade vikt är nu 2169 gram och allt såg fint ut!
    Nu är det bara ett läkarbesök kvar innan det är dags för honom att komma ut!

• Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-05-22 17:10:03 följande:

Jag tänkte inte snacka sex här, precis haft världens gräl med mannen om detta...suck.

Var hos läkaren idag. Lillemans uppskattade vikt är nu 2169 gram och allt såg fint ut!

Nu är det bara ett läkarbesök kvar innan det är dags för honom att komma ut!

Jobbigt att ni grälade om sex:(

Skönt att lilleman växer. Det är verkligen inte många dagar kvar nu:)
  • Sosozo

Sex och graviditet/ småbarnsår är knepigt tycker jag. Iaf, blivit mindre sex för varje graviditet för mig. Kan nog räkna gångerna vi haft sex denna gång på en, eller iaf två händer. Jag orkar inte, är inte så sugen och känner mig så himla otymplig och obekväm. Men det gör inget. Vet att det kommer igång igen senare och känner mig trygg. Fast inte under amningen, jag räknar bort tiden den för då är jag helt asexuell typ. Men sen, efter det!

• Wooden

Tack för alla era svar om sexet! Pratade om detta med ett gäng väninnor på en babyshower för ett tag sen. Det var dock inte alls jag som tog upp det ur den här synvinkeln utan en kompis utan barn som började prata om sex generellt och hur länge det var "normalt" att ha mellan liggen. Samtliga verkade tycka att över en vecka var rätt länge och två veckor typ ifrågasattes (?!) Detta alltså även av såna med små barn hemma. Jag höll mig i bakgrunden och bidrog inte så mycket till diskussionen. Besparade dom att fundera över mitt sporadiska sexliv...

• Haiduchi
    Wooden skrev 2017-05-22 20:33:40 följande:

Tack för alla era svar om sexet! Pratade om detta med ett gäng väninnor på en babyshower för ett tag sen. Det var dock inte alls jag som tog upp det ur den här synvinkeln utan en kompis utan barn som började prata om sex generellt och hur länge det var "normalt" att ha mellan liggen. Samtliga verkade tycka att över en vecka var rätt länge och två veckor typ ifrågasattes (?!) Detta alltså även av såna med små barn hemma. Jag höll mig i bakgrunden och bidrog inte så mycket till diskussionen. Besparade dom att fundera över mitt sporadiska sexliv...

Fattar inte heller hur en del kan ha det så ofta. Jag känner verkligen inte vi har dåligt sexliv, tvärtom, men känner att det är inte frekvensen som avgör utan hur det är och hur vi känner inför det. En del är ju aldrig nöjda oavsett hur ofta det blir. Kvalitet framför kvantitet säger jag. Vi vill ha varandra. Och det är vi sjukt nöjda med.
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-05-22 15:45:07 följande:

Haha man måste ju jobba lite för att vilja igen å komma igång, annars hade ju folk bara haft ett barn ;)

Ja det är ju många separationer hos många och nya partners kommer in som i min familj. Det är 4 pappor till mina 4 barn :S bra jobbat kanske?
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-05-23 00:10:34 följande:
    Ja det är ju många separationer hos många och nya partners kommer in som i min familj. Det är 4 pappor till mina 4 barn :S bra jobbat kanske?
    Jag har 3 pappor till mina snart 4 barn, men det har varit andra problem än just samlivet som gjort att det blivit så. Livet tar kanske inte alltid den vägen man trodde, men det brukar bli kanon i slutet ändå :)
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-05-23 00:19:41 följande:

Jag har 3 pappor till mina snart 4 barn, men det har varit andra problem än just samlivet som gjort att det blivit så. Livet tar kanske inte alltid den vägen man trodde, men det brukar bli kanon i slutet ändå :)

Min äldsta dotter tycker att det borde bli en 5e pappa oxå annars blir det orättvist om det blir något helsyskon. Haha hon är rolig. 15 år och har ofta humor. Från sin pappa vet jag :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny