• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Treansresa
    Bimbim79 skrev 2017-05-22 07:54:36 följande:

Då har dagen D kommit, ikväll åker jag till mitt sista arbetspass på ett bra tag :) ska bli skönt att få vara hemma men kommer sakna mina kollegor. Har nu avverkat 3 nätter och sista blir fjärde i rad, är fantastiskt tacksam över att helgen mot alla odds varit lugn på jobbet. Det känns i ländrygg, höfter och mage efter 10 timmar på golvet.

Hoppas du fick en bra sista natt! Njut nu av ledigheten och lugnet!
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-05-23 01:39:13 följande:
    Min äldsta dotter tycker att det borde bli en 5e pappa oxå annars blir det orättvist om det blir något helsyskon. Haha hon är rolig. 15 år och har ofta humor. Från sin pappa vet jag :)
    Låter som nåt min 13 åring kunde sagt, hon ser ju inte det som att de har olika pappor, hennes bio pappa dog innan hon föddes så hon är uppvuxen med samma "pappa" som de yngre. Varken han hans nya eller jag o min nya gör skillnad på barnen de tycker bara de plus att ha extra mamma extra pappa, finns alltid nån att ringa eller nån av oss som är hemma. Underlättar ju att vi bor på 10 minuters promenadväg. Stora tjejen bor dock på heltid hos mig. Blev för jobbigt att bära runt kläder o smink samt det märktes på hennes skolarbete att hon inte fixade vv, men hon går hem till "pappa" lite då å då. Nuförtiden ser man ju knappt röken av henne ändå pojkar kompisar o internet :) min nya make kommer adoptera henne just för det juridiska ska va lika för alla barnen. Men hon kommer ju ha kvar mitt ex som sin "pappa" iaf :)
  • GrönaDruvan
    Treansresa skrev 2017-05-22 17:21:41 följande:
    Jobbigt att ni grälade om sex:(

Skönt att lilleman växer. Det är verkligen inte många dagar kvar nu:)
    Ja, är så trött på det....men så har det alltid varit.

Nu är det 27 dagar kvar till den här långa resan är över.
    Ska bli skönt. Sista veckan så har allt känts så jobbigt. Finns inga kläder som passar. Har inga sommarkläder i värmen förutom linnen o toppar, och ett par byxor som är relativt svala.
    Provat lite shorts o klänningar, men allt ser fult ut på. Ser ut som en elefant med klänning. Verkligen jättefult.
    Visst finns det säkert kläder som sitter bra, men är inte alls sugen att köpa dyra Mammakläder nu när det är så kort tid kvar..
    Kan inte minnas att jag kände mig så jäkla ful de andra graviditeterna.
  • KaffeOchHybris

Längtar till att gå hem från jobbet :) Jag är ju relativt pigg och så, men är ganska trött på jobbet vid det här laget. 

Intressant att höra hur andras samliv har varit under graviditeten, och efter. Vi har sex 1-2 ggr i veckan, men då räknar jag med sex som inte involverar penetration, som med munnen eller händerna. Eftersom min partner har haft en skada senaste två månaderna så måste jag vara på topp om vi ska ha PIV-sex och det börjar kännas lite väl träligt. Nu när jag är gravid känns det ju som att de ska vara han som jobbar mest, inte jag! ;) Men jag tycker lika bra om andra typer av sex, tycker det är helt OK att sänka ambitionsnivån lite och antingen inte göra det så ofta eller göra det på ett sätt som kräver mindre energi. Kanske inte lika spännande men fortfarande intimt och lättar på trycket så att säga.

• Meowt
    GrönaDruvan skrev 2017-05-23 10:20:18 följande:
    Ja, är så trött på det....men så har det alltid varit.

Nu är det 27 dagar kvar till den här långa resan är över.
    Ska bli skönt. Sista veckan så har allt känts så jobbigt. Finns inga kläder som passar. Har inga sommarkläder i värmen förutom linnen o toppar, och ett par byxor som är relativt svala.
    Provat lite shorts o klänningar, men allt ser fult ut på. Ser ut som en elefant med klänning. Verkligen jättefult.
    Visst finns det säkert kläder som sitter bra, men är inte alls sugen att köpa dyra Mammakläder nu när det är så kort tid kvar..
    Kan inte minnas att jag kände mig så jäkla ful de andra graviditeterna.
    Har också problem med kläder, har provat massor i affärerna men inget funkar. Köpt lite på Tradera men det funkar inte heller. Vill gärna ha klänning men det ser förfärligt ut. :(

Har packat ner 95% av mina vanliga kläder och lagt undan dem eftersom att det mest ger ångest över att jag inte kommer i dem igen på länge. Har lovat mig själv att inte äta som en gris vid nästa graviditet :):)
  • narie24

Känner igen det där med kläderna. Allt känns bara fel och känns som man går runt i ett tält när man har klänning. Skönt när det är svalare dagar och man kan ha sina mammajeans :). Folk på jobbet säger att man är såå vacker, men jag kan inte riktigt känna det. Känner mig bara osmidig och klumpig.

Idag var jag hos bm och allt såg bra ut. Magmåttet har lugnat sig och jag ligger på kurvan. Mitt socker är också bra (vilket legat högt tidigare). Vi bokade in de sista besöken och då känns det plötsligt mer verkligt. Galet att man ska föda om x antal veckor.

Som jag trodde så har bebben lagt sig neråt. Huvudet var ruckbart men det ilade ordentligt när hon "greppade" om huvudet. Aj, aj.

Fortsätter ändå känna mig skruttig med min värk på höger sida (vill kunna sova igen!) och mina värkande höfter. Kämpa på!

• Lady K

Ja, det här med kläder behöver man ju lösa nu när det blir varmare...Måste försöka hitta nåt par shorts eller klänningar, kan ju inte gå i dom varma mammajeansen hela sommaren. Men som ni säger känns det måttligt kul att lägga ner pengar på kläder man ska ha en så kort period...apropå kläder fick jag till sist ge upp mina vanliga arbetsbyxor igår. Nu blir det ett par luftiga sköna blåställs-hängselbyxor sista två veckorna.

Det där med sex under graviditeten har varit annorlunda mot vanligt för oss också. Första tiden var jag alldeles för nojig, sen var det en period innan man började känna magen som det gick bättre igen. Men så fort jag började känna av att det var obehagligt med tryck mot magen så minskade min lust ganska rejält. Funkar såklart bättre med ställningar där han inte ligger överst, men ju större jag blir desto osexigare känner jag mig och då känner jag mig inte bekväm med att vara överst. Vilket känns jobbigt, jag har aldrig haft dåligt självförtroende när det kommer till sex förut. Tycker det är jobbigt att det inte blir så ofta, kanske lyckas vi få till det en gång varannan/ var tredje vecka. Men min man är världens klippa, verkligen superförstående. Vi är nära varandra och gosar ändå.

• narie24

Ni som tidigare fött lite större barn, kommer ni få

göra tul nu i slutet?

Mitt andra barn vägde 4,5 kg (men inga större problem att föda ut honom). Lite orolig över att denna trea kommer bli ännu större. Jag gjorde ett tul för typ 3-4 veckor sedan (då mitt magmått låg högt) men det såg okej ut. Nu låg mitt magmått på kurvan, så kanske man kan slappna av ändå? Eller ska man försöka få till ett tul?

• Delilah2001

Var hos bm igår, vecka 33!

Bebisen var inte alls fixerad som jag fått för mig, utan ruckbar.

Magmåttet lite över genomsnittet. Vikt sen inskrivningsbesöket +2 kg. Inte så farligt ändå.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny