BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här är jag riktigt delad. Fick en liten blödning för 30 minuter sedan. Upptäckte blod när jag torkade mig men nu verkar det ha lagt sig. I första paniken gjorde jag det man inte ska och kände efter och var klarrött blod.
Frågan är om man behöver ringa förlossningen eller inte. Sambon tror att det är för vi hade sex för 2 dagar sedan. :(
Hatar att ringa också ifall det bara är nå fjantigt. Vill inte vara en orolig mamma som ringer i onödan.
Här är jag riktigt delad. Fick en liten blödning för 30 minuter sedan. Upptäckte blod när jag torkade mig men nu verkar det ha lagt sig. I första paniken gjorde jag det man inte ska och kände efter och var klarrött blod.
Frågan är om man behöver ringa förlossningen eller inte. Sambon tror att det är för vi hade sex för 2 dagar sedan. :(
Hatar att ringa också ifall det bara är nå fjantigt. Vill inte vara en orolig mamma som ringer i onödan.
Kan ju bara vara nåt litet kärl som spruckit men jag hade ringt in å frågat iaf! Hade det berott på sexet så hade det ju börjat blöda då, inte 2 dagar senare! Själv märker jag ju att mina slemhinnor är känsligare, snyter jag mig rejält får jag näsblod tex. Är inte heller lika "tålig" vid sex men har inte börjar blöda.
Hellre ringa en gång för mycket än en gång för lite. Jag tycker du ska ringa, dom kommer INTE tycka du ringer du onödan. Känner du rörelser och så som vanligt? Hade jag varit du hade jag ringt :) hoppas det bara är en liten blödning ifrån en slemhinna eller något :)
Jodå den lever rövare som vanligt:) blä får ta o ringa o höra vad dom säger
Ja de tycker jag du ska göra, det är säkert inget allvarligt men kommer lugna både dig och vilket i sin tur är lugnande för bebis med :) alltid ta det säkra före det osäkra :)
Pratade nyss med dom och fick göra som jag ville med att komma in nu inatt. Eftersom det slutat blöda, bebisen rör sig och jag inte känner någon smärta så är det troligen ingen fara. Men ska vara där 9 imorgon på kontroll och ändras något inatt skulle jag åka in direkt.
Kändes faktiskt skönt att höra dom så lugn! Och nu slipper vi slita upp 5 sovande barn också.
Tack för svaren!:)
Fick också en blödning förra graviditeten, vid vecka 30.
Vi hade inte sex under graviditeten, så det berodde inte på det.
Var inne på antenatal och fick göra undersökning och ultraljud, och det var ingen fara! Troligen slemhinnor som var känsliga.
Men jag har för mig att man alltid ska ringa vid blödning under senare delen av graviditeten.
Hoppas det går bra i morgon! Det gör det säkert!
Är nu hemkommen från förlossningen. Ett kärl som har spruckit och när hon undersökte började det blöda igen. Så var ingen fara! Huvudet låg neråt, tappen stängd och lång:)
Ctg tog dock ett tag då sammandragningarna drog igång och dom ville se så det lugnade sig. Tror dom kom pga promenaden på sjukhuset.
Tack för alla fina ord inatt! Nu blir det inge mer sex! Haha