• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2017-05-21 20:23:09 följande:

Just ja det minns jag! Man blir ju så rädd då man set blod också. Har ni haft sex sedan dess om man får fråga?

Jag blödde från v 4-15 och varje gång i samband med sex. Pinsamt vid jul då jag var i v 12 och blödde ner hela svärfars toa matta och om han visste vad det berodde på.

Vi hade svårt att hålla oss från sex och med lite avvaktande några veckor (har ju andra alternativ till sex som finkade bättre hehe) var det full fart igen. Min livmoder som hade ett sår hade läkt och allt är kanon. Allt hänger på hans vilja nu. :) tack för att ni fråga!
  • Delilah2001
    Wooden skrev 2017-05-21 20:15:33 följande:

Är det fler/många här som har sporadiskt eller inget sex under graviditeten? För vår del har det pågått under lång tid och tycker det är frustrerande för jag saknar bekräftelsen det ger liksom. Sonen är 20 månader och sista delen av den graviditeten hade vi väldigt lite sex, kanske 2 gånger sista trimestern. Sen tog det kanske 4 månader innan vi hade sex när bebis kommit och sen har det liksom inte riktigt tagit fart, blir kanske nån/ett par gånger i månaden. Hur jag blev gravid i höstas vet jag knappt, då bodde vi hos mina föräldrar pga en flytt och renovering. Tidigare i år har det väl funkat okej med nån gång i veckan eller kanske varannan men nu när jag börjar bli höggravid är det sällan igen.

Ville bara skriva av mig lite. Vi har varit ihop i 10 år och förstår att sexlivet går upp och ner. Särskilt med graviditeter och småbarn "i vägen".

Vi har mindre sex nu, kanske varannan vecka. Jag har liksom inget intresse av det, händer det så är det på sambons initiativ... Känner att det är bökigt och jobbigt med magen, sammandragningar, trötthet och värk i kroppen. Och så finns inte riktigt lusten där.

Jag och mitt ex hade inte sex en enda gång under graviditeten. Han ville inte, tyckte det kändes fel och hade ingen lust. Och det får man respektera.
  • Bimbim79

Sex har vi men inte alltid penetration. Lite mindre nu än innan, han är rädd att skada magen. Blir kanske 2-3 gånger i veckan efter hur trötta vi är osv. Däremot har vi mycket fysisk kontakt vilket känns viktigt!

• sobrio88

Efter att ha tappat lusten helt efter första gemensamma barnet kom mars-15 så tycker jag nog vi har mer sex nu eller så har vi lika mycket men jag har faktiskt lust själv nångång emellanåt också ;) det blir kanske typ 1-2 ggr i veckan så tyvärr är det inte så mycket som innan när vi var vi nykära och bara hade bonusbarnet.. Jag hoppas jag inte blir så anti-sex efter att bebisen har kommit till världen men risken är väl tyvärr stor att det blir så :/ nån mer som har haft problem att få lusten tillbaka när barnet väl är fött?

• Summerchild
    sobrio88 skrev 2017-05-21 23:37:01 följande:

Efter att ha tappat lusten helt efter första gemensamma barnet kom mars-15 så tycker jag nog vi har mer sex nu eller så har vi lika mycket men jag har faktiskt lust själv nångång emellanåt också ;) det blir kanske typ 1-2 ggr i veckan så tyvärr är det inte så mycket som innan när vi var vi nykära och bara hade bonusbarnet.. Jag hoppas jag inte blir så anti-sex efter att bebisen har kommit till världen men risken är väl tyvärr stor att det blir så :/ nån mer som har haft problem att få lusten tillbaka när barnet väl är fött?

Nä. å jag är tacksam för att sexlusten finns där. Det gör mig gladare harmonisk osv. Jag vill komma igång så fort som möjligt. Har fött 3 barn. Ont i början efter dessa 6-8 veckar efter förlossningen. Men var inte rädd det kommer gå över. Prova igen sen. Det är ju ett sår där. Man vet ju det.

Skadar absolut inte att ha sex om man är frisk. Låt honom jobba. Be han undvika hårda stötar om det känns obehagligt. Smeka varandra eller kramas och mys åtminstone. Glöm inte bort varandra. Vanligt att det blir så. Prata om sex med varandra. Vad händer med era hjärnor.

Jag är inte doktor. Men råden är faktiskt till mig själv oxå. Jag kan lätt falla in i telefon dimmans värld. Rätt vanligt. Ska nu ta å prata lite sex med killen min. :)
  • Bimbim79
    sobrio88 skrev 2017-05-21 23:37:01 följande:

Konsten att få tillbaka lusten är att ha sex! Låter skumt men det är ju så om man går länge utan så försvinner behovet. Så de e bara att köra på! Han kommer ändå få va försiktig i början, köp extra glidmedel sen får man kanske va inställd på att orgasm är inget man uppnår på första försöker efter förlossningen.
  • Bimbim79

Då har dagen D kommit, ikväll åker jag till mitt sista arbetspass på ett bra tag :) ska bli skönt att få vara hemma men kommer sakna mina kollegor. Har nu avverkat 3 nätter och sista blir fjärde i rad, är fantastiskt tacksam över att helgen mot alla odds varit lugn på jobbet. Det känns i ländrygg, höfter och mage efter 10 timmar på golvet.

• sobrio88
    Summerchild skrev 2017-05-22 00:54:38 följande:

Nä. å jag är tacksam för att sexlusten finns där. Det gör mig gladare harmonisk osv. Jag vill komma igång så fort som möjligt. Har fött 3 barn. Ont i början efter dessa 6-8 veckar efter förlossningen. Men var inte rädd det kommer gå över. Prova igen sen. Det är ju ett sår där. Man vet ju det.

Skadar absolut inte att ha sex om man är frisk. Låt honom jobba. Be han undvika hårda stötar om det känns obehagligt. Smeka varandra eller kramas och mys åtminstone. Glöm inte bort varandra. Vanligt att det blir så. Prata om sex med varandra. Vad händer med era hjärnor.

Jag är inte doktor. Men råden är faktiskt till mig själv oxå. Jag kan lätt falla in i telefon dimmans värld. Rätt vanligt. Ska nu ta å prata lite sex med killen min. :)

Bimbim79 skrev 2017-05-22 04:46:11 följande:

Konsten att få tillbaka lusten är att ha sex! Låter skumt men det är ju så om man går länge utan så försvinner behovet. Så de e bara att köra på! Han kommer ändå få va försiktig i början, köp extra glidmedel sen får man kanske va inställd på att orgasm är inget man uppnår på första försöker efter förlossningen.

Grejen är den att jag inte haft ont utan lusten har bara varit helt borta. Det var lite obehagligt första gången efter förlossningen men då hade vi sex rätt så fort efter har jag för mig.. Jag tror det mest har att göra att barnen fyller upp mitt närhetsbehov med råge så känner att det blir lite mycket när gubben också ska klänga, haha ;)
  • Summerchild
    sobrio88 skrev 2017-05-22 09:02:16 följande:

Grejen är den att jag inte haft ont utan lusten har bara varit helt borta. Det var lite obehagligt första gången efter förlossningen men då hade vi sex rätt så fort efter har jag för mig.. Jag tror det mest har att göra att barnen fyller upp mitt närhetsbehov med råge så känner att det blir lite mycket när gubben också ska klänga, haha ;)

Sätt på en barnfilm till ungarna och sen en vuxenfilm till gubben och så lägger du dig i ett bubbelbad och skiter i allt. Haha... finns inga lätta lösningar. Man kan ju säga vad som helst å inte följa sina egna råd.
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-05-22 04:46:11 följande:

Du är ju förståndig bimbim. Sant att går det för långt tid är det som att sex är glömt. Ush vad tragiskt.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny