BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Jag känner lite åt andra hållet från er, jag vill hem så snabbt som möjligt och känna lugnet hemma istället för att känna att jag blir stressad av att bebisen kanske gråter och håller salkompisarna vakna hela natten. Så va de med mitt första och det kändes stressande för mig. Denna gång kommer vi vara tvungna att stanna 2 nätter pga gbs-bakterien. Då kommer dom övervaka bebisen så inte den blivit smittad.
Idag så vaknade jag med väldigt ont högt uppe på höger och vänster sida av ryggen. Tar ju penicillin mot uvi i förebyggande men misstänker njurarna.
Ringde mvc som kände att de inte kunde göra något, har inga läkare där.
Ringde förlossningen men där var fullt och mottagningen var full, så vi bestämde att boka en tid på onsdag, ta alvedon och hålla ut.
För skulle på profylax kurs nu i em och ville inte missa den.
Det var bra!
Fortsätter på onsdag, sen sjukhuset. Skulle ju egentligen till mvc för att kolla hur barnet ligger oxh ev boka ul men nu kollar de även det på onsdag när vi ändå är där och ska kolla njurarna.
Fullspäckad onsdag.
Får vi se hur det blir efter det.
Här får inga anhöriga hälsa på inne på BB, antar att det gäller syskon också.
Vi väntar tills vi kommer hem, räknar med att stanna två dagar. Mina barn är 7 och 15.
Jag känner också så, var jättestressad efter första förlossningen när jag var tvungen att dela rum. Sov inget alls, antingen grät min bebis, eller den andra mammans bebis. Hennes man och två barn sprang dessutom i salen hela dagarna, så det var aldrig någonsin lugn och ro. Var helt förstörd av sömnbrist och det var så skönt att komma hem!
Jag var hyfsat pigg efter andra med den natten på BB var guld värd att få landa innan man skulle hem till storasyster. Hinna säga hej och bekanta sig lite och se så allt var bra med bebisen och kroppen.
Hoppas det finns plats att stanna för dig eller att ni får barn på kvällen, för mitt i natten kan man väl ändå inte bli hemskickad tycker man!
Alltså det måste ju vara en riktig oro just med platser. Som du säger vem jobbar i juli?! Och tippar på att du bor i Stockholm och där är de ju redan i vardagen problem med att det är fullt!! Har man haft snabba förlossningar blir det ännu värre också!
I Göteborg körs ju tidig hemgång på alla omföderskor där allt är bra så jag ställer in mig på det helt enkelt.. Hade gärna stannat en natt dock. Föder man sent får man stanna över natten iaf..
Här har man möjlighet att stanna på patienthotellet om man inte får stanna på BB eller neo, om man har haft en komplikationsfri förlossning och inte vill åka hem efter 6 h alltså.
Angående syskon vet jag att på BB och neo tar dom inte in barn under 7 (?) år under rs-perioden, nu vet jag inte. Patienthotellet vet jag inte hur dom har det upplagt. I vilket fall som helst vill jag inte ha några syskon där. Bonusen är 9 år visserligen men han är konstant sjuk känns det som och 2-åringen blir det bara rörigt för, det är bättre att vänta tills vi kommer hem :)
Åh tjejer...vad ska jag göra åt min dödsångest? Jag är så sjukt orolig för denna förlossning..inte så orolig att inte bebisen kommer ut ordentligt, men extremt orolig för att den döda och moderkakan ska krångla..att jag ska förlora mycket blod...att något går fel och jag dör.
Livrädd är jag. Hur släpper jag tanken?
Pratade med läkaren igår och hon gick igenom lite hur det kan bli OM det skulle krångla, men hon tror inte det blir några problem alls. Ändå härligt att hon gick igenom hur de gör ifall scenariot att inte moderkakan kommer ut blir...och om man blödde mycket.. för mig hjälper det väldigt mycket att veta hur det kan bli, då har jag "mer kontroll"....
Åh tjejer...vad ska jag göra åt min dödsångest? Jag är så sjukt orolig för denna förlossning..inte så orolig att inte bebisen kommer ut ordentligt, men extremt orolig för att den döda och moderkakan ska krångla..att jag ska förlora mycket blod...att något går fel och jag dör.
Pratade med läkaren igår och hon gick igenom lite hur det kan bli OM det skulle krångla, men hon tror inte det blir några problem alls. Ändå härligt att hon gick igenom hur de gör ifall scenariot att inte moderkakan kommer ut blir...och om man blödde mycket.. för mig hjälper det väldigt mycket att veta hur det kan bli, då har jag "mer kontroll"....