• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Leeandra
    Sosozo skrev 2017-06-13 09:22:45 följande:

Vi har mer eller mindre bestämt oss med namn, men säger det inte till dem som frågar. Vissa är verkligen intensiva i att försöka ta reda på det! Men grejen är att dessa frågar för att de vill börja använda namnet. Fråga hur *namnet* mår innan hon kommit ut osv. Och det vill inte jag. Om jag föreställer mig en bebis med det namnet nu så kanske jag inte tycker att det passar på min bebis, som ju kommer att se annorlunda ut, sen när hon är ute. Så vi gör vårt bästa att hålla på hemlisen! plus att jag tycker att det är jobbigt när folk ska lägga sig i. Nämner man efter mycket om och men ett par fina namn så får man utan att be om det en utläggning om vilket man borde välja. Drygt tycker jag.

Det där låter ju ganska knäppt tycker jag. Jag gillar att bebisen är hemlig tills den är ute, sen vill ju alla lägga dig i. Vi har ju inte kollat kön heller, så då är ju bebisen ännu mer hemlig, . Sen spelar det ju ingen roll om man har ett favoritnamn innan om bebisen sen inte ser ut att passa till det alls.
  • Leeandra

Vi har ju ganska nyligen flyttat till ett hus med en gammal toalett som slösar extremt med vatten vid varje spolning, så för att spara in på slamtömning går vi alltid ut och kissar. Låter lite halvprimitivt men det finns inget bättre sätt att tömma blåsan helt på som gravid än att sitta på huk, så jag slipper vara ständigt kissnödig och behöver inte gå upp på natten heller ( v. 34+0 idag ).

• Sosozo
    Leeandra skrev 2017-06-13 09:42:10 följande:

Det där låter ju ganska knäppt tycker jag. Jag gillar att bebisen är hemlig tills den är ute, sen vill ju alla lägga dig i. Vi har ju inte kollat kön heller, så då är ju bebisen ännu mer hemlig, . Sen spelar det ju ingen roll om man har ett favoritnamn innan om bebisen sen inte ser ut att passa till det alls.

Jag tycker också att det är knäppt. Speciellt när vi inte vill att namnet ska användas. Så då är det bäst att inte säga något.

Men vad spännande för er att se vem

Som kikar ut! Vilken grej att se fram emot när det är dags!
  • Sosozo
    Bimbim79 skrev 2017-06-12 21:16:41 följande:

Vänta för Guds skull inte till det känns i ryggen! Hade typ bara kraftig mensvärk med nr 3, kände inte ryggen alls! Men när jag säger kraftig mensvärk menar jag sån man inte ignorerar utan typ kräks av! :)

Nr 3 så va min latensfas typ en vecka, gjorde inte ont förrän vi då åkte in å va öppen 6 cm. Bm sa att jag antagligen "smygöppnats" hela veckan jag hade haft sammandragningarna, å detta jobbade jag med mitt spån!

Här står både svärföräldrar och ex make standby, stora tjejen är med informerad att om vi måste åka in på natten så får hon ha de små till morgonen då deras pappa kan hämta. De är vana att stiga upp själva å sköta morgonen då min man körde t jobbet 04.00 och de skulle vara klara t skolan när jag kom från mitt nattskift. Dessutom är vi granne med deras nattisfröken och pappan bor en knappt en km bort. Men lika bra att alla har koll :)

Oh, 6 cm! Rätt dmidigt ändå! Jag tror inte jag haft någon latensfas med mina tidigare två. Eller det kanske man inte mäsker. Jag gick direkt på tung mensvärk och sedan värkar.

Vad skönt med så stora barn. Mina föräldrar bor 3 h bort så lite nervöst är det att ingen kompis skulle vara tillgänglig för att ta barnen några timmar om det skulle sätta igång här.
  • FrökenMp

Bf lista

19/6 GrönaDruvan. Halland. Pojke. Tredje barnet. Planerat igångsättning.

27/6 Sosozo. Stockholm. Flicka. Tredje barnet. Planerat snitt.

28/6. Acinnaleh. Örebro. Andra barnet. Reserv på snitt en vecka innan.

1/7. KaffeOchHybris. Linköping. Första barnet.

4/7. frökenmp. Hälsingland. Pojke. Första barnet

5/7. Lillan090815. Flicka. Tredje barnet. Två söner innan.

6/7 Unbroken. Pojke. Igångsättning ca 2 v innan.

6/7. Delilah2001. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt

8/7 Leyasmamma. Dotter. Andra barnet.

11/7 Sobrio88. Pojke. Andra barnet (sambons tredje)

12/7 Sarus85. Kön okänt. Tredje barnet.

14/7 Narie24. Son. Tredje barnet. Vaginal förlossning.

17/7. Hoppfullt. Pojke. Första barnet.

18/7 Any80. Flicka. Tredje barnet. Vaginal förlossning.

18/7 Honeyb. Norrköping. Flicka. Första barnet.

19/7. Treansresa. Gällivare. kön okänt. Tredje barnet + 3 Bonusar.

21/7 TroOchTvivel. Stockholm. Pojke. Första barnet.

23/7. FrökenJo. Småland. Flicka. Andra barnet.

23/7 Noova87. Flicka.

24/7 Joline84. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt.

24/7. Bimbim79. Pojke. Fjärde barnet.

25/7. Leeandra. Gotland. Sjätte barnet.

26/7 Wooden. Flicka. Andra barnet. Vaginal förlossning.

28/7 Tessan87. Värmland. Pojke.

29/7. Florpan10. Södermanland. Pojke. Troligen igångsättning.

30/7. Basio. Gosse. Fjärde barnet.

30/7. Vet hur det känns. Pojke. Tredje barnet. Vaginal förlossning.

2/8. Summerchild. Fjärde barnet.

3/8. LadyK. Karlstad. Pojke. Första barnet.

• Treansresa
    Leeandra skrev 2017-06-13 09:47:47 följande:

Vi har ju ganska nyligen flyttat till ett hus med en gammal toalett som slösar extremt med vatten vid varje spolning, så för att spara in på slamtömning går vi alltid ut och kissar. Låter lite halvprimitivt men det finns inget bättre sätt att tömma blåsan helt på som gravid än att sitta på huk, så jag slipper vara ständigt kissnödig och behöver inte gå upp på natten heller ( v. 34+0 idag ).

Vad häftigt med att gå ut! Så gjorde vi alltid hos mormor. Nu tror jag inte att jag skulle komma upp från den ställningen haha!

Jag går dock inte heller upp ofta på natten. Blir mx 1-2 gånger i veckan om jag druckit mycket på kvällen.
  • FrökenMp
    Lillan090815 skrev 2017-06-12 16:46:44 följande:

Har idag 23 dagar kvar till beräknad förlossning. Har börjat få otroligt mycket sammandragningar. De gör absolut inte ont men jag får svårt att andas varje gång. Är det något nån känner igen.

Sådär har jag haft ganska länge!:) Så obehagligt när det känns som att man inte får tillräckligt med luft. Speciellt om man ligger ner...
  • FrökenMp

Måste bara fråga nån som vet!

För en vecka sen var vi hos bm och han var inte rörlig eller fixerad utan ruckbar. Jag känner ibland att han byter sida med ryggen. Alltså oftast har han ryggen på höger sida och fötterna på vänster, men ibland vänder han sig och har ryggen på vänster sida och sparkar på höger. Kan dom göra så även fast dom är fixerade eller sitter dom helt fast då?

Antar att det jag vill veta är varför min bebis tar så lång tid på sig att fixera sig trots att jag är förstföderska. Får för mig att jag kommer gå över tiden bara för att han inte är fixerad ännu och jag går in i vecka 38 imorgon.

• Honeyb

Vi har valt namnet Viola och vi använder det dagligen när vi pratar om den lilla :P sen får vi ju se när hon kommer ut om det faktiskt är en Viola :)

• Bimbim79
    FrökenMp skrev 2017-06-13 10:45:52 följande:

Måste bara fråga nån som vet!

För en vecka sen var vi hos bm och han var inte rörlig eller fixerad utan ruckbar. Jag känner ibland att han byter sida med ryggen. Alltså oftast har han ryggen på höger sida och fötterna på vänster, men ibland vänder han sig och har ryggen på vänster sida och sparkar på höger. Kan dom göra så även fast dom är fixerade eller sitter dom helt fast då?

Antar att det jag vill veta är varför min bebis tar så lång tid på sig att fixera sig trots att jag är förstföderska. Får för mig att jag kommer gå över tiden bara för att han inte är fixerad ännu och jag går in i vecka 38 imorgon.

Rör sig gör barnet i magen tills det kommer ut! Hur det känns med fixerad bebis vet jag inte, har aldrig haft det ;) väntar ju fjärde, men de andra kom ut v 38 ändå så ta du det lugnt!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny