• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • GrönaDruvan
    Preet90 skrev 2017-06-13 02:03:00 följande:
    Haha känner igen det där, jag lyfter rumpan från toan och kan känna mig kissnödig direkt. Tror inte det är uvi, jag har inte det men däremot har jag svamp :(.. dricker du mkt vatten?
    Samma här....måste alltid kissa två gånger när jag är på toa...så fort jag går eller reser mig känner jag mig också kissnödig. Min bebis ligger definitivt mot urinblåsan och trycker!!
  • Preet90
    GrönaDruvan skrev 2017-06-13 04:54:47 följande:

Samma här....måste alltid kissa två gånger när jag är på toa...så fort jag går eller reser mig känner jag mig också kissnödig. Min bebis ligger definitivt mot urinblåsan och trycker!!

Ja samma här och det är inte kul.

Ännu värre med svampinfektionen jag haft sedan vecka 17, försvinner i ett par dagar av kräm för att sedan komma tillbaka. Det kliar så sjukt mkt :(
  • Meowt

Hur går det med namn för er? Vi har ett vi gillar men vi är inte säkra. Problemet är att tex familjen har frågat om just namn och då har vi nämnt detta och nu kallar de honom för det. :p
    När måste man ha spikat namnet? För man ska vän registrera det på nåt sätt?

• Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-06-13 04:54:47 följande:

Haha det där är jag! Kissar ställer sig och upp sedan sätta sig och kissar lite till:) tur man börjar bli van nu!
    Meowt skrev 2017-06-13 05:37:00 följande:

Hur går det med namn för er? Vi har ett vi gillar men vi är inte säkra. Problemet är att tex familjen har frågat om just namn och då har vi nämnt detta och nu kallar de honom för det. :p

Vi har tjejnamn men inge pojknamn. Sambon hävdar bestämt att vi inte behöver pojknamn, så man får se vad det blir:) man har 3 månader på sig med papperen:)

Jobbigt om ni skulle ändra er med namnet sedan:)
  • Haiduchi

Blev inget, klingade av när vi skulle lägga oss. Vaknade två ggr inatt av onda och en i morse efter jag vaknat. Nu känns det som vanligt igen.... Jaja. Nu hinner jag köpa Amningslinne och ställa iordning här hemma :)

Inte fixat något.

• Joline84
    acinnaleh skrev 2017-06-13 06:31:03 följande:
    Vi har några flicknamn men svårt med pojknamn även om vi har ett par stycken förslag. Tror man har tre månader på sig att skicka in sitt val till Skatteverket så inte superbråttom.

Behöver för övrigt också kissa typ två gånger varje gång, framförallt på kvällen/natten.

Haft en jobbig em igår med lite ont i ryggen samt jobbigt i magen. Satt med ond mage och mådde illa hela skolavslutningen igår kväll. Fortsae kännas bökigt och skar

Typ ner i ena benet. Åt ingenting till mat men magen är lite mindre vild nu (bebisen). Fick maken att packa sonens väska utifall att.

Ska försöka jobba idag men först peta i mig nåt att äta.
    Jag har ett namn som jag fastnat för. Har nämnt det för pappan. Han tycker det är svårt att bestämma innan han är ute. Han har inte kommit med något eget förslag. När familj o vänner frågar, så säger jag bara att det avslöjas när vi bestämt oss. Ingen mening att ge några kanske-namn tycker jag. När min första föddes hade jag och min dåvarande kille gjort det, men namnet passade inte alls. Står på nått kort han fick på BB, det namn vi först tänkt. Han fick sitt namn efter nån vecka. Så vi kommer inte säga nått om bebisens förens han är ute. Hoppas verkligen vi är överens om namnet då.
  • Vet hur det känns

Vi har jätte svårt med namn. Döttrarna heter Clara och Vera så jag vill ha ett namn som passar bra till dom. Mina förslag är: Oscar, Valter, Gustav, Carl. Verner. Folke. Arne. Alexander. Har ni tips så säg gärna något svenskt fint namn :)

Min man har kallat bebisen för Falke sen den blev till.. men han har inga direkta förslag själv.. så förmodligen blir bebis namnlös tills vi ser han.

Tjejnamn är lätt där hade jag nog valt Astrid eller Elsa

Vad har ni andra för namn?

• Lady K
    Meowt skrev 2017-06-13 05:37:00 följande:

Vi har två namn som favoriter just nu, men har bestämt att vi inte spikar något förrän han är ute. Kanske tycker vi inte att något av de två namnen heller passar när vi väl ser honom, då får vi hoppas att det "kommer" något bra namn till oss.
  • Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-06-13 09:14:02 följande:

Vi har jätte svårt med namn. Döttrarna heter Clara och Vera så jag vill ha ett namn som passar bra till dom. Mina förslag är: Oscar, Valter, Gustav, Carl. Verner. Folke. Arne. Alexander. Har ni tips så säg gärna något svenskt fint namn :)

Min man har kallat bebisen för Falke sen den blev till.. men han har inga direkta förslag själv.. så förmodligen blir bebis namnlös tills vi ser han.

Tjejnamn är lätt där hade jag nog valt Astrid eller Elsa

Vad har ni andra för namn?

Vi har några namn vi båda gillar men väntar till lillkillen är född innan vi bestämmer oss. Risken är väl att stackarn får heta plutt eller lillebror typ sina första 5 år ;)
    Men vi får se, de andra har jag ju haft namngivna innan de kom ut och namnen har passat.
    Falke, Folke är väl fint?
  • Sosozo

Vi har mer eller mindre bestämt oss med namn, men säger det inte till dem som frågar. Vissa är verkligen intensiva i att försöka ta reda på det! Men grejen är att dessa frågar för att de vill börja använda namnet. Fråga hur *namnet* mår innan hon kommit ut osv. Och det vill inte jag. Om jag föreställer mig en bebis med det namnet nu så kanske jag inte tycker att det passar på min bebis, som ju kommer att se annorlunda ut, sen när hon är ute. Så vi gör vårt bästa att hålla på hemlisen! plus att jag tycker att det är jobbigt när folk ska lägga sig i. Nämner man efter mycket om och men ett par fina namn så får man utan att be om det en utläggning om vilket man borde välja. Drygt tycker jag.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny