• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-06-12 20:29:24 följande:

Har haft förvärkar nu sen typ 14.30 idag. Känns typ enbart i ryggslutet, nån enstaka gång känns mer rejält oxh i magen med då.

Ringt mina föräldrar oxh förvarnat att vi kanske behöver att de kommer i natt om de skulle starta.

Om detta är latensfasen som är igång så kan det i värsta fall hålla på lääänge.

Jaja. Lite spännande iaf :) 19 dagar till bf annars idag

Åh vad spännande!
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-06-12 20:23:35 följande:

Här var jag hos Bm idag. Allt såg bra ut som "vanligt" och bebisen har lagt sig med huvudet neråt och sjunkit ner rejält. Åh vad jag längtar efter denna lilla klump nu! Om 3 veckor tycker är jag den kan komma ut:)

Jag var också hos bm idag. Min har vänt sig men ligger rörlig, högt upp. Hon sa att om vattnet går måste jag ringa förlossningen direkt, för att ibland kan navelsträngen åka ut med vattnet och när bebisens huvud klämmer åt så stryps tillförseln. Det var lite läskigt!

Jag längtar med något så in i bängen! 16 dagar kvar! Jag blir tokig snart sv att vänta och vänta.
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2017-06-12 21:03:16 följande:

Jag var också hos bm idag. Min har vänt sig men ligger rörlig, högt upp. Hon sa att om vattnet går måste jag ringa förlossningen direkt, för att ibland kan navelsträngen åka ut med vattnet och när bebisens huvud klämmer åt så stryps tillförseln. Det var lite läskigt!

Jag längtar med något så in i bängen! 16 dagar kvar! Jag blir tokig snart sv att vänta och vänta.

Vad läskigt det lät med navelsträngen! Hoppas den sjunker ner fort så du slipper oroa dig! Oj 16 dagar! Förstår att du är ivrig! Jag har 37 dagar kvar!
  • Treansresa

Helt sjukt snart är alla bebisar här!

• Bimbim79
    Sosozo skrev 2017-06-12 20:59:33 följande:
    Vad spännande! Jag läste i en app att skillnaden mellan förvärkar som bara är liksom sammandragningar och inte leder till att starta en förlossning oftast känns bara på framsidan ,magen alltså. Och att riktig värkar startar både i ryggen och framtill. Så vem vet, du kanske är på G!
    Vänta för Guds skull inte till det känns i ryggen! Hade typ bara kraftig mensvärk med nr 3, kände inte ryggen alls! Men när jag säger kraftig mensvärk menar jag sån man inte ignorerar utan typ kräks av! :)

Nr 3 så va min latensfas typ en vecka, gjorde inte ont förrän vi då åkte in å va öppen 6 cm. Bm sa att jag antagligen "smygöppnats" hela veckan jag hade haft sammandragningarna, å detta jobbade jag med mitt spån!

Här står både svärföräldrar och ex make standby, stora tjejen är med informerad att om vi måste åka in på natten så får hon ha de små till morgonen då deras pappa kan hämta. De är vana att stiga upp själva å sköta morgonen då min man körde t jobbet 04.00 och de skulle vara klara t skolan när jag kom från mitt nattskift. Dessutom är vi granne med deras nattisfröken och pappan bor en knappt en km bort. Men lika bra att alla har koll :)
  • Haiduchi
    Bimbim79 skrev 2017-06-12 21:16:41 följande:

Vänta för Guds skull inte till det känns i ryggen! Hade typ bara kraftig mensvärk med nr 3, kände inte ryggen alls! Men när jag säger kraftig mensvärk menar jag sån man inte ignorerar utan typ kräks av! :)

Nr 3 så va min latensfas typ en vecka, gjorde inte ont förrän vi då åkte in å va öppen 6 cm. Bm sa att jag antagligen "smygöppnats" hela veckan jag hade haft sammandragningarna, å detta jobbade jag med mitt spån!

Här står både svärföräldrar och ex make standby, stora tjejen är med informerad att om vi måste åka in på natten så får hon ha de små till morgonen då deras pappa kan hämta. De är vana att stiga upp själva å sköta morgonen då min man körde t jobbet 04.00 och de skulle vara klara t skolan när jag kom från mitt nattskift. Dessutom är vi granne med deras nattisfröken och pappan bor en knappt en km bort. Men lika bra att alla har koll :)

Med dottern hade jag en jätte jobbig latensfas, klarade inte ens vara hemma så ont de gjorde. Efter 22 timmar öppen ca 2 cm.... sen blev det snitt. Så vi tänker att det tar tid nu med.

Men när/om riktiga värkar startar så vill jag ringa in oxh be om att få komma in så de kan kolla med ul att hon ligger som hon ska. Trots lyckad vändning är jag nojig hon ligger fel.
  • Haiduchi
    Treansresa skrev 2017-06-12 20:36:22 följande:

Puffar för listan! Någon fler som vill ansluta sig?:)

Jag!

1/7 Haiduchi, flicka, andra barnet, Skåne
  • Bimbim79
    Haiduchi skrev 2017-06-12 21:35:35 följande:
    Med dottern hade jag en jätte jobbig latensfas, klarade inte ens vara hemma så ont de gjorde. Efter 22 timmar öppen ca 2 cm.... sen blev det snitt. Så vi tänker att det tar tid nu med.

Men när/om riktiga värkar startar så vill jag ringa in oxh be om att få komma in så de kan kolla med ul att hon ligger som hon ska. Trots lyckad vändning är jag nojig hon ligger fel.
    Ja jag hade med åkt in å kollat, så dax att märka det sen!
    Något fortare lär det ju gå både du och din kropp vet ju vad som händer denna gången :)
  • Preet90
    narie24 skrev 2017-06-12 20:04:23 följande:

Ja Gud vad man är kissnödig. Kan vara så att jag kissar och direkt efteråt känner jag mig kissnödig igen. Det känns mest när man går. Gissar att huvudet trycker mot urinblåsan. Eller kan det vara uvi?

Haha känner igen det där, jag lyfter rumpan från toan och kan känna mig kissnödig direkt. Tror inte det är uvi, jag har inte det men däremot har jag svamp :(.. dricker du mkt vatten?
  • Preet90
    Treansresa skrev 2017-06-12 20:36:22 följande:

Puffar för listan! Någon fler som vill ansluta sig?:)

Du har missat mig :).. 20/7 haha
Svar på tråden BF Juli 2017 ny