• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • narie24
    Preet90 skrev 2017-06-13 02:03:00 följande:

Haha känner igen det där, jag lyfter rumpan från toan och kan känna mig kissnödig direkt. Tror inte det är uvi, jag har inte det men däremot har jag svamp :(.. dricker du mkt vatten?

Nja, dricker nog för lite dessvärre. Törsten har ökat sista veckan.

Har så mkt ilningar och det gör riktigt ont emellanåt.
  • narie24
    FrökenMp skrev 2017-06-13 10:45:52 följande:

Måste bara fråga nån som vet!

För en vecka sen var vi hos bm och han var inte rörlig eller fixerad utan ruckbar. Jag känner ibland att han byter sida med ryggen. Alltså oftast har han ryggen på höger sida och fötterna på vänster, men ibland vänder han sig och har ryggen på vänster sida och sparkar på höger. Kan dom göra så även fast dom är fixerade eller sitter dom helt fast då?

Antar att det jag vill veta är varför min bebis tar så lång tid på sig att fixera sig trots att jag är förstföderska. Får för mig att jag kommer gå över tiden bara för att han inte är fixerad ännu och jag går in i vecka 38 imorgon.

Sådär känns det för mig med. För två veckor sa bm att hon ligger långt ner, men fortfarande ruckbar. Känner också hur hon byter sida med ryggen, precis som du skriver. Men huvudet är nog fortf på plats där nere. Tror jag...
  • narie24

Vi har ett förslag på namn på lillan men får se hur det känns när hon kommer ut. Gjort misstaget och sagt vad vi tänkt och min mamma typ rynkade på näsan åt vårt förslag. Känns inget vidare kul att välja det namnet då. Men såklart väljer vi vad vi tycker är bäst, oavsett vad ngn tycker.

Igår blev jag så nojig när jag insåg att jag knappt känt den lilla röra sig där inne. Buffade på magen och fick bara vaga rörelser till svar. Tänkte att jag skulle åka in idag om läget var mina men idag har det varit som vanligt, full fart. Så skönt! Ngn mer som varit med om att bebben är lugnare vissa dagar?

• Delilah2001

För en vecka sen var vi hos bm och han var inte rörlig eller fixerad utan ruckbar. Jag känner ibland att han byter sida med ryggen. Alltså oftast har han ryggen på höger sida och fötterna på vänster, men ibland vänder han sig och har ryggen på vänster sida och sparkar på höger. Kan dom göra så även fast dom är fixerade eller sitter dom helt fast då?

Antar att det jag vill veta är varför min bebis tar så lång tid på sig att fixera sig trots att jag är förstföderska. Får för mig att jag kommer gå över tiden bara för att han inte är fixerad ännu och jag går in i vecka 38 imorgon.

Vet faktiskt inte riktigt. Min är fixerad, men tycker ändå att han byter sida ibland, det känns så i alla fall.

Läste nyss att det inte har något samband med när/om barnet fixerar sig och när det föds. Vissa fixerar sig ju aldrig.

Mitt första barn fixerade sig, men mitt andra blev inte mer än ruckbar. Och trean fixerade sig i vecka 35.
  • Delilah2001
    narie24 skrev 2017-06-13 12:55:33 följande:

Vi har ett förslag på namn på lillan men får se hur det känns när hon kommer ut. Gjort misstaget och sagt vad vi tänkt och min mamma typ rynkade på näsan åt vårt förslag. Känns inget vidare kul att välja det namnet då. Men såklart väljer vi vad vi tycker är bäst, oavsett vad ngn tycker.

Igår blev jag så nojig när jag insåg att jag knappt känt den lilla röra sig där inne. Buffade på magen och fick bara vaga rörelser till svar. Tänkte att jag skulle åka in idag om läget var mina men idag har det varit som vanligt, full fart. Så skönt! Ngn mer som varit med om att bebben är lugnare vissa dagar?

Ja, min har varit väldigt lugn och stilla ett par gånger, senast igår. Var på vippen att åka in och kolla, men när jag satte mig i bilen blev det full rulle igen.
  • Treansresa

Fick det förklarat för mig att den kan ha tillvöxtdagar då den sover mer oj därför är lugnare. Men man ska enda känna den flera gånger per dag.
  • Sosozo

Alla mina tre har följt samma mönster. Ibland får de 1-2 jättesktiva dagar, speciellt kvällstid. Och det efterföljs av ett riktigt lugnt dygn där endast mjuka och långsamma rörelser känns för mig. Jag oroar mig inte. Kanske borde jag det, men det känns så naturligt. Min magkänsla är att det är ok.

Skulle jag inte känna något alls på en dag skulle jag däremot sbsolut åka in.
  • Wooden

Mitt förra/första barn fixerade sig inte alls. Han är född V40+3. Sätter det igång så sätter det igång, tror inte det har något att göra med huruvida bebis är fixerad eller inte. Man kan ju lika gärna gå över tiden fast den fixeras tidigt :)

• Any80

Hur många dagar har ni kvar till bf? Jag har 35 dagar kvar men hade mensvärk igår kväll i 2 timmar är det någon mer som har börjat få förvärkar?

• Bimbim79
    Any80 skrev 2017-06-13 13:22:03 följande:

Hur många dagar har ni kvar till bf? Jag har 35 dagar kvar men hade mensvärk igår kväll i 2 timmar är det någon mer som har börjat få förvärkar?

Rejäla förvärkar vissa kvällar, mensvärk, hyfsat regelbundna men ger sig efter 2-3 timmar. Bebisen ligger med huvudet ner och har gjort sen vecka 32 men vrider sig sida t sida, favoriten är dock att sparka ut mot höger :)
    Bm reagerade idag på att det va så tydligt när hon kände på huvudet, jag kan lätt känna själv att han har huvudet nere sen vill juni te jag trycka o dona för mycket, men hon kände både nacken och näsan :) så är ju inte för mycket/många lager emellan!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny