BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Jag lyssnade på er. Så nu blir det en tur in.
Igår när vi var i affären så köpte jag en sån minivattenmelon och när jag först vägde den så låg den på 1,3 kilo men kändes tyngre. Så insåg jag att bebisen nu väger över två kilo?! Alltså mer än denna lilla melon som kändes så tung. Knäppt :)
Riktigt onda förvärkar idag igen, men bara att bita ihop skulle det inte gå över får jag ju klart säga till maken. Men han blir ju så galet nervös :) orkar knappt sköta halva hushållet, men med barnens hjälp och viss stjälp går dagarna trots total ledighet och vi egentligen inte hittar på nåt speciellt! Har fått dra ner tempot betydligt och mentalt kryper det i mig. Jag känner mig färdig med att vara gravid nu! V 35 o redan otymplig och öm överallt!
Grattis till bebis! O lycka till håller tummarna för er som fått era tider för snitt/ igångsättning.
Funderar på att bita ihop några veckor till sen testa barnens studsmatta :) lär väl bara kissa
ner mig förvisso men kanske kan dra igång på beställning då?
Åh grattis! Gick allt bra?
Tack för era peppande ord!
Är fortfarande kvar och kommer få sova kvar på BB. Förvärkar som kommer med 2-3 minuter mellan men är inte tillräckligt starka för att vara helt pågång. En bebis som blev stressad av dom men nu verkar den vara lugnare.
Livmodertappen är 3 cm men är öppen två cm. Huvudet är riktigt långt nere men ej fixerat.
Nu funderar dom på om dom ska stoppa upp det eller inte med brikanyl då jag bara är i 34+6. Gärna två veckor till vill vi har den inne.
Är fortfarande kvar och kommer få sova kvar på BB. Förvärkar som kommer med 2-3 minuter mellan men är inte tillräckligt starka för att vara helt pågång. En bebis som blev stressad av dom men nu verkar den vara lugnare.
Livmodertappen är 3 cm men är öppen två cm. Huvudet är riktigt långt nere men ej fixerat.
Nu funderar dom på om dom ska stoppa upp det eller inte med brikanyl då jag bara är i 34+6. Gärna två veckor till vill vi har den inne.
Allting gick bra och hon är stor för att vara född 35+6. Behöver dock lite hjälp med maten och så nu i början bara
Jag har följt tråden sedan start men inte skrivit någonting. Hade Bf 11/7 men igår 13/6 (v35+6) tittade våran tös ut ??
Jag frågade faktiskt nu. Då sammandragningarna är för svaga för att vara riktiga värkar så ger dom ibland brikanyl för att lugna livmodern
Då bebisens hjärtljud gick upp under varje sammandragning så ville dom lugna livmodern och bebisen och sätter därför in en spruta. Kommer dock inte bli flera:)
Kommer bebisen kommer den få komma. Så närmsta tiden får avgöra vad som händer:) nu är bebisens hjärtljud stabila iallafall:) hon förvarnade dock att jag lika gärna kan gå över! Blä haha