BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Exakt samma här lol.....hatar kramperna men det tror jag är för att jag legat på rygg... och illamående när jag halvsitter lr ligger.... börjar bli ngt jobbigt men nä jag är så possitivt inställd tänk om det är min sista graviditet. Och nu vill jag njuta av sommaren. Ha tid att göra andra saker. Jag är bara inte redo än. :)
Bf lista
19/6 GrönaDruvan. Halland. Pojke. Tredje barnet. Planerat igångsättning.
27/6 Sosozo. Stockholm. Flicka. Tredje barnet. Planerat snitt.
28/6. Acinnaleh. Örebro. Andra barnet. Reserv på snitt en vecka innan.
1/7. KaffeOchHybris. Linköping. Första barnet.
4/7. frökenmp. Hälsingland. Pojke. Första barnet
5/7. Lillan090815. Flicka. Tredje barnet. Två söner innan.
6/7 Unbroken. Pojke. Igångsättning ca 2 v innan.
6/7. Delilah2001. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt
8/7 Leyasmamma. Dotter. Andra barnet.
11/7 Sobrio88. Pojke. Andra barnet (sambons tredje)
12/7 Sarus85. Kön okänt. Tredje barnet.
14/7 Narie24. Son. Tredje barnet. Vaginal förlossning.
17/7. Hoppfullt. Pojke. Första barnet.
18/7 Any80. Flicka. Tredje barnet. Vaginal förlossning.
18/7 Honeyb. Norrköping. Flicka. Första barnet.
19/7. Treansresa. Gällivare. kön okänt. Tredje barnet + 3 Bonusar.
21/7 TroOchTvivel. Stockholm. Pojke. Första barnet.
23/7. FrökenJo. Småland. Flicka. Andra barnet.
23/7 Noova87. Flicka.
24/7 Joline84. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt.
24/7. Bimbim79. Pojke. Fjärde barnet.
25/7. Leeandra. Gotland. Sjätte barnet.
26/7 Wooden. Flicka. Andra barnet. Vaginal förlossning.
28/7 Tessan87. Värmland. Pojke.
29/7. Florpan10. Södermanland. Pojke. Troligen igångsättning.
30/7. Basio. Gosse. Fjärde barnet.
30/7. Vet hur det känns. Pojke. Tredje barnet. Vaginal förlossning.
2/8. Summerchild. Fjärde barnet.
3/8. LadyK. Karlstad. Pojke. Första barnet.
Nätterna är inget vidare här heller. Har också börjat må illa och har halsbränna. Räcker hyfsat med flytande Gaviscon. Ibland får jag ta en banan på natten för det suger så i magen. Ont på höger sidan (som ja haft länge nu). Kan bara ligga på vänster sida men det blir jobbigt för ryggen i längden. Vaknar x antal varje natt.
Idag jobbar ja min sista dag. Hade nog klarat lite till men eftersom jag sover så dåligt är det guld värt att kunna ta en tupplur på dagen (för att orka med att hämta ungar, laga mat osv).
Det här är min sista graviditet och jag försöker påminna mig om det. Att njuta av det. Men vissa dagar är tuffare och då blir man lite gnällig.
Har också märkt att jag lättare blir arg och då lätt till tårar. Ngn som känner igen sig?
Nätterna är inget vidare här heller. Har också börjat må illa och har halsbränna. Räcker hyfsat med flytande Gaviscon. Ibland får jag ta en banan på natten för det suger så i magen. Ont på höger sidan (som ja haft länge nu). Kan bara ligga på vänster sida men det blir jobbigt för ryggen i längden. Vaknar x antal varje natt.
Idag jobbar ja min sista dag. Hade nog klarat lite till men eftersom jag sover så dåligt är det guld värt att kunna ta en tupplur på dagen (för att orka med att hämta ungar, laga mat osv).
Det här är min sista graviditet och jag försöker påminna mig om det. Att njuta av det. Men vissa dagar är tuffare och då blir man lite gnällig.
Har också märkt att jag lättare blir arg och då lätt till tårar. Ngn som känner igen sig?
Hjälp vad obekvämt det är att sova nu! Alla dessa kuddar överallt jag är uppe i 6 st. Och ändå. Ont i ryggen, nacken och magen. Vaknar av kramp i livmodern på nätterna när jag är kissnödig, sur mage och illamående. Trött på detta nu.. jag börjar dessutom känna av att jag inte kan ligga på rygg. Eller nedhasad i soffan. Får hjärtklappning, svårt att andas och mår illa. Det måste ju vara den där kroppspulsådern! Nån fler som känner av det?
Frukostbord! Hihi
Hej alla kompisar! Har sett att det är många som är vakna på natten av olika anledningar, och det är jag med! Börjar kännas i kroppen nu att man sover för lite. Får inte plats att vända mig och har allmänt svårt att ligga skönt pga foglossningen (eller generellt ont i ljumskarna och bäckenet, vet inte om det är foglossning eller annat).
Ni som gått ner och jobbar deltid; har ni lyckats få sjukskrivning eller har ni alla gravpenning? Eller tar ni föräldradagar eller hur gör ni? Bara tjänar mindre? Jag har jobbat deltid sen sonen föddes och skyddar min SGI genom att ta fp nu, vilket gör att jag inte bara kan gå hemma utan att ta ut någon form av ersättning. Men jobbar på kontor, så är väldigt osäker på om fk skulle godkänna någon form av sjukskrivning för min del. Hur hade ni gjort? Har bf 26/7 så det är ju ändå ett tag kvar!
Det här med sömnen har faktiskt än så länge funkat ganska bra för min del. Visst, jag vaknar två gånger per natt och måste kissa, men lyckas ändå somna om lätt efteråt. Än så länge är det ryggläge som funkar bäst för min del, men när jag läser om er andra så låter det som om det bara är en tidsfråga innan bebisen trycker på så att det klämmer på stora kroppspulsådern och man mår illa av att ligga på rygg? Är det så för er alla?
Imorrn ska vi på ultraljud igen för att se om moderkakan flyttat med magen uppåt eller om den ligger lågt och täpper för öppningen. Hoppas den flyttat sig så att möjlighet till vaginal förlossning finns. Hoppas kunna mäta bebis också, magmåttet gick under normalkurvan när jag var hos barnmorskan igår.
Är det någon mer som plötsligt blivit superhungrig ofta? Undrar om det är tillväxtfas på g, blir hungrig varannan timme. Sen blir man ju proppmätt fort iofs, men tycker mig ändå märka stor skillnad senaste två dagarna. V 32+6 idag!
Hej alla kompisar! Har sett att det är många som är vakna på natten av olika anledningar, och det är jag med! Börjar kännas i kroppen nu att man sover för lite. Får inte plats att vända mig och har allmänt svårt att ligga skönt pga foglossningen (eller generellt ont i ljumskarna och bäckenet, vet inte om det är foglossning eller annat).
Ni som gått ner och jobbar deltid; har ni lyckats få sjukskrivning eller har ni alla gravpenning? Eller tar ni föräldradagar eller hur gör ni? Bara tjänar mindre? Jag har jobbat deltid sen sonen föddes och skyddar min SGI genom att ta fp nu, vilket gör att jag inte bara kan gå hemma utan att ta ut någon form av ersättning. Men jobbar på kontor, så är väldigt osäker på om fk skulle godkänna någon form av sjukskrivning för min del. Hur hade ni gjort? Har bf 26/7 så det är ju ändå ett tag kvar!
Det här med sömnen har faktiskt än så länge funkat ganska bra för min del. Visst, jag vaknar två gånger per natt och måste kissa, men lyckas ändå somna om lätt efteråt. Än så länge är det ryggläge som funkar bäst för min del, men när jag läser om er andra så låter det som om det bara är en tidsfråga innan bebisen trycker på så att det klämmer på stora kroppspulsådern och man mår illa av att ligga på rygg? Är det så för er alla?