BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Händer så mycket i tråden så jag hinner knappt med!
Kan ju inte citera och kommentera alla inlägg som jag gärna vill, men jag läser alla iaf.
Idag var det sista besöket hos barnmorskan. Lilleman har fixerat sig, så antar att det är därför jag känt mindre rörelser sista veckan?
Var nyss iväg och köpte två goa luvtröjor att ha med till BB och en amningbh, så nu är allt klart och inköpt. Känns skönt.
Svårt det är med amningsbh...har en sen förra graviditeten, men den är lite för liten eftersom jag förstorat brösten sen dess.
Men den funkar..problemet med mina bröst är att de aldrig växer när jag är gravid. Sedan växer de inte så mycket när mjölken rinner till heller, men man vet ju aldrig.
Min storlek är jättesvårt att hitta också. Har ju 70e och hittade ingen amningsbh med den storleken..finns knappt vanliga heller..
Så jag köpte en 75d och den satt ok.
Vet att sist använde jag mest linnen utan bh..kanske blir samma nu..
Så bra att du e hemma. Kram <3
Så skönt!
Jag vill också att min stannar kvar ett par veckor till, har en del att röja och förbereda här hemma. Möblera om lite bla, så att säng och skötbord och annat får plats. Och rensa garderoberna så att jag kan tvätta och lägga in bebiskläder
Jag är äntligen hemma igen! Bebisen är i magen där den hör hemma ett tag till. Dagens läkare vart arg för att läkaren inatt gett brikanyl. Jag är dock glad att bebisen stannar kvar. Om 2 veckor kan den få komma!
Tycker mig se sådana där panda kuddar överallt. Är det något att ha?
De ska vara bra ergonomisk och förebygga platt huvud och minimera kvävningsrisken.
Men samtidigt, hur vanligt är det att en bebis kvävs av sin kudde egentligen.
Står lite i valet och kvalet om man ska köpa en sådan eller en vanlig kudde?
Varför blev läkaren arg? är det farligt att ge brikanyl? Känner du typ ett tryck neråt mot vaginan och rumpan? Det känns som att min bebis rör sig långt ner
Ja dessa nya rön hela tiden känns ju bara förvirrande, fick min första 03 andra 07 tredje 08. Å det mesta har ändrats både en å 2 gånger. Ingen av dem har platt huvud, och om man ser sig runt så är det ju faktiskt få människor som har det trots att ingen för 20 år sedan visste vad en panda kudde var för nåt! Salt eller inte, tja liten mängd, jättemånga barn som kom in med elektrolytfel pga saltbrist när det var stekhett ute. Vår barnläkare är skön på det viset, han har alltid som svar när sköterskan frågar nåt, säger mamma att det å det fungerar lyssnar vi på mamma hon vet alltid bäst sen frågar mamma oss om råd ibland! Gillar den inställningen :)
Hon tyckte inte man skulle stoppat det. Läkaren som tog beslutet tyckte det var bättre att stoppa då bebisen var stressad. Tror inte brikanyl är farligt men används oftast inte såhär sent.
Jag ringde också förlossningen idag och bm var noga med att säga att de inte stoppar om bebisen skulle vilja komma ut nu.
Hej allihopa!
Har inte varit här inne sedan i början på min graviditet. Har varit otroligt mycket med mående, renovering och egen firma men nu har jag avsagt mig allt ansvar och fokuserar bara på bäbis och boa
Kul att "se" lite ansikten man känner igen och hur det går för er.
Kommer inte kunna läsa allt som skrivs (försöker minska min dator tid) men vill gärna vara med lite såhär när det närmar sig och höra hur det går för er.
Själv mår jag mycket bättre sedan några månader tillbaka och kan äta igen. Får ju inte plats med så mycket nu dock!
Vi har sett att vi får en pojke också.
Ska precis sätta mig och börja skriva på mitt förlossningsbrev, känns helt overkligt...
Hoppas ni mår bra allihop!