BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
18 dagar kvar för mig. :D Men jag känner att jag kommer nog gå över tiden... har bara den känslan. Men det är nästan bättre än att barnet kommer för tidigt, har fortfarande en del som det vore smidigt om jag kunde få färdigt på jobbet innan det är dags. Jag är ledig fr.om. midsommar och då hade jag hoppats på att tvätta och laga lite matlådor, lite sista förberedelser. Och ta det lite lugnt förstås!
Känns nästan fel att erkänna men jag skulle nog inte märka om barnet rörde sig mindre. Har alltid varit en person som inte är så medveten om känslor i kroppen när jag är fokuserad på annat, brukade t.ex. kunna jobba 8 timmar i streck utan att känna mig kissnödig osv. Har blivit så van vid rörelserna nu att jag först märker av dem på riktigt när jag tar det lugnt och stannar upp lite. Men så fort jag börjar tänka på "när kände jag bebisen senast egentligen?" så dröjer det inte mer än ett par minuter innan jag känner av en spark eller så. Så det är ju skönt.
18 dagar kvar för mig. :D Men jag känner att jag kommer nog gå över tiden... har bara den känslan. Men det är nästan bättre än att barnet kommer för tidigt, har fortfarande en del som det vore smidigt om jag kunde få färdigt på jobbet innan det är dags. Jag är ledig fr.om. midsommar och då hade jag hoppats på att tvätta och laga lite matlådor, lite sista förberedelser. Och ta det lite lugnt förstås!
Känns nästan fel att erkänna men jag skulle nog inte märka om barnet rörde sig mindre. Har alltid varit en person som inte är så medveten om känslor i kroppen när jag är fokuserad på annat, brukade t.ex. kunna jobba 8 timmar i streck utan att känna mig kissnödig osv. Har blivit så van vid rörelserna nu att jag först märker av dem på riktigt när jag tar det lugnt och stannar upp lite. Men så fort jag börjar tänka på "när kände jag bebisen senast egentligen?" så dröjer det inte mer än ett par minuter innan jag känner av en spark eller så. Så det är ju skönt.
Min Har också lugnare dagar ibland Så har det varit med mina andra barn också.
Så olika det där med namn. Vi försöker tänka på namn som dels vi gillar och som vi hoppas att han kommer gilla och som dessutom ska funka under hela livet. Det är ofta man ser/får namnförslag som vi aldrig skulle välja men som andra har som favoriter.
Jag har under hela livet alltid fått stava både förnamn och efternamn när man ska uppge det muntligt (och ändå har det blivit fel!) och när jag gifte mig så tog jag min mans efternamn dels för att slippa lite av det haha.
Iallafall så vill vi att vårt barn ska slippa det. :)
Sen är det svårt när någon av oss har dåliga/andra associationer till ett namn som den andra gillar. Vi har diskuterat namn sen innan vi ens blev gravida, nu börjar det bli stressigt med 38 dagar kvar till BF :D
Vår har varit lugn idag också, man blir ju lite nervös men så känner man en liten spark nånstans och då känns det bättre. Besöken hos BM blir lite lugnande också när hon lyssnar på hjärtat och allt ser bra ut.
Hjälp vad obekvämt det är att sova nu! Alla dessa kuddar överallt jag är uppe i 6 st. Och ändå. Ont i ryggen, nacken och magen. Vaknar av kramp i livmodern på nätterna när jag är kissnödig, sur mage och illamående. Trött på detta nu.. jag börjar dessutom känna av att jag inte kan ligga på rygg. Eller nedhasad i soffan. Får hjärtklappning, svårt att andas och mår illa. Det måste ju vara den där kroppspulsådern! Nån fler som känner av det?
Hjälp vad obekvämt det är att sova nu! Alla dessa kuddar överallt jag är uppe i 6 st. Och ändå. Ont i ryggen, nacken och magen. Vaknar av kramp i livmodern på nätterna när jag är kissnödig, sur mage och illamående. Trött på detta nu.. jag börjar dessutom känna av att jag inte kan ligga på rygg. Eller nedhasad i soffan. Får hjärtklappning, svårt att andas och mår illa. Det måste ju vara den där kroppspulsådern! Nån fler som känner av det?
Ahh..denna jäkla halsbränna. Vad tar ni mot det? Verkar ju inte som gaviscon hjälpte inatt iaf.
Sitter och äter en banan nu och ska försöka somna om strax...
Vilken kramp jag hade i magen nyss när jag var på toa, gjorde sjukt ont..
Annars sover jag hyffsat när jag väl sover, just med ställningar och så, men vaknar 1-2 ggr per natt av halsbränna och att jag måste på toa.
Ah, så ni är också uppe och nattsuddar! Jag kan inte somna om efter toabesök. Funderar på att gå upp och käka något.
Jag känner igen mig, brukar alltid ligga på rygg men nu går det inte. Kan inte heller andas och blir yr. Försöker ligga på sidan men inget känns bekvämt :(.. Har dessutom haft bruna flytningar idag och väldigt mycket "mensvärk" :/...
Ahh..denna jäkla halsbränna. Vad tar ni mot det? Verkar ju inte som gaviscon hjälpte inatt iaf.
Sitter och äter en banan nu och ska försöka somna om strax...
Vilken kramp jag hade i magen nyss när jag var på toa, gjorde sjukt ont..
Annars sover jag hyffsat när jag väl sover, just med ställningar och så, men vaknar 1-2 ggr per natt av halsbränna och att jag måste på toa.