• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Any80
    Delilah2001 skrev 2017-06-15 12:42:37 följande:

Den verkar väldigt smidig att ha i vagnen och babynestet i och med att den är liten...

Var på Ikea igår och kollade på vanlig kudde till spjälsängen, det stod att den skulle användas från 12 månader! Hmm..

Egentligen bebisar ska inte ha nån kudde alls när dom e nyfödda, panda kudde är bra mest för att forma huvudet ,
  • Delilah2001

Efter en snabb googling verkar det som att man inte ska ha kudde till bebisar (panda kudde är säkert ok dock)

Jag har haft kudde till båda mina, från början. Födda 2002 och 2010.

• Delilah2001
    Any80 skrev 2017-06-15 12:44:18 följande:

Egentligen bebisar ska inte ha nån kudde alls när dom e nyfödda, panda kudde är bra mest för att forma huvudet ,

Japp, där ser man. Blir panda eller ingen alls då
  • Treansresa

Jag är äntligen hemma igen! Bebisen är i magen där den hör hemma ett tag till. Dagens läkare vart arg för att läkaren inatt gett brikanyl. Jag är dock glad att bebisen stannar kvar. Om 2 veckor kan den få komma!

• Any80
    Treansresa skrev 2017-06-15 13:04:30 följande:

Jag är äntligen hemma igen! Bebisen är i magen där den hör hemma ett tag till. Dagens läkare vart arg för att läkaren inatt gett brikanyl. Jag är dock glad att bebisen stannar kvar. Om 2 veckor kan den få komma!

Så bra att du e hemma. Kram <3
  • Preet90
    Any80 skrev 2017-06-15 12:32:04 följande:

Mina första två fick jag på fl dagen, och dom började också med mensvärk, det är därför jag tycker att det är tidigt med förvärkar, men min bm sa att man kan faktist få förvärkar nån vecka innan, jag har sovit gott iallafall inatt , vi får se hur dagen blir, hur mår du idag?

Ja, jag läste också att man kan ha förväkar i flera veckor.

Jag somnade väldigt sent men har sovit bra. Kissade imorse och då kom det mycket slem på pappret igen. Är osäker på om det är flytning eller en del av slemproppen. Annars mår jag bra , är väldigt nervös för förlossningen.
  • Delilah2001
    Treansresa skrev 2017-06-15 13:04:30 följande:

Så skönt!

Jag vill också att min stannar kvar ett par veckor till, har en del att röja och förbereda här hemma. Möblera om lite bla, så att säng och skötbord och annat får plats. Och rensa garderoberna så att jag kan tvätta och lägga in bebiskläder
  • Any80
    Preet90 skrev 2017-06-15 14:08:12 följande:

Ja, jag läste också att man kan ha förväkar i flera veckor.

Jag somnade väldigt sent men har sovit bra. Kissade imorse och då kom det mycket slem på pappret igen. Är osäker på om det är flytning eller en del av slemproppen. Annars mår jag bra , är väldigt nervös för förlossningen.

Jag förstår att du är nervös , eftersom det är ditt första barn, men en sak ska du veta det är det finaste momenten i livet när dom lägger bebis på brösten, tänk så, smärta kommer du att glömma direkt :)
  • GrönaDruvan

Händer så mycket i tråden så jag hinner knappt med!
    Kan ju inte citera och kommentera alla inlägg som jag gärna vill, men jag läser alla iaf.

Idag var det sista besöket hos barnmorskan. Lilleman har fixerat sig, så antar att det är därför jag känt mindre rörelser sista veckan?
    Var nyss iväg och köpte två goa luvtröjor att ha med till BB och en amningbh, så nu är allt klart och inköpt. Känns skönt.

Svårt det är med amningsbh...har en sen förra graviditeten, men den är lite för liten eftersom jag förstorat brösten sen dess.
    Men den funkar..problemet med mina bröst är att de aldrig växer när jag är gravid. Sedan växer de inte så mycket när mjölken rinner till heller, men man vet ju aldrig.
    Min storlek är jättesvårt att hitta också. Har ju 70e och hittade ingen amningsbh med den storleken..finns knappt vanliga heller..
    Så jag köpte en 75d och den satt ok.
    Vet att sist använde jag mest linnen utan bh..kanske blir samma nu..

• FrökenMp
    Delilah2001 skrev 2017-06-15 12:30:36 följande:

Tycker mig se sådana där panda kuddar överallt. Är det något att ha?

De ska vara bra ergonomisk och förebygga platt huvud och minimera kvävningsrisken.

Men samtidigt, hur vanligt är det att en bebis kvävs av sin kudde egentligen.

Står lite i valet och kvalet om man ska köpa en sådan eller en vanlig kudde?

Jag har köpt en kudde från mimos. Är ju mitt först barn så jag förlitar mig på allt jag läser på nätet, haha!! Såhär står det om den kudden bland annat "Mimos kudden är den enda medicinska babykudden som rekommenderas av mer än 1000 barnläkare, sjukgymnaster, neurokirurger och barnmorskor runt om i världen.".
Svar på tråden BF Juli 2017 ny