BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Fick bekräftelse av bm att min son är upp å ner :) så glad och lättad och tacksam.... fettot kan nog inte vända sig igen ....ligger nog kvar så men är rörlig... så han kan ju dansa till musiken hehe
Sociala medier, usch så besviken jag är över vissa saker i samband med och efter Moas födsel.
För att stilla alla blivande far och morföräldrars oro inför snittet så hörde Peter av sig när vi låg på postop. Framförallt pga att vi fick en väldigt sen snittid. När vi kom från postop hade makens mamma redan skrivit grattis osv på våra facebookväggar... svalde irritationen och sa inte vad jag tyckte men var väldigt besviken över att inte få komma med nyheten först. Kände oss tvingade att lägga upp bild och egen nyhet tidigare än jag ville.
Tre dagar senare skickar maken tydligen en bild och namn på barnet till sin mamma. Jag hittar foto jag inte sett och information om vad vår dotter heter på Facebook. Det var droppen. Uttryckte tydligt på min egen vägg utan att orka ut någon att jag vill få välja själv vilka bilder dom finns på vår nyfödda dotter på Facebook. Hon tyckte därefter jävligt synd om sig själv en hel dag på Facebook och inget av makens syskon på den sidan eller hon själv har gillat varken vår nyhet om namn eller bilder sen dess. Det fördröjde vår spridning av namn till med ca 36h och spridningen skedde helt utan glädje. Fy faan säger jag för henne och vad hon gjort. Kan tillägga att vår 9-åring har svårt att hålla isär vem som är farmor och vem som är bonusfarmor då den senare är bra mkt mer involverad i vårt liv och hör av sig till/träffar vår son mkt oftare.
Nu har jag gnällt! Jag är iaf gärna med i en fortsättningstråd.
Jaha bf +4 idag och Yay ännu är man gravid!!! :(
Ska till min bm idag kl 10 och om hon säger att det är ok så vill jag göra en hinnsvepning.
Så ska förbereda mig med tensen inför pinvärkar.....
Tycker det känns tungt i magen. Tänk om man får en bamsebebis!
Min mans kollega, hans fru gick över ca två veckor och blev igångsatt, deras son var 57!!!!! Cm lång.
Min dotter var 3,5 kg och 50 lång när hon kom för sex år sen...
Jag tycker det känns som min parvel är lång, hans storebröder var 52 och 53 cm långa några dagar efter bf. Men har inte känts så här trångt innan och är i vecka 37+0 idag. :-P Får såna otroligt sköna sparkar och liksom känner hur han tar spjärn mot och under mina revben. Han är förvisso inte jättelågt i bäckenet ännu, får se om han tänker fixera sig, misstänker inte det :-P
Hoppas det startar för dig snart Haiduchi!
Jag har ställt in mig på bf+14 så får alla dagar innan bli en bonus :-O
Nu har jag fått mig en hinnsvepning.
Äntligen var hon fixerad och låg långt ner. Bra!
Tappen var mjuk och ca 2,5 cm.
Just nu är jag mör i ryggen och känner tryck ner framtill. Men får se.
Sa till min bm att varje dag som är extra som gravid med min foglossning är fruktansvärd. Man härdar ut på något sätt innan bf jue. Men nu. Nej jag vill inte ha ont mer. Hon ringde och frågade om det fanns chans för igångsättning från söndag och framåt. Men nej. Måste gå via läkare isf...
De sa åt henne att svepa till ordentligt i mig istället ;)
Om inget hänt ska jag dit igen på fredag för koll och troligtvis ett svep till. Men attans vad jag vill föda nu!!!
Jaha bf +4 idag och Yay ännu är man gravid!!! :(
Ska till min bm idag kl 10 och om hon säger att det är ok så vill jag göra en hinnsvepning.
Så ska förbereda mig med tensen inför pinvärkar.....
Tycker det känns tungt i magen. Tänk om man får en bamsebebis!
Min mans kollega, hans fru gick över ca två veckor och blev igångsatt, deras son var 57!!!!! Cm lång.
Min dotter var 3,5 kg och 50 lång när hon kom för sex år sen...
Jag gick över 8 dagar med mitt 3:e barn och han var 58 cm lång när han föddes . När han var 1 månad var han 64 cm lång, hans storebror var så lång när han var 5 månader! Men han är fortfarande mycket längre än de flesta i sin ålder så det beror nog mest på att han är sån och inte att jag gick över. Mina tvillingar som är födda två veckor innan BF var 51 resp 53 cm så de var hyfsat långa de också.
Nu har jag fått mig en hinnsvepning.
Äntligen var hon fixerad och låg långt ner. Bra!
Tappen var mjuk och ca 2,5 cm.
Just nu är jag mör i ryggen och känner tryck ner framtill. Men får se.
Sa till min bm att varje dag som är extra som gravid med min foglossning är fruktansvärd. Man härdar ut på något sätt innan bf jue. Men nu. Nej jag vill inte ha ont mer. Hon ringde och frågade om det fanns chans för igångsättning från söndag och framåt. Men nej. Måste gå via läkare isf...
De sa åt henne att svepa till ordentligt i mig istället ;)
Om inget hänt ska jag dit igen på fredag för koll och troligtvis ett svep till. Men attans vad jag vill föda nu!!!
Fick bekräftelse av bm att min son är upp å ner :) så glad och lättad och tacksam.... fettot kan nog inte vända sig igen ....ligger nog kvar så men är rörlig... så han kan ju dansa till musiken hehe