BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Imorgon efter jobbet ska jag på 90 minuter gravidmassage! Ska bli så himla himla skönt! Nästa vecka har jag fot- och underbensmassage inbokat också. Hoppas på att hinna gå på det ytterliga någon gång innan bebisen kommer. Även om jag iofs gärna ser att jag får föda snart, haha. Vi har 3000kr i friskvårdspeng från jobbet så det är bara att maxa medan man fortfarande jobbar, haha :)
Kul att se att det börjar "trilla" ut lite bebisar nu.
Jag har bf 13/7 men blir förhoppning igångsatt imorgon. Var på ett lyckat vändningsförsök förra veckan men lilleman har troligtvis vänt sig igen. Ska till obstetriska mottagningen imorgon för ul och om han behöver vändas igen så blir det igångsättning direkt efter.
Vid förra vändningen beräknades han väga 3800g o hade gott om utrymme med mkt foservatten, så jag räknar med en lätt vändning imorgon också trots storleken.
Har en hel del förvärkar som håller i sig över 1min men som inte gör ont, de får gärna hålla sig lugna tills det är dags.
Kul att se att det börjar "trilla" ut lite bebisar nu.
Jag har bf 13/7 men blir förhoppning igångsatt imorgon. Var på ett lyckat vändningsförsök förra veckan men lilleman har troligtvis vänt sig igen. Ska till obstetriska mottagningen imorgon för ul och om han behöver vändas igen så blir det igångsättning direkt efter.
Vid förra vändningen beräknades han väga 3800g o hade gott om utrymme med mkt foservatten, så jag räknar med en lätt vändning imorgon också trots storleken.
Har en hel del förvärkar som håller i sig över 1min men som inte gör ont, de får gärna hålla sig lugna tills det är dags.
Vad är ett förlossningsbrev....viktigt lr? Jag har aldrig skrivit nåt sånt.... varför ? :O
Va skönt att han ligger rätt :) rörliga kan dom ju vara ända tills förlossningen dragit igång. Min är också rörlig fortfarande...
Nu har jag fått mig en hinnsvepning.
Äntligen var hon fixerad och låg långt ner. Bra!
Tappen var mjuk och ca 2,5 cm.
Just nu är jag mör i ryggen och känner tryck ner framtill. Men får se.
Sa till min bm att varje dag som är extra som gravid med min foglossning är fruktansvärd. Man härdar ut på något sätt innan bf jue. Men nu. Nej jag vill inte ha ont mer. Hon ringde och frågade om det fanns chans för igångsättning från söndag och framåt. Men nej. Måste gå via läkare isf...
De sa åt henne att svepa till ordentligt i mig istället ;)
Om inget hänt ska jag dit igen på fredag för koll och troligtvis ett svep till. Men attans vad jag vill föda nu!!!
Ja massa plats.... men vore ju helt tragiskt om han gör ett halvt varv i magen vid det här laget.... skräckscenario
Vad är ett förlossningsbrev....viktigt lr? Jag har aldrig skrivit nåt sånt.... varför ? :O
Ja de hade ju varit hemskt! Gjorde dom någon viktuppskattning förresten?Förlossningar ev är egentligen bara mer önskemål vad man vill ha/inte ha på förlossningen. Men det skriver man hos bm, tex Eda önskas eller att man vill/inte vill amma osv. Inget viktigt som så och det kan ju ändras under tidens gång :) jag tex skrev att jag inte vill ha ryggbedövning denna gången då jag fick komplikationer utav den sist och att jag vill använda lustgas. Samt att jag är osäker kring amningen...
Suck nu vill jag inte att det ska dra igång. Vaknade en gång i halvtimmen i natt. Antingen gjorde det ont på höger sida, eller så värkte höften, hade också magknip och så sparkade lillan för fullt. Dessutom har jag varit täppt i en vecka och i natt började mitt ena öra värka. Gjort ont hela dagen. Håller tummarna att det inte blir värre! Känns liksom inte läge att vara sänkt av öroninflammation el liknande nu.
Testar nu vitlök och ska ta nässprej och alvedon till natten. Hoppas på mer sömn i natt.
Sorry för gnäll ;).