BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Ja visst är det hemskt! Går med kryckor, tens varje dag. Fanns läkartid på måndag nästa vecka. Får se hur vi planerar på fredag om jag ännu inte fött. Planerar lite efter hand liksom. Men jag har inte tänkt tanken på att behöva be om igångsättning, för foglossningen har ändå känts hanterbar. Men det känns helt annorlunda nu efter man passerat bf.
Hade du träffat läkare och så inför att få det datumet ?
Min bm sa att får jag ingen tid via läkare så blir de att man kollar varje dag om det finns plats för en igångsättning. Så det kan få bli att man får komma tillbaka många dagar i rad och bli nekad tid tills de kan liksom.
Så vi satsar på dessa svepningarna nu....
Nej, jag har inte träffat läkare. Jag nämnde det på senaste besöket hos barnmorskan och hon ringde direkt till förlossningen och pratade med dem. Så fick en tid på bf. Men jag har ju gått massor hos läkaren och barnmorskan är väl insatt i hur jobbigt jag har haft det. Jag går också med kryckor och använder rullstol när jag behöver ta mig mer än några meter. Barnmorskan förklarade allt det för dem på förlossningen. Sen får jag väl anta att om det är fullt upp just den dagen med många förlossningar lär jag få vänta ... men jag finns ju med på "listan" i alla fall.
Jag förstår att det känns hemskt tungt att gå över! Jag är bara i v36+3 och vill inget hellre än att föda nu på direkten. Jag är så trött på mina besvärliga fogar och på att inte kunna röra mig som jag vill och så den stora tunga magen.
Hoppas att du snart får en tid hos läkaren eller att det drar igång av sig själv omgående!
Det är lugnt. Du anar inte hur många som ställer frågor tror att är man hörselskadad att man är döv och trots att man pratar med dem och säger gång på gång nej jag hör bara lite dåligt fortsätter tro att man är döv och ska hålla på med överdrivna gester och liknande. Ibland blir man bara så trött och säger inget alls.
Gubben här hemma tyckte jag skulle svara med röksignaler på kommunikationen här hemma Nä kanske inte skulle trott du är förståndshandikappad kanske lite socialt möjligen.
Har inget stort socialt nätverk själv och försöker också få iväg sonen ifrån tv:n osv. Men är man rätt otymplig så är man så blir lätt att man är nöjd om man får honom och göra annat. Glad att min mamma är pensionär nu mera och hittar gärna på saker med honom. Han har lärt sig simma nu i sommar
Eftersom jag har varit inne å pratat om just öron tänkte jag fråga om nån lider av misofoni. Stör sig på ljud.
Jag läste lite om det eftersom jag vet att det är lite av ett problem här hemma. Både och egentligen. Jag har bara sambandet med att jag hör väldigt bra.
Hör alltid å är framme innan bebisen skriker på natten. små missljud i bilen. Småkryp ingen hör osv. Så fördelar finns.
Men det här med att man kokar när nån tandflossar... äter mat... tallrikar som smäller..Tuggumi som tuggas osv. Jag brukar mest lämna rummet men annars måste jag själv äta om nån äter då det dämper ljud.
Men måste säga att bebis skrik är något av det värsta. Det gör så ont i öronen att jag måste göra den nöjd så fort det bara går. Eller musik i öronen. Nån mer som lider av detta i gruppen? Har ni hittat knep?
Blir såååå trött, hela natten 6 minuter emellan värkar, för ont för att sova, för lite ont för att åka in, håller i sig över en minut :/ kl 06 lugnade det lite har legat på soffan å slöat/sovit lite om vartannat! Varför kan de inte bara dra igång med dunder å brak istället, ska det fortsätta såhär kommer jag ju inte sovit på flera dygn när jag kommer in!
Blir såååå trött, hela natten 6 minuter emellan värkar, för ont för att sova, för lite ont för att åka in, håller i sig över en minut :/ kl 06 lugnade det lite har legat på soffan å slöat/sovit lite om vartannat! Varför kan de inte bara dra igång med dunder å brak istället, ska det fortsätta såhär kommer jag ju inte sovit på flera dygn när jag kommer in!
Mödra skickade mig till förlossningen, ringer dit, de är tokstressade när de svarar efter 20 minuter :/ känns sådär kul å åka in nu om jag inte måste. Men kontroll å eventuell sovdos, men avvaktar nog en stund, o tar en dusch. Känns inte riktigt som de har tid med mig om jag kommer in omgående ändå!
Mödra skickade mig till förlossningen, ringer dit, de är tokstressade när de svarar efter 20 minuter :/ känns sådär kul å åka in nu om jag inte måste. Men kontroll å eventuell sovdos, men avvaktar nog en stund, o tar en dusch. Känns inte riktigt som de har tid med mig om jag kommer in omgående ändå!