• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Summerchild
    noova87 skrev 2017-07-06 19:06:10 följande:

Han var och simma med min mamma idag igen verkade klara 2 längder i stora bassängen. Han var när han var mindre rädd för vatten och vägrade bada alls och vägrade släppa taget om mig och då var han typ 3-4 år. Simglasögon kan hjälpa om man tycker är obehagligt med vatten i ögonen vilket sonen tycker. Så lite rädd för att han blir för duktig på den nivån de sa att han passade till i höst inte längre kommer stämma. 

Ja min son simmade i syrrans pool idag med simglasögon. Blev inte lika mkt gnäll när det stänkte. Jag frågade han om det inte var dags att lära sig simma utan puffar. -aldrig! :)

Å så frågade jag om han ville veta datum när lillebror kommer -nej! - Jo. 20/7 ! Haha han är en Nej å aldrig sägare :)
  • noova87

Det kommer när barn vill simma eller våga. Sonen har gått i simskola med skolan både i sexårs och i ettan. Var mest först nu han börja bli mer redo att våga. 

Skönt och få ett datum för fl. Är beräknad 23 juli även om jag tror hon kommer någonstans däromkring försöker tänka att hon lär nog vara ute senast 7-8 augusti. Om hon tänkt och vägra komma ut. 

• Haiduchi
    Any80 skrev 2017-07-06 16:11:25 följande:

Hur mår ni? Jag är hela tiden trött vill bara sova, gråta, har ångest att jag inte orkar göra något, orkar inte ens laga mat .. varför är det så? Någon som vet ? Jag är i v 38+2 , haft mensvärk inatt nästan hela tiden, blää :(

Trött, mör, ont, pallar inte alltid vara social och trevlig. Vill helst bara vara. Orkar ingenting. 40+4 idag.
  • Summerchild
    noova87 skrev 2017-07-06 20:36:10 följande:

Det kommer när barn vill simma eller våga. Sonen har gått i simskola med skolan både i sexårs och i ettan. Var mest först nu han börja bli mer redo att våga. 

Skönt och få ett datum för fl. Är beräknad 23 juli även om jag tror hon kommer någonstans däromkring försöker tänka att hon lär nog vara ute senast 7-8 augusti. Om hon tänkt och vägra komma ut. 

Vad skojigt för er att få en liten tjej :) Jag har snart 2 av varje.... tjejerna är betydligt lugnare och roligare att klä. Medan killar har roligare leksaker tycker jag. :)
  • K g
    Joline84 skrev 2017-07-06 19:49:01 följande:

Det verkar vara jobbigt för många här på flera sätt. Tråkigt för er. Det gör väl att tiden går ännu saktare. Själv har jag inga större besvär som gör tillvaron olidlig. Just nu sover jag väl bra/dåligt varannan natt. Något märkligt som jag känt av på senaste tiden och som blivit sämre är min syn på långt håll. Har läst att det kan hända pga hormoner eller vätska i ögat och försvinner efter förlossningen. Någon annan som upplever det?

Jag har haft synproblem i stort sett hela graviditeten. Ser bra i vanliga fall. Jag hade samma under min första graviditet men inte den andra. Hoppades slippa tredje gången men icke. Jag ser också dåligt på långt håll och märker att ögonen har svårt att ställa om efter olika avstånd så om jag suttit och kollat på något nära tar det en stund innan jag ser på långt håll. Sist gick det över direkt efter förlossningen.

I övrigt är det jobbigt nu. Magen är så tung och jag har ont överallt, kan knappt gå. Jobbar nästa vecka också och ska bara vila mig sen. Rent fysiskt orkar jag egentligen inte jobba (pendlar med buss så det blir långa dagar och svårt att lägga sig ner och avlasta bäckenet) men psykiskt är det jobbigare att vara hemma. Kan inte vara till någon nytta när jag mest bara ligger på soffan så blir bara ledsen och känner mig värdelös här hemma. På jobbet gör jag nytta och känner mig behövd så tiden går snabbt i alla fall.
  • Bimbim79

Ctg kurva och vaginalkontroll! Åker hem med sovdos, tappen mjuk o hon får lätt in ett finger men tyckte de va bäst jag åkte hem å vilade!

• Haiduchi
    Bimbim79 skrev 2017-07-06 22:32:28 följande:

Ctg kurva och vaginalkontroll! Åker hem med sovdos, tappen mjuk o hon får lätt in ett finger men tyckte de va bäst jag åkte hem å vilade!

Hoppas du får sova ordentligt nu så du kan orka med.

Vilken vecka är du i nu?

Vågar knappt tro att det är igång nu men känt lite förvärkar/ värkar till och från sen 16, sitter och klockar nu då jag tycker de känns mer nu. Men med min tur lär de väl avta ändå. Vilar på soffan.
  • LeyasMamma
    Haiduchi skrev 2017-07-06 22:39:47 följande:

Vilken vecka är du i nu?

Vågar knappt tro att det är igång nu men känt lite förvärkar/ värkar till och från sen 16, sitter och klockar nu då jag tycker de känns mer nu. Men med min tur lär de väl avta ändå. Vilar på soffan.

Hoppas verkligen de är på gång nu för dig! Är så otroligt tufft att gå över tiden! :( gör dom ont? Hur tätt kommer dom? Hålller alla tummar och tår!
  • narie24

Vilken vecka är du i nu?

Nu är det säkert igång! Håller tummarna för dig!!

Hur tätt kommer dom?
  • Bimbim79

Vilken vecka är du i nu?

Jag är ju "bara" i 37+2 så ska inte klaga, men känns ju meningslöst att gå dygn efter dygn med smärtsamma värkar som liksom inte för nåt framåt. Öm efter kontrollen, trots hon inte svepte. Ska ta min lilla piller cocktail o sooooova!
    Har ju vaggat runt i 20 timmar varvat med vila slumra på soffan.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny