• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-07-06 22:32:28 följande:

Ctg kurva och vaginalkontroll! Åker hem med sovdos, tappen mjuk o hon får lätt in ett finger men tyckte de va bäst jag åkte hem å vilade!

Hoppas att du får sova inatt och att det händer nåt så snart du är piggare... :) berätta hur det går för dig sen !
  • Summerchild
    Haiduchi skrev 2017-07-06 21:11:54 följande:

Trött, mör, ont, pallar inte alltid vara social och trevlig. Vill helst bara vara. Orkar ingenting. 40+4 idag.

Jag kan förstå det. Du har kämpat i mål och lite till. Bara du får sova så att du har kraften till det riktiga. Det är så tråkigt att vara helt slut på sin förlossningsdag.

Men du grejar nog det....kram
  • Haiduchi

Alltså blir sååå trött och förbannad på min kropp! Hade såna kraftiga värkar igår kväll, ca 15-20 min imellan.

Tänkte att jag får försöka sova ifall vi skulle åka in sen. Vaknar vid 2-3 av en värk som hittills känts som mest. Fick påminna mig hela tiden att andas och slappna av. Men sen blev det inte mer..... sååå förbannad!

Känner av lite nu sen kanske 6 tiden. Men inga tydliga värkar eller nåt. Mer molande. Lite starkare i mellanår men inte alls som igår.

Nåja, har tid hos bm idag kl 13. Måtte de ha hänt något, en svepning till också.

• Haiduchi

Alltså vår dotter har blivit förkyld..... om vi nu föder i de närmaste. Vågar man låte henne träffa henne? Känns ju dumt att hålla henne från sin lillasyster men hur mycket vågar man liksom?

• Joline84
    K g skrev 2017-07-06 22:04:48 följande:
    Jag har haft synproblem i stort sett hela graviditeten. Ser bra i vanliga fall. Jag hade samma under min första graviditet men inte den andra. Hoppades slippa tredje gången men icke. Jag ser också dåligt på långt håll och märker att ögonen har svårt att ställa om efter olika avstånd så om jag suttit och kollat på något nära tar det en stund innan jag ser på långt håll. Sist gick det över direkt efter förlossningen.

I övrigt är det jobbigt nu. Magen är så tung och jag har ont överallt, kan knappt gå. Jobbar nästa vecka också och ska bara vila mig sen. Rent fysiskt orkar jag egentligen inte jobba (pendlar med buss så det blir långa dagar och svårt att lägga sig ner och avlasta bäckenet) men psykiskt är det jobbigare att vara hemma. Kan inte vara till någon nytta när jag mest bara ligger på soffan så blir bara ledsen och känner mig värdelös här hemma. På jobbet gör jag nytta och känner mig behövd så tiden går snabbt i alla fall.
    Jaha, du har också så. Skönt du slapp med andra då. Jag hade det inte med dem två första. Jobbigt när jag kör bil tycker jag. Körde fel i veckan när vi skulle till Ikea. Hoppas det försvinner direkt sen.

Så jobbigt med långa dagar när du jobbar. Jag är undersköterska så fick havandeskapsledigt 2 månader innan bf. Hade troligen haft mycket mer besvär om jag var tvungen o jobba. Nu finns inga måsten förutom barnen. Bor själv, så hemmet o handling osv såklart. Du kan ju alltid sjukskriva dig om det blir för mycket med jobbet. Men klart att om man känner man gör någon nytta så kan ju det lyfta upp en lite med. Hoppas du hinner vila lite innan det är dags sen.
  • Bimbim79
    Haiduchi skrev 2017-07-07 06:42:53 följande:

Alltså blir sååå trött och förbannad på min kropp! Hade såna kraftiga värkar igår kväll, ca 15-20 min imellan.

Tänkte att jag får försöka sova ifall vi skulle åka in sen. Vaknar vid 2-3 av en värk som hittills känts som mest. Fick påminna mig hela tiden att andas och slappna av. Men sen blev det inte mer..... sååå förbannad!

Känner av lite nu sen kanske 6 tiden. Men inga tydliga värkar eller nåt. Mer molande. Lite starkare i mellanår men inte alls som igår.

Nåja, har tid hos bm idag kl 13. Måtte de ha hänt något, en svepning till också.

Tröttsamt! Känns ju mest som kroppen jävlas med en! :/ håller tummarna för att det iaf gett lite resultat så du fått något för det!

Om du ammar ser jag inga problem med att sin dotter träffar bebisen? Hon behöver kanske inte pussa å vara mitt uppe i ansiktet på den lilla. Krävs ju inte många droppar bröstmjölk för att hon ska vara skyddad. Min yngsta klarade ju sig genom kräksjukan när hon kom från BB hela familjen va helt utslagna. Första gången hon blev sjuk va just RS vid 2,5 månad men då hade min mjölk sinat, så hon hade ju inte nån hjälp av det. Men frågar bm om du ändå ska in.
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-07-06 23:37:04 följande:
    Hoppas att du får sova inatt och att det händer nåt så snart du är piggare... :) berätta hur det går för dig sen !
    Jag har sovit som en kung, vaknade efter 8 timmar kissnödig men inget ont. Ingen mage som känns som ett bowlingklot. Så skönt, känner mig som en ny människa.
    Lämnade urinprov igår med, behövde ändå kissa så de tog bara för att. De valde att skicka på odling då det visst visade något, vet inte exakt vad det fick jag inget svar på, men är väl både bakterier och vita. Får se vad bm säger 11/7 då borde ju svaret kommit. Inget jag känner av iaf. Bltr va även det för att vara mig jättehögt. 138/70. Brukar ligga på 120 som högst om jag inte vilat. Bundit ca 1 kg vatten med, men kan ju hänga ihop med att jag inte sovit. Ska lägga mig en stund till o bara ta en slappa dag idag!
  • LeyasMamma
    Bimbim79 skrev 2017-07-07 08:18:01 följande:

Jag har sovit som en kung, vaknade efter 8 timmar kissnödig men inget ont. Ingen mage som känns som ett bowlingklot. Så skönt, känner mig som en ny människa.

Lämnade urinprov igår med, behövde ändå kissa så de tog bara för att. De valde att skicka på odling då det visst visade något, vet inte exakt vad det fick jag inget svar på, men är väl både bakterier och vita. Får se vad bm säger 11/7 då borde ju svaret kommit. Inget jag känner av iaf. Bltr va även det för att vara mig jättehögt. 138/70. Brukar ligga på 120 som högst om jag inte vilat. Bundit ca 1 kg vatten med, men kan ju hänga ihop med att jag inte sovit. Ska lägga mig en stund till o bara ta en slappa dag idag!

Tror inte du behöver va så orolig för bltr, det är undertrycket som man ska ha koll på. Om det går upp med 15-20 enheter mot vad det brukar ligga så ska man ha lite koll, eller om de överstiger 90. Då gör dom extra kontroller på en varannan dag och kollar vita och bltr :)
  • Haiduchi

Om du har uvi kan det mycket väl förklara Alla sammandragningar du har. För det kan, om det inte upptäcks, starta en förlossning. Man känner inte riktigt av om man har uvi när man är gravid och det är tyvärr lätt att få eftersom våra inälvor trycks ihop så man kanske aldrig tömmer sig helt när man kissar.

Bra de skickar på odling.

Hur känns det nu ?
  • Summerchild

Vad skönt för dig att du kan vila än iaf... men inget på gång nu idag kanske ... antibiotika kur? Jag hade 128/80 det är nästan nåt gränsfall för diabetiker högt blodtryck. Men vill inte ha havandeskapsförgiftning nu när jag fått datum å allt för igångsättning redan så vore jättetråkigt. Haft sånna symtom. Ont i huvudet. Svullenhet som inte går över när jag vilar. Dimsyn. Och kände inte ens när socker var nere på 2.6 igår. Jag är yrslig oavsett.

slutet av graviditeten är dåligt ordnat av naturen. Vi kvinnor blir helt förstörda inför förlossningen. Det är nog för att barnen blir allt större.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny