BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Hur mår ni? Jag är hela tiden trött vill bara sova, gråta, har ångest att jag inte orkar göra något, orkar inte ens laga mat .. varför är det så? Någon som vet ? Jag är i v 38+2 , haft mensvärk inatt nästan hela tiden, blää :(
Hur mår ni? Jag är hela tiden trött vill bara sova, gråta, har ångest att jag inte orkar göra något, orkar inte ens laga mat .. varför är det så? Någon som vet ? Jag är i v 38+2 , haft mensvärk inatt nästan hela tiden, blää :(
Finns ju bara en här tyvärr. Men avvaktar, försöker vila, se om det ökar eller ger sig. Ska ta en dusch osv så kör vi in sen! Skiftbyte vid 16 ;) å sålänge jag känner de e hanterbart hemma, lillen rör sig som han ska mm så kan jag ju lika gärna vänta hemma en stund så de som ligger där inne å faktiskt behöver sina bm får det :)
Jag är också sjukt trött zzzz. Sover så dåligt på natten. Lyckas få ca en timme sömn på dagen. Släpar mig med familjen på en utflykt per dag men är helt matt och orkeslös. Har också gråtit för att jag känner mig så klen. 38+5 så vi är ju i samma fas. Undrar hur fasiken man ska orka en förlossning när man är så matt?!
Har ju dessutom ont i örat och är helt täppt.
Det verkar vara jobbigt för många här på flera sätt. Tråkigt för er. Det gör väl att tiden går ännu saktare. Själv har jag inga större besvär som gör tillvaron olidlig. Just nu sover jag väl bra/dåligt varannan natt. Något märkligt som jag känt av på senaste tiden och som blivit sämre är min syn på långt håll. Har läst att det kan hända pga hormoner eller vätska i ögat och försvinner efter förlossningen. Någon annan som upplever det?
Gjort en sammanfattning av graviditeten hos BM idag. Magen växer på, bm uttryckte en önskan för mig att jag ska slippa gå över så mycket då han därinne redan känns rejäl och har en liten annan kurva än sina bröder. Får väl se vad det blir för vikt på den här haha.
Jag har oxå goda nyheter ;) fick veta igångsättningsdatum på smvc och att han ligger med huvudet neråt men såklart rörlig... men nu hoppas jag att han stannar så i 2 veckor till för mitt datum blev ner till förlossningen torsdagen den 20/7. Så glad att dom har lyssnat på mig. Att även om viktuppskattningen bara var +4% så har det aldrig stämt på dom andra 3. Så snart får vi veta om jag hade rätt :) jag tror på 4500gr