• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • noova87
    Summerchild skrev 2017-07-08 19:27:10 följande:
    Men oj ....vem ärvt ? Mamma din lr?
    Eh bebisen i magen har ärvt min man sjukdom. Kollade upp med moderkaksprov. 
  • Bimbim79
    Treansresa skrev 2017-07-08 19:17:20 följande:

Nu är det 6 dagar sedan Lilleman kom till världen! Vi har varit hemma sedan i måndags med blodprov dagligen pga början till gulsot. Nu ikväll klev han över gränsen på 350 för att sola så han är på sin första solsemester nu:)

Är helt förundrad över hur vaken och pigg han är! Han är också riktigt stark och barnläkaren sa att vi får ha koll på honom så han inte vänder sig på skötbordet eller i sängen redan. Rygg vägrar han sova på utan lägger sig på sidan själv. Så det är tur att vi har babynest

Namnlös är han fortfarande, vi kan inte komma på vad han passar i att heta.

Kul han är så pigg trots gulsoten! De brukar ju bli lite slöa av det. Inte dåligt med solsemester innan man hunnit bli en vecka :)
  • narie24

Nu är det 6 dagar sedan Lilleman kom till världen! Vi har varit hemma sedan i måndags med blodprov dagligen pga början till gulsot. Nu ikväll klev han över gränsen på 350 för att sola så han är på sin första solsemester nu:)

Är helt förundrad över hur vaken och pigg han är! Han är också riktigt stark och barnläkaren sa att vi får ha koll på honom så han inte vänder sig på skötbordet eller i sängen redan. Rygg vägrar han sova på utan lägger sig på sidan själv. Så det är tur att vi har babynest

Jättesöt! Tänk att han ler redan :) och så pigg!
  • Vet hur det känns

Åååh så söt! Vilken stark kille! Det där med namn är hemskt svårt... Rätt vad det är så kommer ni på något passande.
  • Summerchild
    noova87 skrev 2017-07-08 19:35:59 följande:

Eh bebisen i magen har ärvt min man sjukdom. Kollade upp med moderkaksprov. 

Oj va? Men bra att det går att bota den.... sorgligt för flickans skull. Hon kommer inte att komma ihåg det. ...om det inte blossar upp igen senare i livet. Vi har ingen cancer i släkten. Jag vet inte så mycket om det å vem som kan drabbas.. så jag blev chockad när du sa att en bebis kan få cancer :( .....kramar till er !
  • noova87
    Summerchild skrev 2017-07-08 22:20:14 följande:
    Oj va? Men bra att det går att bota den.... sorgligt för flickans skull. Hon kommer inte att komma ihåg det. ...om det inte blossar upp igen senare i livet. Vi har ingen cancer i släkten. Jag vet inte så mycket om det å vem som kan drabbas.. så jag blev chockad när du sa att en bebis kan få cancer :( .....kramar till er !
    Barn kan få cancer även bebisar :-/ Vissa bebisar kan ju födas med tumörer. Min släkt har inte heller cancer om inte någon rätt avlägsen. Min mans är vanligare. Ja om hon får det, 10 % får inte så lär hon inte komma ihåg eller rutinbesöken mot slutet lär nog hon nog kunna minnas. Eftersom det är något som går och bota och kunna leva normalt. Visst finns ökad risk men eftersom sjukvården känner till så har de mer koll. 

Kändes det fel och avbryta, känner att det var mer okej om barnet inte har väldigt svåra missbildningar, eller svåra kromosomavvikelser och aldrig kan leva någorlunda normalt liv eller knappt livsdugligt och riskerar väldigt kort liv. Vi haft svårt och få ett syskon upprepade missfall och jag har pcos så hade väl mer eller mindre gett upp och tänkt få mer hjälp av sjukvården när vår situation var bättre.

Men ja jag tycker det är tufft i alla fall och hoppas det går bra trots allt...
  • narie24

Blää ligger här med ont i magen. Har världens magknip och tarmarna är helt koko. Känner mig bajsnödig men det kommer inget. Känner mig samtidigt kissnödig. Tagit en alvedon för att försöka få det att lätta. Känns inget kul alls.

Vet inte om det är ngt jag ätit el om det är ett tecken på att ngt är på gång. Det är ju inga värkar, alltså inget som kommer o går. Utan mer konstant.

Känner mig stressad över att kunna sova då jah sov så dåligt igår och mannen ska jobba imorgon. Det betyder att jag ska hålla ställningarna med barnen imorgon.

• Summerchild
    noova87 skrev 2017-07-08 23:17:23 följande:

Barn kan få cancer även bebisar :-/ Vissa bebisar kan ju födas med tumörer. Min släkt har inte heller cancer om inte någon rätt avlägsen. Min mans är vanligare. Ja om hon får det, 10 % får inte så lär hon inte komma ihåg eller rutinbesöken mot slutet lär nog hon nog kunna minnas. Eftersom det är något som går och bota och kunna leva normalt. Visst finns ökad risk men eftersom sjukvården känner till så har de mer koll. 

Kändes det fel och avbryta, känner att det var mer okej om barnet inte har väldigt svåra missbildningar, eller svåra kromosomavvikelser och aldrig kan leva någorlunda normalt liv eller knappt livsdugligt och riskerar väldigt kort liv. Vi haft svårt och få ett syskon upprepade missfall och jag har pcos så hade väl mer eller mindre gett upp och tänkt få mer hjälp av sjukvården när vår situation var bättre.

Men ja jag tycker det är tufft i alla fall och hoppas det går bra trots allt...

Åh ja ...önskar alla dina lycka och följer så klart din historia....glädjer mig åt alla fina bebisar som fötts ... minskar det jag upplever som jobbigt. Krämpor och jobbiga Tankar ..eftersom... vi närmar oss oxå det dom har fått uppleva. Så spännande och nervös tid. Både gott å ont. :)
  • Summerchild
    narie24 skrev 2017-07-08 23:27:04 följande:

Blää ligger här med ont i magen. Har världens magknip och tarmarna är helt koko. Känner mig bajsnödig men det kommer inget. Känner mig samtidigt kissnödig. Tagit en alvedon för att försöka få det att lätta. Känns inget kul alls.

Vet inte om det är ngt jag ätit el om det är ett tecken på att ngt är på gång. Det är ju inga värkar, alltså inget som kommer o går. Utan mer konstant.

Känner mig stressad över att kunna sova då jah sov så dåligt igår och mannen ska jobba imorgon. Det betyder att jag ska hålla ställningarna med barnen imorgon.

Jag undviker Alvedon... jag vet inte men jag avskyr all medicin...gravid som ogravid. Tar om jag tvingas. Har ju både magkatarr och gallsten... vägrar operation tom. Rädd för att det går åt fanders. Mina tarmar blev bättre av graviditeten. Bajsar lättare då bebis trycker på bra därinne. Men jag tror ditt fall är att huvudet pressar i bäckenet och då känner du dig bajs å kissnödig. Kanske fixerad? Blir som en melon mellan benen. Ta inte Alvedon i onödan bara. :)
  • Noccis

Men så söt! <3 En riktig charmör ser jag Åhh vad jag längtar tills min pojk ligger i mina armar.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny