BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Nu är det 6 dagar sedan Lilleman kom till världen! Vi har varit hemma sedan i måndags med blodprov dagligen pga början till gulsot. Nu ikväll klev han över gränsen på 350 för att sola så han är på sin första solsemester nu:)
Är helt förundrad över hur vaken och pigg han är! Han är också riktigt stark och barnläkaren sa att vi får ha koll på honom så han inte vänder sig på skötbordet eller i sängen redan. Rygg vägrar han sova på utan lägger sig på sidan själv. Så det är tur att vi har babynest
Namnlös är han fortfarande, vi kan inte komma på vad han passar i att heta.
Nu är det 6 dagar sedan Lilleman kom till världen! Vi har varit hemma sedan i måndags med blodprov dagligen pga början till gulsot. Nu ikväll klev han över gränsen på 350 för att sola så han är på sin första solsemester nu:)
Är helt förundrad över hur vaken och pigg han är! Han är också riktigt stark och barnläkaren sa att vi får ha koll på honom så han inte vänder sig på skötbordet eller i sängen redan. Rygg vägrar han sova på utan lägger sig på sidan själv. Så det är tur att vi har babynest
Eh bebisen i magen har ärvt min man sjukdom. Kollade upp med moderkaksprov.
Blää ligger här med ont i magen. Har världens magknip och tarmarna är helt koko. Känner mig bajsnödig men det kommer inget. Känner mig samtidigt kissnödig. Tagit en alvedon för att försöka få det att lätta. Känns inget kul alls.
Vet inte om det är ngt jag ätit el om det är ett tecken på att ngt är på gång. Det är ju inga värkar, alltså inget som kommer o går. Utan mer konstant.
Känner mig stressad över att kunna sova då jah sov så dåligt igår och mannen ska jobba imorgon. Det betyder att jag ska hålla ställningarna med barnen imorgon.
Barn kan få cancer även bebisar :-/ Vissa bebisar kan ju födas med tumörer. Min släkt har inte heller cancer om inte någon rätt avlägsen. Min mans är vanligare. Ja om hon får det, 10 % får inte så lär hon inte komma ihåg eller rutinbesöken mot slutet lär nog hon nog kunna minnas. Eftersom det är något som går och bota och kunna leva normalt. Visst finns ökad risk men eftersom sjukvården känner till så har de mer koll.
Kändes det fel och avbryta, känner att det var mer okej om barnet inte har väldigt svåra missbildningar, eller svåra kromosomavvikelser och aldrig kan leva någorlunda normalt liv eller knappt livsdugligt och riskerar väldigt kort liv. Vi haft svårt och få ett syskon upprepade missfall och jag har pcos så hade väl mer eller mindre gett upp och tänkt få mer hjälp av sjukvården när vår situation var bättre.
Men ja jag tycker det är tufft i alla fall och hoppas det går bra trots allt...
Blää ligger här med ont i magen. Har världens magknip och tarmarna är helt koko. Känner mig bajsnödig men det kommer inget. Känner mig samtidigt kissnödig. Tagit en alvedon för att försöka få det att lätta. Känns inget kul alls.
Vet inte om det är ngt jag ätit el om det är ett tecken på att ngt är på gång. Det är ju inga värkar, alltså inget som kommer o går. Utan mer konstant.
Känner mig stressad över att kunna sova då jah sov så dåligt igår och mannen ska jobba imorgon. Det betyder att jag ska hålla ställningarna med barnen imorgon.