• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Summerchild

Jag har 12 dagar kvar och inte byggt upp skötbordet lr fått in vagn och bilstol i bilen ännu. Inte packat väskan till bb. Känns som att alla är så redo men inte jag. har massa att städa imorgon när grabben åker tillbaka till pappa. :(

• Treansresa
    Summerchild skrev 2017-07-08 17:09:20 följande:

Jag har 12 dagar kvar och inte byggt upp skötbordet lr fått in vagn och bilstol i bilen ännu. Inte packat väskan till bb. Känns som att alla är så redo men inte jag. har massa att städa imorgon när grabben åker tillbaka till pappa. :(

Jag hade inte heller fixat allt och insåg efteråt att det funkade endå:) vi har tagit allt eftersom och har fått upp det viktigaste nu en vecka senare:)

Så stressa inte! Dammråttorna och alla saker finns kvar sedan:) försök njuta av sista tiden:)
  • Joline84

Jag har inte heller skruvat ihop skötbordet eller monterat bilbarnstolen eller packat väskan än. Har inte tvättat bebiskläderna eller köpt blöjor. Har 18 dagar kvar. Imorgon åker mina barn till sin pappa en vecka, så det får bli klart under veckan. Har haft en lång "Att göra lista" och det är lite kvar att pricka av innan bebis kommer. Jag har tagit lite dag för dag. Har inte haft nån stress, men nu börjar jag vilja ha allt klart utifall det startar innan. Känns bara trist att göra allt själv. Pappan var med i monterade vagnen, annars har jag fixat allt själv. Köpt kläder, åkt till Ikea, o köpt allt annat. Känns inte lika motiverade då o fixa.
  • sobrio88

Äsch då.. Packa väskan bara så löser det sig sen :) jag har packat väskan men det finns ingenting i bilen utan det lägger vi in när det är dags att åka. Vi har två bilar nämligen och med oflyt så skulle väskorna och babyskyddet ligga i fel bil vi åker in i, haha ;) spjälsängen fixade jag faktiskt idag men jag hade inte tänkt fixa den förrän vi kommer hem men jag blev så sur på bebis imorse att jag fixade den ihopp om att locka ut honom ;) städa behövs det göras här också men det hinns med det också för inte städar huset sig själv inte ;) då har jag 3 dagar till bf och räknade med att han skulle vara ute vid det här laget ;)
  • narie24

Ja, städa skulle ju vara bra att göra. Drar mig för att dra fram dammsugaren, men kan tänka mig att det dröjer innan man tar tag i sånt efter bebben fötts. Mannen putsade fönster häromdagen.

Tror att vi prickat av punkterna på "fixa-listan". Nu är det ju svårt att inte gå och vänta. Orkar ju inte göra så mkt heller så tiden går rätt långsamt. Men man ska väl njuta av att kunna dega i soffan medan ungarna roar sig själva? Den tiden är snart förbi. Kommer bli en sån omställning för oss att ha en liten att hela tiden fokusera på igen. Många år fram över....

• Summerchild

Ja då var vi fler flodhästar i dammen... lr vad jag ska använda för uttryck :)

Otacksamt med att inte bygga skötbordet då mamma pröjsade det för 1500kr .... :S ....ska jag säga till henne? -den är betald men den bygger sig inte självt! Haha så kan jag stå där som arga snickaren :P

Gubben min lever ut sitt sista ungkarlsliv....vet inte men släpper han lös lite mkt :) han kommer typ hem när han luktar illa och duschar ..byter om sen bye igen....är det min karl lr min son ? Åkte hämta han sen fick jag frågan 3 minuter senare -kan jag få gå ut ikväll? Jag tänkte ge en snyting men jag satt ju å körde så haha...det blev ungefär ja min son men kom hem imorgon...lova. gör min son det? (Man) nejdå.

Är jag riktigt snäll mamma :) ??? LR dålig flickvän? Lol

Ta allt på skoj. Jag klagar inte. Jag är nöjd som jag har det. Älskar mina pojkar. :)

• noova87

Kanske lite för färdiga i tid och upptäcker fler saker i alla fall. Kläderna är tvättade mest lite extrakläder som ej är tvättade hade tagit de förra gången får bli i morgon eftersom jag inte hittade dem. Skötbord, spjälsäng är på plats och bäddad. Babyskyddet är i sin originalkartong, plockas upp senare. Har ingen egen bil. Typ det mesta saker är redan inhandlade. Var något mer till skötväskan och förvara kläder i. Fast det är säkert mer som man kommer på saknas. Förhoppningsvis inget stort :-/ imorgon två veckor kvar till bf. 

Hon har ju tyvärr ärvt sin pappas gen och 90 % risk för behandlingsbart cancer. Hon kommer ju bli frisk men vi känner att bättre och fixat det mesta när det väl i så fall dyker upp, det troligaste inom det närmsta året. Så har kläder upp till strl 74 för att förhoppningsvis inte behöva jaga i större strl än så de närmsta månaderna i varje fall. 

• Treansresa

Nu är det 6 dagar sedan Lilleman kom till världen! Vi har varit hemma sedan i måndags med blodprov dagligen pga början till gulsot. Nu ikväll klev han över gränsen på 350 för att sola så han är på sin första solsemester nu:)

Är helt förundrad över hur vaken och pigg han är! Han är också riktigt stark och barnläkaren sa att vi får ha koll på honom så han inte vänder sig på skötbordet eller i sängen redan. Rygg vägrar han sova på utan lägger sig på sidan själv. Så det är tur att vi har babynest

Namnlös är han fortfarande, vi kan inte komma på vad han passar i att heta.

• Summerchild
    Treansresa skrev 2017-07-08 19:17:20 följande:

Nu är det 6 dagar sedan Lilleman kom till världen! Vi har varit hemma sedan i måndags med blodprov dagligen pga början till gulsot. Nu ikväll klev han över gränsen på 350 för att sola så han är på sin första solsemester nu:)

Är helt förundrad över hur vaken och pigg han är! Han är också riktigt stark och barnläkaren sa att vi får ha koll på honom så han inte vänder sig på skötbordet eller i sängen redan. Rygg vägrar han sova på utan lägger sig på sidan själv. Så det är tur att vi har babynest

Namnlös är han fortfarande, vi kan inte komma på vad han passar i att heta.

6 dagar och skrattar å är en smart kiddo redan... va häftigt! Han kommer bli ett flirt proffs :) goooo
  • Summerchild
    noova87 skrev 2017-07-08 19:05:22 följande:

Kanske lite för färdiga i tid och upptäcker fler saker i alla fall. Kläderna är tvättade mest lite extrakläder som ej är tvättade hade tagit de förra gången får bli i morgon eftersom jag inte hittade dem. Skötbord, spjälsäng är på plats och bäddad. Babyskyddet är i sin originalkartong, plockas upp senare. Har ingen egen bil. Typ det mesta saker är redan inhandlade. Var något mer till skötväskan och förvara kläder i. Fast det är säkert mer som man kommer på saknas. Förhoppningsvis inget stort :-/ imorgon två veckor kvar till bf. 

Hon har ju tyvärr ärvt sin pappas gen och 90 % risk för behandlingsbart cancer. Hon kommer ju bli frisk men vi känner att bättre och fixat det mesta när det väl i så fall dyker upp, det troligaste inom det närmsta året. Så har kläder upp till strl 74 för att förhoppningsvis inte behöva jaga i större strl än så de närmsta månaderna i varje fall. 

Men oj ....vem ärvt ? Mamma din lr?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny