• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Haiduchi
    Summerchild skrev 2017-07-09 11:12:05 följande:

Oj så pass 41+0 då fattar jag varför du vill så mkt.... men känns det som att bebbe är stor då? Kanske svårt att känna det... 50 köper jag inte mer...lärde mig från 1a barnet....hon tog stl 56 på en gång och 2 veckor efter 62 ....var 54 lång vid födelse. Samma den 2a fast bara 52 lång fick hon ju 56.... 50 är inte det upp till 50 cm bebis? Tror det

Dottern var 50 lång och 3,5. Hade stl 50 minst en månad till henne, de kan variera i stl beroende på märke med så tror/hoppas vi kan använda en del av 50 kläderna. Iaf de man verkligen vill ha på henne :)

Tack alla, jag kämpar på. Ännu lugnt på värkfronten
  • Bimbim79

Storl på kläderna oroar jag mig inte över än! Maken vägde 2000g när han föddes, hans bror 2500g. Mina barn 1935g, 3600, 3750g, längd på mina va 40cm, 51 cm, 49 cm. Jag va 49 cm och vägde 3140g så vi är inga stora personer iaf inte i början :)
    Har bara enstaka plagg i 50 sen massa 50/56. Hittat massa mellanstorlekar med 54, 60, osv.
    Här händer fortfarande ingenting, ska ut å klippa gräset alla kanterna så får vi se om de har nån effekt :)

• GrönaDruvan

Min lilla Olle har haft storlek 44 och 50 än sålänge. Han är 3 veckor imon.
    Många 50 är fortfarande pösiga på honom.
    Vi vägde honom förut i en skål på köksvågen, haha...verkar som om han nu väger runt 3300 ungefär, men imon får vi svaret då vi ska till BVC igen.
    Känns som han gått upp en del sen sist, och jag hoppas också det, eftersom han gått upp så lite förra gången och har jag tur slipper jag isåfall börja med ersättning.
    Känns iaf som han växt i skinnet lite nu..syns på hans små lår!

• LeyasMamma
    GrönaDruvan skrev 2017-07-09 14:56:24 följande:

Vi vägde honom förut i en skål på köksvågen, haha...verkar som om han nu väger runt 3300 ungefär, men imon får vi svaret då vi ska till BVC igen.

Känns som han gått upp en del sen sist, och jag hoppas också det, eftersom han gått upp så lite förra gången och har jag tur slipper jag isåfall börja med ersättning.

Sicken liten plutt :) när min stora tjej va nyfödd så satt 56 precis på henne :D men hon va lång, 53,5 och vägde 3900... undra om denna lilla kommer drunkna i 56?

Va tror ni, kan ett städ få igång de hela? Värt ett försök! Om inte annat så är ju huset städat tills lillan kommer så slipper man tänka på det de första när man kommer hem :D
  • Bimbim79
    GrönaDruvan skrev 2017-07-09 14:56:24 följande:

Lilla plutten men han lägger på sig iaf! Min stora tjej va 40 cm o vägde 1935 när hon föddes i v 38. Låren va som min tumme, storl 56 hade hon hur länge som helst. Storl 68-74 när hon började dagis vid 13 månader! Svårt att hitta gå omkring å leka plagg i de storlekarna. Overaller mm. Hon va dessutom blöjtorr när hon hade storl 80, vilket ställde till det en del! Hon är fortfarande nätt men ganska lång, väger nu 13,5 år ca 43 kg så samma kurva som jag från ca 3 års ålder! :)
  • GrönaDruvan
    LeyasMamma skrev 2017-07-09 15:49:16 följande:
    Sicken liten plutt :) när min stora tjej va nyfödd så satt 56 precis på henne :D men hon va lång, 53,5 och vägde 3900... undra om denna lilla kommer drunkna i 56?

Va tror ni, kan ett städ få igång de hela? Värt ett försök! Om inte annat så är ju huset städat tills lillan kommer så slipper man tänka på det de första när man kommer hem :D
    Jo, han är nog rätt liten, men jag tycker han känns stor mot när han föddes, haha

Passa på att städa! Skönt att ha det städat och har du tur startar det!
  • GrönaDruvan
    Bimbim79 skrev 2017-07-09 16:17:43 följande:
    Lilla plutten men han lägger på sig iaf! Min stora tjej va 40 cm o vägde 1935 när hon föddes i v 38. Låren va som min tumme, storl 56 hade hon hur länge som helst. Storl 68-74 när hon började dagis vid 13 månader! Svårt att hitta gå omkring å leka plagg i de storlekarna. Overaller mm. Hon va dessutom blöjtorr när hon hade storl 80, vilket ställde till det en del! Hon är fortfarande nätt men ganska lång, väger nu 13,5 år ca 43 kg så samma kurva som jag från ca 3 års ålder! :)
    Men oj så liten hon var! Varför va hon så liten? Kan förstå om hennes lår va som din tumme då, för Olles lår kändes inte mycket större i början heller, även om de var större såklart. De ser nästan ut som små fågelungar när de inte växt i skinnet, hihi
    Olle har så jätte tunna armar också, så gulligt.
  • LeyasMamma
    GrönaDruvan skrev 2017-07-09 16:30:59 följande:

Jo, han är nog rätt liten, men jag tycker han känns stor mot när han föddes, haha

Passa på att städa! Skönt att ha det städat och har du tur startar det!

Ja de kan jag förstå att du tycker, han går ju åt rätt håll :) man glömmer snabbt att de varit så små :)

Nu är huset så gott som klart, bara lite kvar men man förtjänar en liten paus i allt svettandes :D kan ju alltid hoppas att de tar lite fart sen när man lugnat ner sig lite :)
  • KaffeOchHybris

Håller tummarna för att det startar snart för er som väntar. :) 

Nu är vår tjej 12 dagar gammal. Hon har lite dålig viktuppgång, så jag pumpar mjölk och tillmatar med ersättning för att kunna se hur mycket hon äter. Hon går visserligen upp i vikt, men BVC hade förväntat sig en snabbare viktuppgång eller nått sånt. Men vår nuvarande barnmorska var inte så orolig och menade på att det kanske är för att hon föddes tyngre än genomsnittet som gör att hon lägger på sig långsammare nu. 

Ville posta en bild, men av någon anledning blir den upp och ner?

• LeyasMamma
    KaffeOchHybris skrev 2017-07-09 17:04:42 följande:

Håller tummarna för att det startar snart för er som väntar. :) 

Nu är vår tjej 12 dagar gammal. Hon har lite dålig viktuppgång, så jag pumpar mjölk och tillmatar med ersättning för att kunna se hur mycket hon äter. Hon går visserligen upp i vikt, men BVC hade förväntat sig en snabbare viktuppgång eller nått sånt. Men vår nuvarande barnmorska var inte så orolig och menade på att det kanske är för att hon föddes tyngre än genomsnittet som gör att hon lägger på sig långsammare nu. 

Ville posta en bild, men av någon anledning blir den upp och ner?

Sötfia :) så länge hon går upp så borde det väl vara okej?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny