BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Oj så pass 41+0 då fattar jag varför du vill så mkt.... men känns det som att bebbe är stor då? Kanske svårt att känna det... 50 köper jag inte mer...lärde mig från 1a barnet....hon tog stl 56 på en gång och 2 veckor efter 62 ....var 54 lång vid födelse. Samma den 2a fast bara 52 lång fick hon ju 56.... 50 är inte det upp till 50 cm bebis? Tror det
Storl på kläderna oroar jag mig inte över än! Maken vägde 2000g när han föddes, hans bror 2500g. Mina barn 1935g, 3600, 3750g, längd på mina va 40cm, 51 cm, 49 cm. Jag va 49 cm och vägde 3140g så vi är inga stora personer iaf inte i början :)
Har bara enstaka plagg i 50 sen massa 50/56. Hittat massa mellanstorlekar med 54, 60, osv.
Här händer fortfarande ingenting, ska ut å klippa gräset alla kanterna så får vi se om de har nån effekt :)
Min lilla Olle har haft storlek 44 och 50 än sålänge. Han är 3 veckor imon.
Många 50 är fortfarande pösiga på honom.
Vi vägde honom förut i en skål på köksvågen, haha...verkar som om han nu väger runt 3300 ungefär, men imon får vi svaret då vi ska till BVC igen.
Känns som han gått upp en del sen sist, och jag hoppas också det, eftersom han gått upp så lite förra gången och har jag tur slipper jag isåfall börja med ersättning.
Känns iaf som han växt i skinnet lite nu..syns på hans små lår!
Vi vägde honom förut i en skål på köksvågen, haha...verkar som om han nu väger runt 3300 ungefär, men imon får vi svaret då vi ska till BVC igen.
Känns som han gått upp en del sen sist, och jag hoppas också det, eftersom han gått upp så lite förra gången och har jag tur slipper jag isåfall börja med ersättning.
Jo, han är nog rätt liten, men jag tycker han känns stor mot när han föddes, haha
Passa på att städa! Skönt att ha det städat och har du tur startar det!
Håller tummarna för att det startar snart för er som väntar. :)
Nu är vår tjej 12 dagar gammal. Hon har lite dålig viktuppgång, så jag pumpar mjölk och tillmatar med ersättning för att kunna se hur mycket hon äter. Hon går visserligen upp i vikt, men BVC hade förväntat sig en snabbare viktuppgång eller nått sånt. Men vår nuvarande barnmorska var inte så orolig och menade på att det kanske är för att hon föddes tyngre än genomsnittet som gör att hon lägger på sig långsammare nu.
Ville posta en bild, men av någon anledning blir den upp och ner?
Håller tummarna för att det startar snart för er som väntar. :)
Nu är vår tjej 12 dagar gammal. Hon har lite dålig viktuppgång, så jag pumpar mjölk och tillmatar med ersättning för att kunna se hur mycket hon äter. Hon går visserligen upp i vikt, men BVC hade förväntat sig en snabbare viktuppgång eller nått sånt. Men vår nuvarande barnmorska var inte så orolig och menade på att det kanske är för att hon föddes tyngre än genomsnittet som gör att hon lägger på sig långsammare nu.
Ville posta en bild, men av någon anledning blir den upp och ner?