• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Summerchild
    Sosozo skrev 2017-07-10 06:20:15 följande:

Hej tjejerj! Jag försvann i bebisbubblan lite. Tack för alla grattis

Här skrivs det! 425 nya inlägg sedan jag kikade sist. Verkar som det kommit ett par till bebisar! Hur mår ni? Kämpar med sist veckorna?

Ja här blir det igångsättning om 10 dagar. Så jag vet ju iaf nånting. Men har känslan av att tillståndet är ganska allvarligt om risk för att jag får havandeskapsförgiftning innan. Haft ont i huvet vid läggdags. Snurrig och supersvullen överallt. Michelin gubbe. Högre undertryck. 7kg vikuppgång på 2-3 veckor. Diabetiker. Med smygande lågt (2.2mmol) socker eftersom jag är yr märker jag inget. (Riskerar kanske nåt farligt att hända.) Så allt talar om för att det är på väg att bli havandeskapsförgiftning igen en 2a gång. Vilar nu bara. Torsdag ska jag till smvc men vet inte om jag ska vänta 3 dagar eller ringa direkt. Jag drar mig för att vara fånig och klaga. Det är ju bara 3 dagar.
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-07-10 10:18:59 följande:
    Ja här blir det igångsättning om 10 dagar. Så jag vet ju iaf nånting. Men har känslan av att tillståndet är ganska allvarligt om risk för att jag får havandeskapsförgiftning innan. Haft ont i huvet vid läggdags. Snurrig och supersvullen överallt. Michelin gubbe. Högre undertryck. 7kg vikuppgång på 2-3 veckor. Diabetiker. Med smygande lågt (2.2mmol) socker eftersom jag är yr märker jag inget. (Riskerar kanske nåt farligt att hända.) Så allt talar om för att det är på väg att bli havandeskapsförgiftning igen en 2a gång. Vilar nu bara. Torsdag ska jag till smvc men vet inte om jag ska vänta 3 dagar eller ringa direkt. Jag drar mig för att vara fånig och klaga. Det är ju bara 3 dagar.
    Jag tycker du ska ringa, havandeskaps är inte fånigt. Bättre ringa en gång för mycket än en för lite!
  • Summerchild
    acinnaleh skrev 2017-07-10 11:00:08 följande:

Jag tycker att du ska ringa. Havandeskapsflrgiftninh, om det är det, är inte fånigt.

Ska jag ringa förlossningen..smvc...lr bara 1177?
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-10 10:18:59 följande:

Så skönt att du fått datum och att det bara är 10 dagar kvar!! Fantastiskt!! Se till att vila ordentligt nu. Blir du orolig för havandeskapsförgiftning så tycker jag att du ska ringa barnmorskan och prata med henne.
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2017-07-10 11:14:42 följande:

Ska jag ringa förlossningen..smvc...lr bara 1177?

Smvc om dom har telefobtider idag annars hade jag ringt förlossningen
  • Vet hur det känns
    Treansresa skrev 2017-07-10 11:42:51 följande:

Smvc om dom har telefobtider idag annars hade jag ringt förlossningen

Håller med!
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-07-10 11:51:47 följande:

Håller med!

Ja ringde smvc... 15.30 fick jag tid att prata med en sköterska... vi får väl höra vad som sägs
  • Haiduchi
    Summerchild skrev 2017-07-10 12:01:25 följande:

Ja ringde smvc... 15.30 fick jag tid att prata med en sköterska... vi får väl höra vad som sägs

Vad skönt! Bättre en runda för mycket än för lite
  • Meowt

Sitter på lasarettet hos min mans mamma som är döende i cancer. Det kan vara dagar eller timmar kvar men som det ser ut så är det inte långt kvar. Nu sover hon.
    Vi har bebisen med oss och han är en vecka gammal nu men hade egentligen BF 21/7 och blev oplanerat igångsatt förra veckan.

Det känns fint att hon fått träffa honom innan hon försvinner, hon ville så gärna ha barnbarn. Men det smärtar att hon inte får se honom växa upp. Förbaskade cancer.

• Summerchild
    Meowt skrev 2017-07-10 12:21:43 följande:

Sitter på lasarettet hos min mans mamma som är döende i cancer. Det kan vara dagar eller timmar kvar men som det ser ut så är det inte långt kvar. Nu sover hon.

Vi har bebisen med oss och han är en vecka gammal nu men hade egentligen BF 21/7 och blev oplanerat igångsatt förra veckan.

Det känns fint att hon fått träffa honom innan hon försvinner, hon ville så gärna ha barnbarn. Men det smärtar att hon inte får se honom växa upp. Förbaskade cancer.

Oj jag har ingen erfarenhet av cancer i släkten. Men döden är så oförutsägbar. Jag hade en mardröm att min mamma dog och jag tröstade min bror. När jag vaknade ringde min mamma å sa att han var död med samma namn som min bror. Så jag trodde att det var min bror hon pratade om. Nej det var det inte. Men tragiskt. Cancer en ung man på hennes jobb. :( så jag var nära känslan att förlora en anhörig./ kram på dig!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny