BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Ja var just det där med att dom gick upp rätt dåligt i vikt... planade kurvorna :( jag gjorde så gott jag kunde... då fick jag höra att antingen ville jag inte mata mitt barn lr så var mjölken för tunn enligt bm
Jag får komma in imorgon till smvc istället för torsdag ... mitt tryck i torsdags var 128/87 och äggvita dock +0
Men trots allt bara massa dåliga symtom. Undertryck på 87 är väl inte så farligt tror jag. Hon på spessen tyckte inte det.
Jag var till min VC 3ggr förra veckan för mitt blodtryck, undertrycket ligger konstant just nu över 90 :( så min BM kopplade in Smvc.. dom skulle ha ringt i fredags efter senaste kollen på VC. Jag ringde idag, fick prata med någon rejäl surtant som sa att dom har mycket att göra (vilket jag förstår), jag förklarade att dom skulle ha ringt i fredags men gjorde inte det och att jag är orolig... Hon skulle be någon ringa när det passade meen ingen har ringt ännu.. Har en blodtrycksmaskin hemma så jag har kollat varje dag.. Jag har huvudvärk, sväller.. Har en vecka kvar till BF idag och börjar bli rejält orolig :( Sen är det 10mil till närmaste smvc och min BM är borta tills på onsdag, så det gör ju inte min oro mindre :(
Sök på Amningshjälpen på fb. De har en super bra sida där.
För det bm säger är inte sant.
Har förstått det som att den första är tunnast, sen kommer den tjocka mjölken efter barnet ätit ett tag.
Men läs, fråga på deras sida. Finns bra hjälpmammor mm. Tyvärr har inte alltid ens BVC eller bm så bra koll ang amning.
Jag var till min VC 3ggr förra veckan för mitt blodtryck, undertrycket ligger konstant just nu över 90 :( så min BM kopplade in Smvc.. dom skulle ha ringt i fredags efter senaste kollen på VC. Jag ringde idag, fick prata med någon rejäl surtant som sa att dom har mycket att göra (vilket jag förstår), jag förklarade att dom skulle ha ringt i fredags men gjorde inte det och att jag är orolig... Hon skulle be någon ringa när det passade meen ingen har ringt ännu.. Har en blodtrycksmaskin hemma så jag har kollat varje dag.. Jag har huvudvärk, sväller.. Har en vecka kvar till BF idag och börjar bli rejält orolig :( Sen är det 10mil till närmaste smvc och min BM är borta tills på onsdag, så det gör ju inte min oro mindre :(
Sitter på lasarettet hos min mans mamma som är döende i cancer. Det kan vara dagar eller timmar kvar men som det ser ut så är det inte långt kvar. Nu sover hon.
Vi har bebisen med oss och han är en vecka gammal nu men hade egentligen BF 21/7 och blev oplanerat igångsatt förra veckan.
Det känns fint att hon fått träffa honom innan hon försvinner, hon ville så gärna ha barnbarn. Men det smärtar att hon inte får se honom växa upp. Förbaskade cancer.
Har två morgnar nu vaknat och mina fingrar varit stela, gjort ont att böja dom.
Googlade och verkar som det är karpeltunnelsyndrom. Men klart man ska få det med nu på slutspurten.
På onsdag när jag träffar min bm ska jag be henne ringa till alla förlossningar i Skåne län och där det snabbast finns tid för igångsättning, den tar jag! Hoppas man kan göra så. Jag pallar inte! Bf+9 Woop...... Woop......
Har två morgnar nu vaknat och mina fingrar varit stela, gjort ont att böja dom.
Googlade och verkar som det är karpeltunnelsyndrom. Men klart man ska få det med nu på slutspurten.
På onsdag när jag träffar min bm ska jag be henne ringa till alla förlossningar i Skåne län och där det snabbast finns tid för igångsättning, den tar jag! Hoppas man kan göra så. Jag pallar inte! Bf+9 Woop...... Woop......
Är det tummen, pekfingret och långfingret? Då är det garanterat lite början till karpaltunnel, det är för att man samlar lite vätska. Hoppas det finns någon ledig tid om det inte kommit igång innan, vilket vi självklart hoppas på! Hade du fått göra några hinnsvepningar?
Ja precis, pekfingret och långfingret, på båda händerna. Igår kändes det bara på morgonen. Idag har det känts hela dagen men värst på morgonen.
Gjorde två hinnsvepningar förra veckan, onsdag/fredag. Slemproppen kom efter hinnsvepningen på fredagen. Men ändå ingen bebis!
Hoppas med det finns tid snabbt! Eller att jag föder inom 24 timmar typ. Har alltid ont nånstans, av olika anledningar.....
Du har med passerat bf va?