BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Håller tummarna för att det startar snart för er som väntar. :)
Nu är vår tjej 12 dagar gammal. Hon har lite dålig viktuppgång, så jag pumpar mjölk och tillmatar med ersättning för att kunna se hur mycket hon äter. Hon går visserligen upp i vikt, men BVC hade förväntat sig en snabbare viktuppgång eller nått sånt. Men vår nuvarande barnmorska var inte så orolig och menade på att det kanske är för att hon föddes tyngre än genomsnittet som gör att hon lägger på sig långsammare nu.
Ville posta en bild, men av någon anledning blir den upp och ner?
Nu är det 6 dagar sedan Lilleman kom till världen! Vi har varit hemma sedan i måndags med blodprov dagligen pga början till gulsot. Nu ikväll klev han över gränsen på 350 för att sola så han är på sin första solsemester nu:)
Är helt förundrad över hur vaken och pigg han är! Han är också riktigt stark och barnläkaren sa att vi får ha koll på honom så han inte vänder sig på skötbordet eller i sängen redan. Rygg vägrar han sova på utan lägger sig på sidan själv. Så det är tur att vi har babynest
Namnlös är han fortfarande, vi kan inte komma på vad han passar i att heta.
Sicken liten plutt :) när min stora tjej va nyfödd så satt 56 precis på henne :D men hon va lång, 53,5 och vägde 3900... undra om denna lilla kommer drunkna i 56?
Va tror ni, kan ett städ få igång de hela? Värt ett försök! Om inte annat så är ju huset städat tills lillan kommer så slipper man tänka på det de första när man kommer hem :D
Hoppas städa funkar för dig!
Jag provade idag att klippa gräset med vår åkgräsklippare och gräsmattan är rätt så ojämn. Skumpat rundor i ca 45 minuter, haha !
Nu har jag provat att vila ute henne, nu kör jag på plågas ut. Men än så länge lugnt. 8 dagar över !!!! Ah!!!!!
Men skönt att ha det städat och fint tills bebisen kommer, nu får ni inte stöka ner, hihi
Levde i ett destruktivt förhållande med mycket stress psykisk fysisk misshandel som resulterade i 3 stress infarkter på moderkakan, vilket gjorde att näringen tog slut! Allt fungerade å hon fick så hon klarade sig men inget överflöd. Slutade växa i v 31-32 ca. Men pigg och fullt klar bara väldigt väldigt liten när hon kom :)
Jag upplever oxå att stl 50 inte alltid är 50 och så vidare .... vet inte hur många kläder jag får sortera där storlekarna är större alternativ mindre .... ville bara säga det oxå :)
Ja skumpandet borde ju ha hjälpt :) vila ut dom funkar inte de heller, när vi knäckt koden så får vi berätta för varandra då :D tycker så synd om dig! Vet att varje dag över känns som en vecka!
Haha, ja antingen får vi hålla oss på allerten och inte stöka ner eller så får hon komma nu när vi ansträngt oss så för hennes skull ;)