BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Tack <3
Fick min dubbla kl. 19 och då började det rejält för min del, var dock hanterbart fram till ca.20.30... kanske blir nåt liknande för dig tidsmässigt! Heja heja!
Så tråkigt när det blir så :(
Hon gick bort i morse, så nu har hon det iallafall bra.
Jag blir tokig snart... Började få värkar imorse, regelbundet på en gång. Har haft 6 minuter mellan värkarna fram tills för ca 3-4 timmar sen. Då blev det helt plötsligt 7 minuter mellan värkarna fast dom gör ondare nu än vad dom har gjort under dagen. Trots tens och alvedon. Hur länge kan det hålla på så här?
Jag blir tokig snart... Började få värkar imorse, regelbundet på en gång. Har haft 6 minuter mellan värkarna fram tills för ca 3-4 timmar sen. Då blev det helt plötsligt 7 minuter mellan värkarna fast dom gör ondare nu än vad dom har gjort under dagen. Trots tens och alvedon. Hur länge kan det hålla på så här?
Nej andra.. Men första drog igång med att vattnet gick (hade bara lite molvärk under dagen innan) och så började värkarna en halvtimme efter vattenavgång. Var då redan på väg till sjukhuset för kontroll av vattnet och när jag kom in var jag såpass öppen att jag fick stanna kvar så jag hade aldrig någon koll på värkarna egentligen. Jag börjar faktiskt överväga att ringa in och fråga om jag får komma in på kontroll och se om det händer något överhuvudtaget :)Jag börjar faktiskt överväga att ringa in så jag får komma på kontroll och kanske få en sovdos om det inte har hänt något. Annars är man väl helt slut när det väl är dags ;)
Jag hade i alla fall kontaktat förlossningen och rådfrågat vad dom tror. Är man andragångsföderska så kan det ju gå ganska fort trots att du inte har så täta värkar än. Det kan ju ändå hinna hända mycket med tappen. Min mamma berättade att hon inte kände speciellt mycket och öppnade sig "tyst" fram tills dess att krystvärkarna började. Så lika bra att höra med dom. Hade det varit första hade jag nog vågat avvakta lite mer :)
Jag hade i alla fall kontaktat förlossningen och rådfrågat vad dom tror. Är man andragångsföderska så kan det ju gå ganska fort trots att du inte har så täta värkar än. Det kan ju ändå hinna hända mycket med tappen. Min mamma berättade att hon inte kände speciellt mycket och öppnade sig "tyst" fram tills dess att krystvärkarna började. Så lika bra att höra med dom. Hade det varit första hade jag nog vågat avvakta lite mer :)
När jag väl kom in med yngsta, då va det öppet 6 cm men då gjorde det ONT. Men fram till dess va de rätt lugnt! Men bättre åka in å kolla iaf. Vi har ju inte jätte långt men det kändes som 100 mil när varje liten sten eller streck på vägen skar som knivar i magen! Å han vågade ju inte köra lugnt in heller ;)