• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • GrönaDruvan
    Treansresa skrev 2017-07-11 20:04:26 följande:
    Behövde du dropp?:)
    Nä, fick ballong först och sedan shottar...
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-07-11 21:54:26 följande:

Nä, fick ballong först och sedan shottar...

Okej:) häftigt att shottarna fick igång det så:)
  • LeyasMamma
    sobrio88 skrev 2017-07-11 21:52:43 följande:

Ja min yngsta bror föddes på badrumsgolvet så jag vet vad fort det kan gå ;) så ringer in om en liten stund :)

Oj så! Ja då gick de fort! Ja de tycker jag du gör rätt i! Hoppas på en liten bebis inatt!
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2017-07-11 21:58:10 följande:

Okej:) häftigt att shottarna fick igång det så:)

Så många som skriver nu på kvällen... men vad är ballong och shottar....kanske får googla för att få svar :S
  • Summerchild

cytotec används både vid aborter och för att sätta igång förlossningen.

Det är som sagt inte godkänt för igångsättning men vissa sjukhus använder det ändå. (Googlat.)

Är det sant? Då vill inte jag ha denna shot ju :(

Då räcker det med prostaglandin behandling för mig !!

• Bimbim79
    sobrio88 skrev 2017-07-11 21:53:45 följande:
    Ja smärtan börjar ju bli värre så ska nog ta och ringa in om en stund så jag kan få komma på kontroll iaf :)
    Ja det brukar ju vara ett ganska säkert tecken på att det inte är falsklarm när det ökar!
  • LeyasMamma
    Summerchild skrev 2017-07-11 22:36:42 följande:

Det är som sagt inte godkänt för igångsättning men vissa sjukhus använder det ändå. (Googlat.)

Cytotec är egentligen en magsårsmedicin, men många sjukhus använder den som abortmedel eller för att få igång en förlossning eftersom det är en så vanlig biverkning på cytotecen. Enligt mig en hemsk medicin som inte borde få användas i detta sammanhang då den kan ha andra hemska biverkningar, men den är billig. Därför sjukhusen använder den. Jag blev mer eller mindre tvingad av 4 läkare när jag fick mitt sena missfall att ta den där hemska medicinen. Hade hellre velat få "riktig" medicin som är avsedd för endamålet.
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-11 22:36:42 följande:

Tror droppet med värlstimulerande.. ta hål på hinnor osv är bättre än cytoteck.. om jag hade fått välja igång sättning
  • Summerchild
    LeyasMamma skrev 2017-07-11 22:45:35 följande:

Cytotec är egentligen en magsårsmedicin, men många sjukhus använder den som abortmedel eller för att få igång en förlossning eftersom det är en så vanlig biverkning på cytotecen. Enligt mig en hemsk medicin som inte borde få användas i detta sammanhang då den kan ha andra hemska biverkningar, men den är billig. Därför sjukhusen använder den. Jag blev mer eller mindre tvingad av 4 läkare när jag fick mitt sena missfall att ta den där hemska medicinen. Hade hellre velat få "riktig" medicin som är avsedd för endamålet.

Men är det shots som vissa tar här på tråden? LR är shots nånting annat? Ballongen vad är det då?

Verkar vara nåt nytt som inte jag lyckas googla
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-07-11 22:50:17 följande:

Tror droppet med värlstimulerande.. ta hål på hinnor osv är bättre än cytoteck.. om jag hade fått välja igång sättning

Ja jo funkade ju för mig med dropp å ta hinnor. Vet inte vad som erbjuds idag.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny