• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Any80
    GrönaDruvan skrev 2017-07-12 11:22:21 följande:

Det vet jag min bm sa till mig när vi kom in på måndagen....

-senast torsdag har ni bebis..

Kan ju tyvärr ta tid, speciellt om det är första barnet. Är det ditt första?

Det är vårt tredje barnet
  • K g
    Malimari skrev 2017-07-12 09:26:24 följande:

Läs här istället för att googla runt bland skräckhistorier. Kortfattad och bra information som är korrekt.

www.1177.se/Vastra-Gotaland/Tema/Gravid/Forlossning/Under-forlossningen/Att-satta-igang-en-forlossning/

Jättebra info men det står ingenting om Cytotec som ju är det som diskuteras här. Många har väldigt dåliga erfarenheter av det och jag uppskattar verkligen att bli upplyst om det så att jag kan göra ett informerat val om det blir tal om igångsättning med Cytotec. Ibland är Googling väldigt nyttigt om man använder källkritik på ett sunt sätt.
  • K g
    Haiduchi skrev 2017-07-12 09:00:18 följande:

Ska snart in på förhoppningsvis min sista mvc tid.

Ska gnälla extremt på hur jobbigt det är nu så hon verkligen ligger på att fixa igångsättningstid till mig.

Bra fogarna är extra ömma idag så jag ser riktigt ömklig ut... plus allt annat.

Bf +11 idag. Woop..... woop......

Nu lär du ju få en tid inom några dagar. Bara spurten kvar nu, kämpa på! Jag blev själv igångsatt bf+16 min förra graviditet så jag vet att det kan vara rätt tungt. För mig var det moget redan så de kunde ta hål på hinnorna och därefter tog det bara fem timmar innan han var född. Det var en jättebra förlossning, hoppas du får en lika bra :)
  • GrönaDruvan
    Any80 skrev 2017-07-12 11:52:02 följande:
    Det är vårt tredje barnet
    Ok! Hoppas det funkar bättre idag då! Håller tummarna!
  • narie24

Oj oj jag o mannen körde en färdknäpp för några timmar sen och ganska snabbt fick jag onda sammandragningar. Nu sitter jag i bilen medan barnen leker i en parklek bredvid och andas igenom värkar. Vet inte om det kommer lätta elller om det verkligen är på gång. De är inte så långa men hat haft 4 st onda nu på 30 minuter.

• LeyasMamma
    narie24 skrev 2017-07-12 13:08:32 följande:

Oj oj jag o mannen körde en färdknäpp för några timmar sen och ganska snabbt fick jag onda sammandragningar. Nu sitter jag i bilen medan barnen leker i en parklek bredvid och andas igenom värkar. Vet inte om det kommer lätta elller om det verkligen är på gång. De är inte så långa men hat haft 4 st onda nu på 30 minuter.

Åh! Hoppas på inte ett falsklarm nu då! :) här verkar ingen färdknäppen ha någon funktion alls, min tapp och unge har helt klart gått ihop och gjort en kupp mot mig :D blir inte förvånad om det hoppar igång på fredag bara för min stora tjej fyller år då :D
  • Treansresa
    K g skrev 2017-07-12 11:57:26 följande:

Jättebra info men det står ingenting om Cytotec som ju är det som diskuteras här. Många har väldigt dåliga erfarenheter av det och jag uppskattar verkligen att bli upplyst om det så att jag kan göra ett informerat val om det blir tal om igångsättning med Cytotec. Ibland är Googling väldigt nyttigt om man använder källkritik på ett sunt sätt.

Bra formulerat:)
  • narie24
    LeyasMamma skrev 2017-07-12 13:13:35 följande:

Åh! Hoppas på inte ett falsklarm nu då! :) här verkar ingen färdknäppen ha någon funktion alls, min tapp och unge har helt klart gått ihop och gjort en kupp mot mig :D blir inte förvånad om det hoppar igång på fredag bara för min stora tjej fyller år då :D

När hade du bf nu igen?

Tror det håller på och lättar dessvärre. Under sista timmen nu kom värkarna med 4-5 min emellan och ca 1 min långa. Men nu var det glesare....
  • Any80
    GrönaDruvan skrev 2017-07-12 12:18:02 följande:

Ok! Hoppas det funkar bättre idag då! Håller tummarna!

Vattnet har gått 4 värkar på 10 min
  • LeyasMamma
    narie24 skrev 2017-07-12 14:00:36 följande:

När hade du bf nu igen?

Tror det håller på och lättar dessvärre. Under sista timmen nu kom värkarna med 4-5 min emellan och ca 1 min långa. Men nu var det glesare....

I lördags enligt rul, men imorn enligt mens, så här är de övertid nu :D

Åh nej, hoppas det är kroppen som återhämtar sig lite bara :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny