BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Spännande! Jag fick ju två shots och sedan en dubbel shots innan de tog vattnet. Efter det tog det bara 40 min så var Olle ute!
Spännande! Var detta planerat sen länge?
Shottarna gjorde bara så jag fick Sammandragningar, så efter 2 shottar pausade dom för mig. Sedan tog dom vattnet istället och då tog det 4,5 timme:) hoppas du får nå liknande:)
Vecka 37+5, så två veckor till bf imorgon. Var hos bm idag som var säker på att bebis fixerat sig (vilket den gör mer sällan för omföderskor) pga att sf-måttet gått ner ytterligare. Däremot kände hon nåt väldigt ruckbart och blev "orolig" att bebisen tagit sig loss igen från ruckbart läge. Så jag fick faktiskt göra ultraljud. Visade att bebisen ligger så himla långt ner att det bara var axlarna hon kände. Bebis ligger mao och retar på tappen och nu hoppas vi att hon snart kan tänka sig att komma ut! Håller tummarna för det iaf! :)
Både ja och nej var imorse på tul och dom beslutade för igångsättning pga stort bebis
Vecka 37+5, så två veckor till bf imorgon. Var hos bm idag som var säker på att bebis fixerat sig (vilket den gör mer sällan för omföderskor) pga att sf-måttet gått ner ytterligare. Däremot kände hon nåt väldigt ruckbart och blev "orolig" att bebisen tagit sig loss igen från ruckbart läge. Så jag fick faktiskt göra ultraljud. Visade att bebisen ligger så himla långt ner att det bara var axlarna hon kände. Bebis ligger mao och retar på tappen och nu hoppas vi att hon snart kan tänka sig att komma ut! Håller tummarna för det iaf! :)
Hjärtat sitter åt vänster. Livmodern ligger mer åt höger än vänster därav man kan få ömhet / problem med lever galla osv. Största sannolikhet trycker det på vävnad runt lungan eller liknande!
Åh vad spännande att det är några som ör på g just i detta nu! Tänker på er, heja heja :)
Mvc i morse, SF ökat som det ska, han ligger rätt långt ner när jag står men när jag lägger mig å drar upp benen för att hon ska kolla så är han rejält ruckbar, klart fjärde barnet lär ju inte fixera sig. Molande värk, svårt att sova! Bltr hade iaf gått ner, jag med, antagligen kissat ut den vätska jag hade samlat på mig. Urinodlingen va negativ så va inte det som retat igång sammandragningarna heller!
Han skakar på huvudet mycket oskön känsla, sådär som de gör när de letar efter bröstet, misstänker det e en liten tumsugare som letar efter tummen när han gör så! Fantastiskt obehagligt är det iaf, ilar i hela bäckenet.
Lycka till nu alla ni som är i startgroparna!