• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • TheFallenOne
    LeyasMamma skrev 2017-07-12 20:33:04 följande:

Okej, vad jobbigt att inte svepningarna har fått någon effekt än då :( det blir ju nästan 4:a veckors skillnad mot vad ni räknat med från början då. Förstår verkligen att det känns tungt för dig :( är tappen fortfarande omogen då? Kan dom göra hinnsvepningar på en omogen tapp?

Tappen är fortfarande bibehållen 2,5 cm. Men jag är öppen 1-1,5 cm så de kommer åt att svepa. Men det har tagit 2 veckor att öppna upp 0,5 cm och för tappen att minska 0,5 cm. Den har ju dock börjat mjukna.
  • LeyasMamma
    TheFallenOne skrev 2017-07-12 20:35:34 följande:

Tappen är fortfarande bibehållen 2,5 cm. Men jag är öppen 1-1,5 cm så de kommer åt att svepa. Men det har tagit 2 veckor att öppna upp 0,5 cm och för tappen att minska 0,5 cm. Den har ju dock börjat mjukna.

Då går det ju lite framåt i alla fall :) har du känt mycket efter själva svepningarna med sammandragningar osv?
  • Wooden
    sobrio88 skrev 2017-07-12 18:19:08 följande:

Nu är min lilla grabb här. 14.05 föddes han, 30h efter första verk <3 4500 g och 54 cm i jämförelse med "storebrors" 2960 g och 49 cm ;)

Stort grattis! Ja, det var en rejäl kille! :) Hoppas allt gått fint, njut nu! :)
  • TheFallenOne
    LeyasMamma skrev 2017-07-12 20:37:58 följande:

Då går det ju lite framåt i alla fall :) har du känt mycket efter själva svepningarna med sammandragningar osv?

Nope, nada. Var på förlossningen lördagen för 1,5 vecka sen pga värkar hela natten. Men sen gav det med sig. Så det har inte gett nån effekt. Gjorde svepning med nummer två med, men det gav inget då heller.
  • LeyasMamma
    TheFallenOne skrev 2017-07-12 20:43:32 följande:

Nope, nada. Var på förlossningen lördagen för 1,5 vecka sen pga värkar hela natten. Men sen gav det med sig. Så det har inte gett nån effekt. Gjorde svepning med nummer två med, men det gav inget då heller.

Okej, dom trivs bra där inne helt enkelt :) jobbigt att värkarna stanna av bara sådär då :( envetna ungar som inte vill komma ut! Jag köpte hallonbladste idag, får se om de har någon effekt :D om inte annat så ska de ju va bra för återhämtningen sen :)
  • Haiduchi
    TheFallenOne skrev 2017-07-12 20:43:32 följande:

Visst är det jobbigt! Gjort två stycken, i onsdags och fredags förra veckan. Rejäla pinvärkar efter och gjort knappt någon påverkan. Hoppas det lilla mogna jag är räcker för igångsättning på lördag. Vilken vecka är du i ?
  • TheFallenOne
    LeyasMamma skrev 2017-07-12 20:59:07 följande:

Okej, dom trivs bra där inne helt enkelt :) jobbigt att värkarna stanna av bara sådär då :( envetna ungar som inte vill komma ut! Jag köpte hallonbladste idag, får se om de har någon effekt :D om inte annat så ska de ju va bra för återhämtningen sen :)

Ja fasligt frustrerande. 1:an var 3 dar tidig, 2:an var 3 dar sen och 3:an var 15 dar sen.
  • TheFallenOne
    Haiduchi skrev 2017-07-12 21:01:59 följande:

Visst är det jobbigt! Gjort två stycken, i onsdags och fredags förra veckan. Rejäla pinvärkar efter och gjort knappt någon påverkan. Hoppas det lilla mogna jag är räcker för igångsättning på lördag. Vilken vecka är du i ?

Jag får inga pinvärkar heller. Surt som fan. Ska hålla tummarna.

Jag är i vecka 40+2. SJ då?
  • LeyasMamma
    TheFallenOne skrev 2017-07-12 21:08:52 följande:

Ja fasligt frustrerande. 1:an var 3 dar tidig, 2:an var 3 dar sen och 3:an var 15 dar sen.

Dom har blivit mer och mer envetna med tiden alltså ;) hoppas det inte är samma mönster här! Min första va 9 dagar sen och än så länge 4:à dagar med denna.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny