BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Okej, vad jobbigt att inte svepningarna har fått någon effekt än då :( det blir ju nästan 4:a veckors skillnad mot vad ni räknat med från början då. Förstår verkligen att det känns tungt för dig :( är tappen fortfarande omogen då? Kan dom göra hinnsvepningar på en omogen tapp?
Tappen är fortfarande bibehållen 2,5 cm. Men jag är öppen 1-1,5 cm så de kommer åt att svepa. Men det har tagit 2 veckor att öppna upp 0,5 cm och för tappen att minska 0,5 cm. Den har ju dock börjat mjukna.
Nu är min lilla grabb här. 14.05 föddes han, 30h efter första verk <3 4500 g och 54 cm i jämförelse med "storebrors" 2960 g och 49 cm ;)
Då går det ju lite framåt i alla fall :) har du känt mycket efter själva svepningarna med sammandragningar osv?
Nope, nada. Var på förlossningen lördagen för 1,5 vecka sen pga värkar hela natten. Men sen gav det med sig. Så det har inte gett nån effekt. Gjorde svepning med nummer två med, men det gav inget då heller.
Nope, nada. Var på förlossningen lördagen för 1,5 vecka sen pga värkar hela natten. Men sen gav det med sig. Så det har inte gett nån effekt. Gjorde svepning med nummer två med, men det gav inget då heller.
Men det känns konstigt att cytotec är en magsårsmedicin och används vid aborter och sen för förlossningar....det känns så fel
Okej, dom trivs bra där inne helt enkelt :) jobbigt att värkarna stanna av bara sådär då :( envetna ungar som inte vill komma ut! Jag köpte hallonbladste idag, får se om de har någon effekt :D om inte annat så ska de ju va bra för återhämtningen sen :)
Visst är det jobbigt! Gjort två stycken, i onsdags och fredags förra veckan. Rejäla pinvärkar efter och gjort knappt någon påverkan. Hoppas det lilla mogna jag är räcker för igångsättning på lördag. Vilken vecka är du i ?
Ja fasligt frustrerande. 1:an var 3 dar tidig, 2:an var 3 dar sen och 3:an var 15 dar sen.