• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Wooden
    Vet hur det känns skrev 2017-07-12 23:57:36 följande:

Grattis till alla bebisar!! Längtar efter min..17 långa dagar kvar till bf här

I feel you! 13 dagar kvar för mig. Börjar känna mig så jäkla färdig med det här nu. 
  • Malimari

Grattis till alla som fått sina bebisar <3 <3 Som man längtar efter värkar nu haha

• Haiduchi
    TheFallenOne skrev 2017-07-12 21:09:55 följande:

Jag får inga pinvärkar heller. Surt som fan. Ska hålla tummarna.

Jag är i vecka 40+2. SJ då?

Idag är jag 41+4......

lite små molande och sd nu på morgonen. Igår pinvärkar till och från.

Ställer in mig på lördag, men även att förlossningen är överfull så att jag får åka hem.... så föder väl nångång nästa vecka :(
  • Sosozo

Vad coolt att bebisarna börjar komma nu, grattis ni som fått era guldklimpar! Hoppas ni mår bra!

Ochhåll ut ni som väntar. Sista tiden är kämpig.

• Vet hur det känns
    Wooden skrev 2017-07-13 07:46:17 följande:

I feel you! 13 dagar kvar för mig. Börjar känna mig så jäkla färdig med det här nu. 

Jag med :( gick över bf+3 med första och bf+4 med andra så gör väll något liknande denna gång. Suck!!! Önskar att han kunde komma lite tidigare.. gärna nästa vecka :) undrar hur han mår och växer samt hur stor han ska vara. Var till barnmorskan igår och bebis är rörlig och ligger lite snett i magen.. mitt sf mått har inte rört sig sen v 34+ står fortfarande på 35 cm har dock gjort ett tull i v 31+ och då låg han +8%

Kom din tidigare? Vad har du för SF mått?
  • Wooden
    Vet hur det känns skrev 2017-07-13 09:30:16 följande:

Jag med :( gick över bf+3 med första och bf+4 med andra så gör väll något liknande denna gång. Suck!!! Önskar att han kunde komma lite tidigare.. gärna nästa vecka :) undrar hur han mår och växer samt hur stor han ska vara. Var till barnmorskan igår och bebis är rörlig och ligger lite snett i magen.. mitt sf mått har inte rört sig sen v 34+ står fortfarande på 35 cm har dock gjort ett tull i v 31+ och då låg han +8%

Kom din tidigare? Vad har du för SF mått?

Nej, han kom också på bf+3. Min bm sa att det är vanligt att man föder ungefär i liknande tid (men hon kan ju såklart inte lova :/) Jag undrar också över vikten. Sonen var helt normal, 3615g och 51cm, så hoppas på liknande nu med!

Jag var hos bm i tisdags och hon blev så osäker när det gick att rucka så mycket på huvudet eftersom hon trodde det var fixerat pga att magen sjunkit. Men det var axlarna hon kände. Fick göra ul för att titta. Så min bebis ligger fixeras superlångt ner. Retar på tappen då så det låter ju positivt.

Tror mitt SF-mått var 35cm i v36 och var samma nu i slutet av v38. Har varit uppe på övre kurvan och vänt tillbaka till normal. Och det var för att bebisen sjunkit så djupt ner fattade jag som.

Man blir ju tokig av att tänka att man kanske måste vänta 4veckor till!
  • basio

Åh, vad härligt med alla bebisar! Grattis till er som fött!!

Jag är sååå trött på detta nu och detta är nu officiellt min längsta graviditet. Storasyster kom i v37+3 och det är vad jag är i idag (brorsorna kom i v36+). Och lilleman verkar inte alls ha en tanke på att komma ut. Var hos bm igår och har en nästan utplånad tapp som är öppen 1,5 cm ... väldigt mjuk och mogen också. Förvärkar varenda kväll, igår gjorde de hemskt ont men avtog när jag skulle sova (som alla andra kvällar).

Jag sover urusel och har skitont i fogarna ... och jag har ju inte ens nått bf. Har dock tid för bedömning för igångsättning på bf pga min foglossning så behöver förhoppningsvis inte gå över i alla fall.

Kom nu bebis!!!

• Sladdis17

Har sovit dåligt inatt, som mensvärk konstant hela natten. Drömde jättekonstigt! Känner ett ganska hårt tryck neråt hela tiden nu, men inga kraftigare värkar än så länge. Bm idag 13.30, ska be henne kolla hur det ser ut( v39+2)

Svar på tråden BF Juli 2017 ny