• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Bimbim79
    Tackar!

Har idag bakat med de 2 "små" mest för att fylla dagen med nåt som inte innebär ut å flänga. Kan va skönt att ha nån kaka i frysen med när bebis kommit! Jag är inte den bakande typen direkt men ibland kan det va kul! Mest stora tjejen som fixar muffins å grejar i köket, tyvärr innebär det oftast mer städning för min del! :)
    Har gett upp nu å insett att bebis tänker stanna i magen för alltid ;) trött, tung å gnällig!
  • Summerchild

Ska jag skriva ett eget förlossningsbrev och stoppa i den journalen som ska med till bb eller måste den skrivas med en bm?

Tex att jag är verkligen rädd för smärta (kan bli psykfall) och att jag direkt vill ha eda. Och jag har en ryggmärgsskada där höger sida är ingen känsel om det nu påverkar eda. Minns inte tidigare om jag har sagt det. Minns när den 1 gång gick ner i bena bara. Katastrof. Skrek i timmar innan doktorn hade möjlighet prova igen. :(

Ush mådde dåligt i morse .hade sen en gråtattack och blod blandat med snor insmetat i fejan och på rocken... innan jag såg det i spegeln. Såg ut att ha blitt sönderslagen :) kul med känslor. :(

• narie24
    Haiduchi skrev 2017-07-13 09:11:19 följande:

Idag är jag 41+4......

lite små molande och sd nu på morgonen. Igår pinvärkar till och från.

Ställer in mig på lördag, men även att förlossningen är överfull så att jag får åka hem.... så föder väl nångång nästa vecka :(

Hur går det för dig?
  • LeyasMamma
    Summerchild skrev 2017-07-13 23:16:46 följande:

Ska jag skriva ett eget förlossningsbrev och stoppa i den journalen som ska med till bb eller måste den skrivas med en bm?

Tex att jag är verkligen rädd för smärta (kan bli psykfall) och att jag direkt vill ha eda. Och jag har en ryggmärgsskada där höger sida är ingen känsel om det nu påverkar eda. Minns inte tidigare om jag har sagt det. Minns när den 1 gång gick ner i bena bara. Katastrof. Skrek i timmar innan doktorn hade möjlighet prova igen. :(

Ush mådde dåligt i morse .hade sen en gråtattack och blod blandat med snor insmetat i fejan och på rocken... innan jag såg det i spegeln. Såg ut att ha blitt sönderslagen :) kul med känslor. :(

Du kan självklart skriva ett eget brev och ta med, eller så skriver du ihop med barnmorskan nästa gång du går. Spelar inte så stor roll egentligen :) man måste inte skriva ihop med bm om man inte vill :)
  • Joline84
    Summerchild skrev 2017-07-13 23:16:46 följande:

Du kan nog skriva ditt eget förlossningsbrev och lämna. Det är väl mest att framföra dem saker du tycker känns viktiga att dem vet inför förlossningen. Jag har aldrig skrivit nått. Min bm skrev nått i min journal på datorn sist jag var där. Tror hon kallade det sammanfattning. Det står då bara i datorn. Nu får jag ju snitt, så behöver inte skriva nått brev. Annars hade jag gjort det, lite kortfattat. Känns lättare att skriva ett när man vart med två gånger innan och har dem upplevelserna med sig.
    Har också haft gråtattacker nu på slutet. Det är nog inge ovanligt. Känns mest jobbigt när det inte går o dölja för barnen. Annars är det nog bara att låta det komma. Hormonerna lever sitt egna liv tydligen.
  • Summerchild

Ja tack Joline .... jag ska skriva ett kortfattat och lägga i journalen. Liten bebis om max 6 dagar. Läskigt. Ska försöka bli klar med skötbordet imorgon :S lite grejer som inte är klart.

Bebiskläder och kläder åt mig själv på hemresedagen packade idag. Men det blir bara 1 plagg för jag tror dom har på bb kläder åt oss så länge vi blir där. Om dom inte ändrat nåt på 7 år.

• Vet hur det känns

Tjejer jag vet inte vad jag ska göra??!!! Jag har lidit av foglossning större delen av grsviditeten men igår morse vaknade jag upp med ischias smärta. Jag kan inte helt ärligt inte GÅ pga smärtan från vänster skinka/ben/lår som går enda ner till foten. Går inte att flyta benet. Smärtan är hemsk. Jag kan inte göra något. Grät mig till söms igår.. vad ska jag göra?? Någon med erfarenhet?

Jag tror helt ärligt att jag inte klarar av förlossningen med denna smärta! Det kommer inte gå :( är så ledsen och gråter över denna smärta på vänster sida.. gör så ont att jag svettas och känner mig svimfärdig

• Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2017-07-14 05:29:21 följande:

Tjejer jag vet inte vad jag ska göra??!!! Jag har lidit av foglossning större delen av grsviditeten men igår morse vaknade jag upp med ischias smärta. Jag kan inte helt ärligt inte GÅ pga smärtan från vänster skinka/ben/lår som går enda ner till foten. Går inte att flyta benet. Smärtan är hemsk. Jag kan inte göra något. Grät mig till söms igår.. vad ska jag göra?? Någon med erfarenhet?

Jag tror helt ärligt att jag inte klarar av förlossningen med denna smärta! Det kommer inte gå :( är så ledsen och gråter över denna smärta på vänster sida.. gör så ont att jag svettas och känner mig svimfärdig

Har inga direkta råd, men ring din Bm. Jan inte hon svara ring förlossningen och be att få träffa en läkare! Skickar en tanke till dig !
  • Vet hur det känns
    Treansresa skrev 2017-07-14 07:06:02 följande:

Har inga direkta råd, men ring din Bm. Jan inte hon svara ring förlossningen och be att få träffa en läkare! Skickar en tanke till dig !

Jag ringde vårdcentralen som sedan bad mig ringa förlossningen. Så jag ringde dit och har fått en tid kl 9 hon bad mig ta med alla papper från barnmorskan. Ska träffa en läkare. Vet inte hur detta ska gå? Antingen får dom göra kejsarsnitt eller så ge mig extrem smärtlindring eller starta förlossningen så jag slipper gå med denna värk. Måste få kunna sova :(
  • basio
    Vet hur det känns skrev 2017-07-14 08:24:48 följande:

Jag ringde vårdcentralen som sedan bad mig ringa förlossningen. Så jag ringde dit och har fått en tid kl 9 hon bad mig ta med alla papper från barnmorskan. Ska träffa en läkare. Vet inte hur detta ska gå? Antingen får dom göra kejsarsnitt eller så ge mig extrem smärtlindring eller starta förlossningen så jag slipper gå med denna värk. Måste få kunna sova :(

Hoppas de kan hjälpa dig! Ischias är inte roligt när det slår till på det viset.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny