• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • narie24

Bf idag!

Och har inte sovit såhär dåligt på läääänge. Allt har varit fel i natt. Känner mig helt matt och skakig idag, tom på energi. Är det kroppens sätt att förbereda sig att typ behöva mer mat? Känner mig helt gråtfärdig.....

• Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2017-07-14 08:24:48 följande:

Jag ringde vårdcentralen som sedan bad mig ringa förlossningen. Så jag ringde dit och har fått en tid kl 9 hon bad mig ta med alla papper från barnmorskan. Ska träffa en läkare. Vet inte hur detta ska gå? Antingen får dom göra kejsarsnitt eller så ge mig extrem smärtlindring eller starta förlossningen så jag slipper gå med denna värk. Måste få kunna sova :(

Håller tummarna att dom tar dig på allvar och hjälper dig !
  • Haiduchi
    Vet hur det känns skrev 2017-07-14 05:29:21 följande:

Tjejer jag vet inte vad jag ska göra??!!! Jag har lidit av foglossning större delen av grsviditeten men igår morse vaknade jag upp med ischias smärta. Jag kan inte helt ärligt inte GÅ pga smärtan från vänster skinka/ben/lår som går enda ner till foten. Går inte att flyta benet. Smärtan är hemsk. Jag kan inte göra något. Grät mig till söms igår.. vad ska jag göra?? Någon med erfarenhet?

Jag tror helt ärligt att jag inte klarar av förlossningen med denna smärta! Det kommer inte gå :( är så ledsen och gråter över denna smärta på vänster sida.. gör så ont att jag svettas och känner mig svimfärdig

Usch jag vet verkligen hur det är. Med hemsk foglossning hela graviditeten och de sista veckorna attacker i ischias nerven. Gör sååå ont imellan åt, är fan så mycket värre än ont i fogarna. Känns som det är barnet som trycker, tack för den liksom....

Hoppas verkligen de hjälper dig så du slipper det.

Tänker med ta upp alla besvär imorgon på min bedömning om igångsättning ifall de tvekar:.. vill inte mer !
  • narie24
    Haiduchi skrev 2017-07-14 10:35:03 följande:

Usch jag vet verkligen hur det är. Med hemsk foglossning hela graviditeten och de sista veckorna attacker i ischias nerven. Gör sååå ont imellan åt, är fan så mycket värre än ont i fogarna. Känns som det är barnet som trycker, tack för den liksom....

Hoppas verkligen de hjälper dig så du slipper det.

Tänker med ta upp alla besvär imorgon på min bedömning om igångsättning ifall de tvekar:.. vill inte mer !

Blir du ev igångsatt imorgon?
  • Haiduchi

Så drygt. Vill vila men viloläge innebär pinvärkar i olika styrkor och mellanrum. Så jobbigt. Så fort jag rör mig avtar det. Tog alvedon innan sängen igår efter haft dessa hemska värkar till och från hela dagen och på kvällen ca 6-10 min emellan. Men bara när jag sitter, vilar. Märker också att nöt jag ligget på höger sida så triggar de värkar med.

Någon mer som har det så?

Bf+13 idag....

• Haiduchi
    narie24 skrev 2017-07-14 10:37:37 följande:

Blir du ev igångsatt imorgon?

Hoppas hoppas! Ska in kl 8.30 för bedömning. Men är det överfullt så kommer de nog vänta. Jag och min man ställer in oss på att få åka hem igen. Men kommer ändå bli ledsen känner jag.
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-07-14 10:44:42 följande:

Hoppas hoppas! Ska in kl 8.30 för bedömning. Men är det överfullt så kommer de nog vänta. Jag och min man ställer in oss på att få åka hem igen. Men kommer ändå bli ledsen känner jag.

Håller tummarna att dom startar igång allt imorgon!
  • LeyasMamma
    Haiduchi skrev 2017-07-14 10:44:42 följande:

Jag hoppas verkligen dom sätter igång dig imorn! Inte mänskligt att behöva gå och vänta med smärta och att inte få klara besked. Förstår om du blir ledsen, tufft att gå och bära bebisen så länge på övertid med foglossning och ischias! Räcker att bara vara gravid och må bra för att det ska vara psykiskt påfrestande.
    Vet hur det känns skrev 2017-07-14 08:24:48 följande:

Jag ringde vårdcentralen som sedan bad mig ringa förlossningen. Så jag ringde dit och har fått en tid kl 9 hon bad mig ta med alla papper från barnmorskan. Ska träffa en läkare. Vet inte hur detta ska gå? Antingen får dom göra kejsarsnitt eller så ge mig extrem smärtlindring eller starta förlossningen så jag slipper gå med denna värk. Måste få kunna sova :(

Hoppas dom hjälper dig nu! Eller åtminstone ger dig en sovdos så du kan få vila! När va du beräknad till?
  • Haiduchi
    narie24 skrev 2017-07-14 09:30:06 följande:

Bf idag!

Och har inte sovit såhär dåligt på läääänge. Allt har varit fel i natt. Känner mig helt matt och skakig idag, tom på energi. Är det kroppens sätt att förbereda sig att typ behöva mer mat? Känner mig helt gråtfärdig.....

Hur mår du nu?

Ät lagom så inte ditt blodsocker går upp och ner ifall du mår dåligt.

Inte kul att känna så när man börjar närma sig att föda.

Är det första barnet ?
  • Bimbim79

Promenerat med yngsta till affären! Putsar fönster, har försökt gräva i trädgården, städat, tvättat sprungit i trappor! Bebis har växt fast! :( han har det för mysigt därinne helt enkelt! Jaja, röjer vidare skönt att iaf ha huset iordning när det är dax! Å ja jag har försökt vila ut bebis med det gick inte heller!

Svar på tråden BF Juli 2017 ny