• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Bimbim79
    Joline84 skrev 2017-07-27 20:12:59 följande:

Idag kom våran lilla kille ut strax efter 14:00 med planerat snitt. Han var en riktig medelbäbis på 3508 gr o 50 cm. Vi mår båda fint.

Grattis till prinsen! :)
  • Bimbim79
    Vårivfresa skrev 2017-07-27 15:32:28 följande:

Den 27/7 kl00.13 kom vår älskade dotter Alina på 3032g och 49cm lång! :)

Grattis!!!!
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-27 22:00:05 följande:

Snart är det din tur oxå :) spännande...

Dryg väntan.. var på specmvc igår och var nu öppen 1 cm, tappen var 3 cm lång, mogen. Gick inte att sätta igång genom att bara ta hinnorna så antingen kommer vi på en ny bedömning nu på söndag och var det mognare då så lovade läkaren att starta det. Men eftersom min bf är på söndag så känner jag att jag hellre vill att det startar naturligt hemma. Någon gång nästa vecka kommer han (om han gör som sina systrar
  • Vet hur det känns

Idag kom våran lilla kille ut strax efter 14:00 med planerat snitt. Han var en riktig medelbäbis på 3508 gr o 50 cm. Vi mår båda fint.

Stort grattis!! Vilken vecka+dag var du i?
  • Leeandra

Grattis till grabben!
  • Leeandra
    Bimbim79 skrev 2017-07-27 20:01:42 följande:

Ja jag är över BF, har fortsatta värkar. Åkte å handlade med barnen å mamma idag, fick pausa när jag skulle över parkeringen. Samma på restaurangen i em, 2 pauser för att ta mig ut därifrån! Men mer verkar då inte hända! Nu är de små iaf tillfälligt lämnade hos sin bio pappa. Stora tjejen på 13,5 år klarar ju sig tills mormor hinner hit osv mest att hon vill ha sällskap å att nån lagar middag ;) glider runt här å dricker kaffe, tittar på tv o softar mest. Utan de små som söker bråk med varandra konstant när de inte är väl rastade så kan man ju lägga sig å vila var och hur man vill!

Var det fostervatten som läckte eller något annat?
  • basio

Igår 27/7 kom vår store lille kille kl 18:43 efter att jag blev igångsatt genom att de tog hål på hinnorna kl 15:50. Det gick väldigt fort och lilleman mådde inte bra i utdrivningsskedet så en barnmorska hängde på magen och tryckte på, inte någon trevlig upplevelse. Han ville inte heller skrika direkt när han föddes utan var väldigt slapp och blå. Men efter några minuter tog han sig och började skrika. En ganska skrämmande upplevelse då det aldrig hänt med de andra barnen ...

Elvin vägde 3780 gram och är hela 54 cm lång. Han föddes i v39+3. Nu pausar vi på BB och jag kämpar med min foglossning som gör det svårt att ta mig till skötbord, matsal osv. Längtar tills maken kommer hit igen ...

• Vet hur det känns
    basio skrev 2017-07-28 06:51:05 följande:

Igår 27/7 kom vår store lille kille kl 18:43 efter att jag blev igångsatt genom att de tog hål på hinnorna kl 15:50. Det gick väldigt fort och lilleman mådde inte bra i utdrivningsskedet så en barnmorska hängde på magen och tryckte på, inte någon trevlig upplevelse. Han ville inte heller skrika direkt när han föddes utan var väldigt slapp och blå. Men efter några minuter tog han sig och började skrika. En ganska skrämmande upplevelse då det aldrig hänt med de andra barnen ...

Elvin vägde 3780 gram och är hela 54 cm lång. Han föddes i v39+3. Nu pausar vi på BB och jag kämpar med min foglossning som gör det svårt att ta mig till skötbord, matsal osv. Längtar tills maken kommer hit igen ...

Stort grattis!! Samma bf som mig hade du :) jag längtar som en tok!! Läskig upplevelse med yttre press men skönt att han kom ut och återhämta sig snabbt. Förstår känslan och smärtan med denna skit foglossning. (Har samma) kämpa på.. snart är smärtan borta.. läkaren sa till mig att den brukar försvinna inom nån/några månader. Upplevde du att förlossningen vart jobbigare/ svårare att röra sig pga foglossningen? Njut av BB bubblan nu :)
  • Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2017-07-28 07:07:11 följande:

Stort grattis!! Samma bf som mig hade du :) jag längtar som en tok!! Läskig upplevelse med yttre press men skönt att han kom ut och återhämta sig snabbt. Förstår känslan och smärtan med denna skit foglossning. (Har samma) kämpa på.. snart är smärtan borta.. läkaren sa till mig att den brukar försvinna inom nån/några månader. Upplevde du att förlossningen vart jobbigare/ svårare tt röra sig pga foglossningen? Njut av BB bubblan nu :)

Här passar jag på att svara, jag hade problem med fogen fram och jag tyckte det var jobbigt att vända mig i sängen och kliva upp ur sängen.
  • Leeandra
    basio skrev 2017-07-28 06:51:05 följande:

Grattis till lille Elvin! Måste ha varit en jobbig och obehaglig upplevelse när lilleman inte mådde så bra, men skönt att han hämtade sig snabbt.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny