• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • basio
    Vet hur det känns skrev 2017-07-28 07:07:11 följande:

Stort grattis!! Samma bf som mig hade du :) jag längtar som en tok!! Läskig upplevelse med yttre press men skönt att han kom ut och återhämta sig snabbt. Förstår känslan och smärtan med denna skit foglossning. (Har samma) kämpa på.. snart är smärtan borta.. läkaren sa till mig att den brukar försvinna inom nån/några månader. Upplevde du att förlossningen vart jobbigare/ svårare att röra sig pga foglossningen? Njut av BB bubblan nu :)

Tack!

Ja, tyvärr upplevde jag förlossningen som jobbigare pga foglossningen. Jag hade svårt att "hänga ut" med benen (fotsulorna mot varandra och benen brett isär) pga foglossningen och hade ju då extra smärta utöver värkarna. Satte även fötterna mot benstöden och skulle hålla i låren under krystningen, vilket även det var jobbigt pga fogarna. Och någon annan ställning än halvsittande klarade jag ju inte av heller. Idag har jag haft mycket ondare i fogarna än vad jag hade innan förlossningen, antagligen pga påfrestningen under förlossningen.

Fast en positiv sak med det hela är att de låter maken stanna med mig på BB eftersom jag inte klarar av att bära lillen när jag går pga foglossningen och behöver stöd för att gå eller rullstol.

Med dottern tog det tyvärr flera år innan min foglossning försvann helt ... så jag tänker ta det väldigt lugnt nu och låta kroppen läka ifred. Men jag hoppas på att snart kunna ta en promenad med barnvagnen och slippa kryckor och rullstol.
  • Leeandra
    Bimbim79 skrev 2017-07-28 18:21:13 följande:

Jag vet inte, detta är ju tredje pappan för mig, och det va stor skillnad mellan första graviditeten och de 2 nästföljande. Trodde det berodde på yttre omständigheter, den första va ju inte snäll. Den andra va lite mer som en man ska va när kvinnan väntar barn eller hur man ska säga. Sen vet jag inte hur mycket det inverkat att jag är 9 år äldre denna gången heller.

Va iaf hos bm sista gången idag. Med tanke på antal barn, tidigare förlossningar, konisering osv trodde jag ju att jag skulle fått redan. Men hon sa att konisering kan visst inverka på båda håll, svårt att hålla en graviditet eller svårt att öppnas ordentligt. Just nu kan jag inte göra någonting utan att det trycker nedåt, magen blir stenhård men lilleman verkar må bra å trivas där inne iaf, jag passar på å sova middag typ va 3:e timme. Har slutat blöda iaf, lite bruna flytningar av det slemmigare slaget bara. Och har inget hänt till 3:e skulle jag ringa för bedömning eventuell igångsättning den 4:e. Verkar som jag får en augusti bebis. Hade jag ju inte planerat! :) beslöt att de 2 yngsta barnen får stanna hos sin pappa nu, de ska ändå dit som på söndag annars men han skulle va hemma å va ledig inget inplanerat så det är lugnast för alla!

Hm, där ser man. Mina tre första följde samma mönster, slemproppen gick med lite blodstrimmor i och sen började värkarna 2-3 dagar efter det. Minst ilningar började det ju läcka fostervatten och sen kom värkarna några timmar efter. Den här gången började slemproppen gå i söndag, utan blod, och med blod i onsdags. Nytt för den här gången är att jag har fått värkar som gör ont hela onsdagskvällen och inatt utan att det händer något mer. Lagom när jag tänker att "nu har det kommit igång" så glesnar värkarna ut och försvinner. Idag har å andra sidan varje sammandragning gjort ont utan att det för den delen händer så mycket mer än att mer slemproppen med blod har kommit. BF +3 idag. Imorgon fyller min exman år så då vill jag absolut inte ha barn, så skulle inte förvåna mig om det drar igång på riktigt då :-/.
  • Summerchild
    basio skrev 2017-07-28 06:51:05 följande:

Igår 27/7 kom vår store lille kille kl 18:43 efter att jag blev igångsatt genom att de tog hål på hinnorna kl 15:50. Det gick väldigt fort och lilleman mådde inte bra i utdrivningsskedet så en barnmorska hängde på magen och tryckte på, inte någon trevlig upplevelse. Han ville inte heller skrika direkt när han föddes utan var väldigt slapp och blå. Men efter några minuter tog han sig och började skrika. En ganska skrämmande upplevelse då det aldrig hänt med de andra barnen ...

Elvin vägde 3780 gram och är hela 54 cm lång. Han föddes i v39+3. Nu pausar vi på BB och jag kämpar med min foglossning som gör det svårt att ta mig till skötbord, matsal osv. Längtar tills maken kommer hit igen ...

Men jösses <3 Elvin din med å vikten så nära min med.. 3740gr men min Elvin sjönk hjärtverksamheten pga droppet 40-50 slag... du har oxå fått en skräckhistoria....men slutade bra..... grattis till er! Säkert en superfin pojke :)
  • basio
    Summerchild skrev 2017-07-28 21:33:22 följande:

Men jösses <3 Elvin din med å vikten så nära min med.. 3740gr men min Elvin sjönk hjärtverksamheten pga droppet 40-50 slag... du har oxå fått en skräckhistoria....men slutade bra..... grattis till er! Säkert en superfin pojke :)

Lustigt att vi fick så lika, både vikt och mående på bebisarna ... och så det fina namnet!
  • Vet hur det känns
    Malimari skrev 2017-07-29 11:52:18 följande:

Gah bf+3 idag. Jag orkar inte mer haha!

Bf imorgon för mig.. så jäkla drygt att bara vänta och vänta.. slemproppen har gått 3 dagar i rad nu.. kommer ut som en golfboll.. rätt mycket sammandragningar men sen händer inget mer..
  • Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-07-29 12:07:22 följande:
    Bf imorgon för mig.. så jäkla drygt att bara vänta och vänta.. slemproppen har gått 3 dagar i rad nu.. kommer ut som en golfboll.. rätt mycket sammandragningar men sen händer inget mer..
    Ja vi är ju några som väntar... Värst tycker jag är när kroppen luras hela tiden :( sådana här förvärkar som liksom inte gör nån nytta men ändå gjort så ont så jag fått åka in å trott det varit på riktigt hade jag ju inte med någon av de andra barnen!
  • FannyFelicia

Jag har lagt ner. Räknar med att bli igångsatt, bf+10 idag. Precis som med ettan.

Har sjukt dåligt samvete mot min snart 4åring för att jag är trött och sur och inte kan leka nåt alls. Känns som hela sommaren gått åt. Alla har lämnat stan och hon vill ha en kompis att leka med.

Vi har så klart gjort massa utflykter och träffat kompisar men idag har jag bara bölat hela dagen och kännt mig ledsen och uppgiven.

Nu visar det sig dock att alla bästa kompisarna är i stan så känns lite bättre. Sjukt jobbigt inte kunna vara sig själv. Men imorgon är antagligen en bättre dag och redan nästa helg har vi en fantastisk liten bebis att snusa på.

• Malimari

Jag känner efter minsta lilla tecken men inte nåt. Kom lite slempropp igår efter en Färdknäpp haha men det betyder ju ingenting.. Plötsligt händer det säger dom :P Bättre å räkna ner till igångsättning..

• Bimbim79

Skämtade med mamma här, snart testat allt, akut snitt, start ala film vatten avgång PLASK, lång latensfas hänga i bokhyllan åka in o krysta ut på några timmar, å nu verkar det bli igångsättning! Kanske ska utbilda mig t bm istället :) har ju personlig erfarenhet av snart alla olika varianter ;)

Svar på tråden BF Juli 2017 ny